پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

نامه خواندنی شهید بهشتی در باره ماهیت آمریکا

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 706209
علی‌اصغر صمیمی گفت: اواخر تابستان ۵۸ نامه‌ای از طرف شهید بهشتی به تعدادی از افراد و رابط‌های خاص در استان‌ها ارسال می‌شود که یکی از این نامه‌ها هم به دست حجت الاسلام سید موسی موسوی می‌رسد. طی آن نامه من و شهید سلحشور به شهید بهشتی معرفی شدیم.
نامه خواندنی شهید بهشتی در باره ماهیت آمریکا
به گزارش جهان نيوز، علی‌اصغر صمیمی از دوستان و همکلاسی‌های شهید «فرخزاد سلحشور» از دانشجویان پیروی خط امام (ره) اظهار داشت: حوزه اصلی فعالیت‌های شهید فرخزاد سلحشور غرب کشور و شهر کرمانشاه بود. ورود وی به دانشگاه رازی مصادف با حضورش در انجمن اسلامی این دانشگاه شد که به صورت مخفیانه خارج از دانشگاه تشکیل می‌شد.

وی افزود: این انجمن زیر نظر مکتب الصادق (ع) (محل تجمع انقلابیون شهر کرمانشاه) بود که روحانی مبارزی به نام حجت‌الاسلام سید موسی موسوی آن را اداره می‌کرد. حجت‌الاسلام موسوی مکتب الصادق (ع) را اداره می‌کرد و جوان‌ترین عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود و از این طریق با شهید بهشتی (ره) به عنوان رئیس مجلس خبرگان ارتباط‌ داشت.

صمیمی خاطرنشان کرد: اواخر تابستان ۵۸ نامه‌ای از طرف شهید بهشتی به تعدادی از افراد و رابط‌های خاص در استان‌ها ارسال می‌شود که یکی از این نامه‌ها هم به دست حجت الاسلام سید موسی موسوی می‌رسد. محتوای نامه این بود که دو دانشجوی قابل اعتماد و امین را جهت حضور برای جلساتی در تهران معرفی کنند. حاج آقا موسوی هم شهید سلحشور و بنده را معرفی کردند.

وی عنوان کرد: بعد از اینکه توسط حجت الاسلام موسوی توجیه شدیم، به تهران آمدیم. محل جلسات، خارج از تهران بود. اوایل خود شهید بهشتی در جلسات حضور نداشت و جلسات با محوریت آقای موسوی‌ خوئینی‌ها و برخی دیگر از دانشجو‌ها اداره و برگزار می‌شد. محور صحبت‌ها و جان کلام هم این بود که منشأ یک سری اتفاق‌هایی که در کشور رخ می‌دهد سفارت آمریکا و ایادی وابسته به آنهاست. با جدی‌تر شدن بحث‌ها و جلسات، ریزش افراد در جلسه هم بیشتر می‌شد.

به تدریج که جمع‌مان محدودتر و جلسه‌ها به روز‌های پایانی خودش نزدیک می‌شدند؛ مسأله مقابله با آمریکا در آن جلسات مطرح شد و اینگونه بود که شهید سلحشور وارد جریانات منتهی به تصرف سفارتخانه شدند. صبح‌ها به جلسه گروه خودمان می‌رفتیم و مابقی وقتمان هم پای درس بزرگان انقلاب می‌گذشت و حتی گاهی به جلسات مسعود رجوی هم می‌رفتیم تا ببینیم چه می‌گویند. من ۱۰ روز قبل از تسخیر لانه جاسوسی بنا به دلایلی از این جلسه‌ها جدا شدم، اما شهید سلحشور در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشت.

وی گفت: شهید فرخزاد سلحشور متولد سال ۱۳۳۲ در استان فارس و دانشجوی سال سوم رشته شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه و عضو دانشجویان پیرو خط امام (ره) و حاضر در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود. سلحشور در ۱۶ دی ۱۳۵۹ در هویزه به شهادت رسید و محل خاکسپاری او در زیارتگاه شهدای هویزه است.

منبع: دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اعتراف سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر، مریم رجوی: آشوب‌های ایران کار ما بود/ فرانسه درمدت 40 سال است به همراه آمریکا شریک جرم جنایات وحشیانه گروهک تروریستی منافقین است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا همچنان سرکرده تروریسم بین المللی درجهان است.
Iran, Islamic Republic of
تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران دیگر نمی تواند جنایات و حشیانه، وحشی وغیرانسانی آمریکا و متحدانش درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، فلسطین، نوارغزه، یمن، منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران دیگر نمی تواند جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، فلسطین، نوارغزه، یمن، منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
منافقین را چه کسی ساخته و حمایت می کند؟ فرانسه و متحدانش ازسال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی منافقین همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیزادامه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدانش ازسال 2011 تاکنون ازتروریست های داعش همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند..