سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۵

واکنش اتحادیه اروپا به فعال شدن زنجیره IR-6

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 706164
سخنگوی کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای در مورد راه‌اندازی زنجیره ۳۰ تایی سانتریفیوژهای نسل ششم، بار دیگر از ایران خواست در تصمیم خود تجدید نظر کند.
واکنش اتحادیه اروپا به فعال شدن زنجیره IR-6
به گزارش جهان نيوز، اتحادیه اروپا روز دوشنبه به راه‌اندازی زنجیره سانتریفیوژهای نسل ششم توسط سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و بار دیگر از تهران خواست از گام‌های تقابلی خود صرف نظر کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، در بخشی از بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: «به ایران توصیه می‌کنیم در تصمیم خود برای راه‌اندازی سانتریفیوژها تجدید نظر کرده و به محتوای توافق هسته‌ای پایبند باشد.»

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز گفت طی ۱۵ ماه گذشته ۱۵ سانتریفیوژ IR-6 دیگر راه‌اندازی شده و اکنون زنجیره ۳۰ تایی از این سانتریفیوژهای پیشرفته هم فعال شده است. به گفته وی، ایران در حال حاضر ۶۰ دستگاه IR-6 در اختیار دارد که این ماشین‌ها در مجموع ۶۰۰ سو (SWU) به ظرفیت غنی‌سازی ایران افزوده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد در واکنش به عدم تحقق وعده کشورهای باقی‌مانده در برجام برای جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، به صورت گام به گام تعهد خود به برجام را کاهش می‌دهد. ایران تاکنون سه گام در این جهت برداشته و گام چهارم را نیز این هفته اعلام می‌کند.

اتحادیه اروپا که در تحقق وعده‌های خود ناتوان بوده، بعد از هر گام از ایران خواسته که به محدودیت‌های برجام بازگردد و به اجرای یکجانبه این توافق ادامه دهد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
فراموش نکرده ایم پس از مذاکرات ژنو یک هیئت اروپایی وارد تهران شد و بدون هماهنگی با مسئولین ذیربط با برخی از مجرمان فتنه 88 ملاقات کرد. پس از آن اقدام مشابهی نیز از جانب خانم اشتون صورت گرفت و هر کسی توپ را در زمین دیگری انداخت. در یکی از مذاکرات نیز آقای ظریف نتیجه مذاکرات را به انتخابات مجلس وصل کرد که البته بعد اصلاح نمود. حالایک مقام آلمانی با حضور و نشست هایی که در اصل فضولی در مسائل داخلی ایران است همان روند را ادامه داده، ظاهرا دست های پیدا و پنهانی در حال چیدن پازل برای انتخابات آینده مجلس فعال شده و به صورت موریانه وار در حال ضربه زدن است. البته مردم هوشیارند اما مسئولین چطور؟
Iran, Islamic Republic of
شورای عالی امنیت ملی در حال طراحی گام چهارم (۶۵ نظر)
دشمنی و تقابل آمریکا با ایران تمام نشدنی است (۶۱ نظر)
امیر موسوی:ارتش در مقابل دشمن مقتدرانه ایستاده است (۵۳ نظر)
تولیت‌آستان‌قدس: هدف‌ دشمن، ضربه به دین است (۲۵ نظر)
تغییر نام املاک برخی مسئولان پیش از اعلام به قوه قضائیه (۲۴ نظر)
محسن رضایی: یزید امروز ترامپ است (۲۳ نظر)
یکی از معایب FATF از زبان نقوی حسینی (۲۲ نظر)
دفتر رهبر انقلاب به جهانگیری تذکر داد؟ (۲۰ نظر)
حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور (۲۰ نظر)
آغاز رسمی فرآیند ثبت دارایی نمایندگان مجلس از فردا (۱۸ نظر)
Iran, Islamic Republic of
اعتراف سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر، مریم رجوی: آشوب‌های ایران کار ما بود/ فرانسه درمدت 40 سال است شریک جرم جنایات وحشیانه گروهک تروریستی منافقین است.
Iran, Islamic Republic of
مریم رجوی: آشوب‌های ایران کار ما بود
اعتراف مریم رجوی به حضور «منافقین» در آشوب دی‌ماه
اعتراف رجوی به جنایات ۷تیرو ۸شهریور/سازمان منافقین دست بولتون است
فرانسه اولین كشور حامی علنی منافقین
Iran, Islamic Republic of
اعتراف سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر، مریم رجوی: آشوب‌های ایران کار ما بود/ فرانسه درمدت 40 سال است به همراه آمریکا شریک جرم جنایات وحشیانه گروهک تروریستی منافقین است.