جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله اغتشاشگران به کنسولگری ایران

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 706143
وزارت خارجه عراق در واکنش به حمله به کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد هیئت‌های دیپلماتیک خط قرمز بغداد هستند.
واکنش وزارت‌ خارجه عراق‌ به حمله به‌کنسولگری ایران
 به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه آر تی، وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه به حمله روز گذشته شماری افراد به کنسولگری ایران در کربلا واکنش نشان داد و اعلام کرد هیئت‌های دیپلماتیک خط قرمز بغداد هستند.
 
احمد صحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق به شبکه آر تی گفت: وزارت خارجه اقدام برخی تظاهرکنندگان را در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا محکوم و تأکید می‌کند که این وزارتخانه به مسئله احترام به هیئت‌های دیپلماتیک طبق توافق وین و نیز لزوم عدم در خطر گرفتن امنیت آن‌ها تأکید می‌کند.

وی در ادامه افزود: امنیت هیئت‌های دیپلماتیک و کنسولگری‌ها خط قرمزی است که نباید از آن عبور کرد و هیئت‌های امنیتی تمامی اقدامات را برای جلوگیری از هرگونه اخلال در امنیت هیئت‌های دیپلماتیک بکار بسته اند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین گفت: وزارت خارجه عراق تأکید می‌کند چنین اقداماتی هیچ تأثیری بر روابط دوستانه و حسن همجواری که دو کشور را به یکدیگر مرتبط می‌کند، نخواهد داشت.

روز گذشته شماری از اغتشاشگران با حمله به کنسولگری ایران در شهر کربلا، پرچم ایران را از بالای ساختمان به پایین کشیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..!!
سالار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باید دید دشمن در روابط خانوادگی ایران و عراق از چه موضوعی اینقدر برآشفته البته عزیزان و برادران ما در عراق باید با بصیرت کامل جریان امور را در دست بگیرند..