شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

امیر قطر: محاصره، مقاومت ما را تقویت کرد

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 706255
تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی در مراسم افتتاحیه دور جدید مجلس شورا، محاصره قطر از سوی برخی کشورهای عربی خلیج فارس را عامل تقویت دوحه دانست.
امیر قطر: محاصره، مقاومت ما را تقویت کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، در مراسم افتتاحیه دور جدید مجلس شورای این کشور گفت با وجود شکست همه ادعاها، محاصره این کشور با اقدام‌های غیرقانونی ادامه دارد.

او افزود: محاصره، مقاومت ما را تقویت کرد و آثار منفی محاصره را پشت سر گذاشتیم. با وجود محاصره تحمیل شده علیه ما وضع اقتصادی قطر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

امیر قطر گفت: کسری بودجه شدید سال گذشته قطر، امسال به مازاد تبدیل شد و برای پیشرفت کمی و کیفی در تولید گاز مایع در مسیر درست قرار داریم.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: تحولات سریعی در منطقه روی داد که این تحولات ما را به روی آوردن به گفت‌وگو برای حل مشکلات فرا می‌خواند.

او به موضوع سوریه هم اشاره کرد و گفت: بر موضع ثابت خود برای یافتن راهکار مسالمت‌آمیز که وحدت و تمامیت ارضی سوریه را حفظ می‌کند، تاکید می‌کنیم.

امیر قطر درباره یمن هم اعلام کرد: خواستار راهکار سیاسی برای بحران یمن و کمک به یمنی‌ها بدون دخالت خارجی هستیم.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کنیم. دخالت برخی کشور‌ها مانعی در برابر حل و فصل (بحران لیبی) است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *