کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نصایح فرماندهان «فتنه آینده» به هواداران نظام

14 آبان 1398 ساعت 11:01

تحلیلگران معتقدند امیدواری حجاریان از تئوریسین‌های اصلاحات به احتمال وقوع «فتنه اقتصادی» است و او به بازگشت پر قدرت موج‌های اغتشاشات دیماه 96 چشم دوخته است.


به گزارش جهان نیوز، «سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاحات و از دست‌اندرکاران فتنه 88 به تازگی طی یادداشتی در یک وبگاه اصلاح‌طلب که با عنوان «سلطنت؛ بر قلوب یا ابدان؟» منتشر کرد به تشریح فرایند سرنگونی پهلوی دوم پرداخت و در خطوط پایانی یادداشت خود نوشت:

«غرض از آنکه شاه، به سمت مدرنیزاسیون آمرانه و برخی تغییرات صوری پیش می‌رفت اما درکی از ماهیت دولت قراردادی نداشت و فقط در آخرین روزها از سر ناچاری اعلام کرد، "حاضر است سلطنت کند نه حکومت" و این نشان می‌دهد، رویه پهلوی سرنوشتی جز سرنگونی نداشت. این یادداشت را نگاشتم تا بدانیم به تعبیر نصرالله منشی، "هر که سخن ناصحان نشنود بدو آن رسد که به باخه رسید."»

مالیخولیای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران چندیست که در میان تئوریسین‌های اصلاح‌طلبان شیوع بیشتری یافته است.

حجاریان که طی ماه‌های اخیر در کتب تاریخی به دنبال تمام حکومت‌های برافتاده تاریخ می‌گردد تا شرایط آنها را با جمهوری اسلامی "این‌همانی" کند؛ چندی قبل نیز شرایط کشور را با شرایط شوروی قبل از فروپاشی مقایسه کرده بود!

او در زمان دیگری هم با یک این‌همانی دیگر میان ایران اسلامی و دوران طاغوت؛ دیالوگ مرحوم بازرگان درباره رژیم شاه را خطاب به جمهوری اسلامی تکرار کرده و گفته بود «ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت می‌کنیم.»

تحلیلگران معتقدند امیدواری حجاریان به احتمال وقوع «فتنه اقتصادی» است و او به بازگشت پر قدرت موج‌های اغتشاشات دیماه 96 چشم دوخته است.

حجاریان و دوستان او همچنین در حالی ژست «نصیحت‌گری» گرفته‌اند که طی 10 سال گذشته و در فرایندی که کمتر کسی متوجه آن بوده است؛ با فعالیت‌هایی مثل کتمان دستاوردهای اقتصادی کشور، سیاه‌نمایی از وضع موجود، بزرگنمایی از مشکلات کشور و دادن مدام آدرس خیابان به مردم؛ مشغول ایجاد بسترهای فتنه اقتصادی بوده‌اند.

بستری که البته پیش لرزه آن نیز در اغتشاشات دیماه 96 رخ داد و جالب آنکه مثل اعتراضات فرانسه نه تنها شاهد حمل پرچم کشور از سوی معترضان نبودیم بلکه پرچم‌سوزی را مشاهده کردیم.

معترضانی که بعدا در آمار وزارت کشور اعلام شد که 60 درصد آنها دارای شغل بوده‌اند و 70 درصد شعارهایشان نیز شعارهای غیر اقتصادی بوده است.

دقت شود که تمام امید و ابتنای ستاد جریان سیاسی خاص برای به راه انداختن اغتشاش و تظاهرات خیابانی در ایران، بر «بزرگنمایی از مشکلات اقتصادی» و عدم بیان مثبتات کشور قرار دارد.

در کنار صحبت‌های حجاریان، علیرضا علوی‌تبار نیز تاکنون در برخی تریبون‌ها از ضرورت برگزاری تظاهرات میلیونی علیه نظام اسلامی سخن گفته است.

(باخه در نوشته حجاریان به معنی بازنده است)

منبع: مشرق


کد مطلب: 706248

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/706248/نصایح-فرماندهان-فتنه-آینده-هواداران-نظام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com