جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرایط تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 706099
به گزارش جهان نيوز، با توجه به اینکه رشته پرستاری جزو رشته های پرطرفدار می باشد طبیعتاً یکی از مهمترین سوالاتی که برای افراد پیش می‌آید این است که آیا امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور وجود دارد یا خیر؟ توجه داشته باشید هر ساله شاهد رقابت تعداد زیادی از داوطلبان رشته تجربی می باشیم که با این حال طبیعتاً امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون قبولی در کنکور برای افراد را حائز اهمیت خواهد بود.
 
 

پرستاری بدون کنکور چیست؟
یکی از پرطرفدارترین رشته ها در خصوص گروه آزمایشی علوم تجربی، رشته پرستاری به حساب می آید که طبیعت علاقه به کار در هنگام ورود به این رشته بسیار مهم است. به جرات می توان بیان کرد که این شغل جزو حساس ‌ترین و سخت‌ ترین مشاغل در جامعه حاضر می باشد. با این تفاسیر هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان به رقابت برای تحصیل در رشته پرستاری می پردازند. حال اگر امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون آزمون باشد، برای بسیاری از افراد مزیت بزرگی می باشد. اما در این خصوص باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان امکان تحصیل در پرستاری بدون کنکور در ایران و در بهترین دانشگاههای آن وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرستاری بدون کنکور آیدانیتو میتواند به شما کمک کند . اگرچه تا قبل از سال ۹۷ افراد با گذراندن ۷۲ واحد درس در خارج از کشور و ترم اول رشته ی پرستاری می توانستند در یکی از پردیس های خودگردان، تحصیل بدون آزمون در رشته پرستاری را تجربه کنند اما این قانون به کلی تغییر کرده است .
 
شرایط تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور
همان طور که ذکر شد، در حال حاضر امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور در ایران وجود ندارد اما شایان ذکر است که بدانید داوطلبان عزیزی که قصد دارند در این رشته به صورت بدون کنکور شرکت کنند تنها راهی که برای آنها وجود دارد این است که به خارج از کشور رفته و تحصیلات خود را در کشورهای خارجی ادامه دهند. حال لازم است بدانید در گذشته که امکان تحصیل پرستاری بدون آزمون در داخل کشور وجود داشت که مهمترین شرط ثبت نام افراد این بود که داوطلبان باید در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی فیزیک در دوران دبیرستان تحصیل می کردند، با این وجود داوطلبانی که در دیگر رشته ها به تحصیل پرداخته اند نمی توانستند در این رشته ثبت نام کنند. دومین شرط پرستاری بدون آزمون این بود که داوطلبان باید ۷۲ واحد درسی در خارج از کشور را پاس می نمودند و معدلشان در این واحدها بیش از ۱۵ می شد. همچنین لازم بوده است که معدلشان در دوره دبیرستان برای ثبت نام در این رشته نیز بالای ۱۶ باشد.
 
قانون جدید بدون کنکور پرستاری
همانطور که ذکر شد امروز قانون جدیدی جهت تحصیل بدون کنکور پرستاری تصویب شده به طوری از طرف وزارت بهداشت قانونی به تصویب رسیده که دیگر امکان تحصیل در دانشگاه های داخلی کشور برای رشته پرستاری بدون کنکور وجود ندارد. افراد که از سال ۲۰۱۹ جهت تحصیل در این رشته به کشورهای خارجی می روند در حین تحصیل نمی ‌توانند به پردیس های ایران برگشته و انتقالی بگیرند. اما در صورتی که بتوانند در دانشگاه های معتبر این کشورها تحصیلات خود را به اتمام برسانند، پس از آن امکان برگشت آنها به کشور و تطابق دادن مدارک شان وجود دارد.
 
دانشگاه های پذیرش پرستاری بدون کنکور
هنگامی که افراد تصمیم خود را جهت ادامه تحصیل در رشته پرستاری بگیرند لازم است که دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را شناخته تا بتوانند در یکی از کشورهای خارجی به تحصیل ادامه دهند. لازم است بدانید بسیاری از دانشگاه ها در سراسر دنیا اقدام به پذیرش دانشجو در این رشته می کنند. البته باید از رده ‌بندی این دانشگاه‌ ها اطلاع داشته و با مشاوران خبره صحبت نمایید. از طرفی برآورد شهریه و هزینه های زندگی در کشور مورد نظر از جمله دیگر مواردی است که قبل از اقدام به اخذ پذیرش باید به آن توجه کنید. با وجود اینکه هر دانشگاه شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد بهتر است از این شرایط آگاهی پیدا کرده به طوری که مثلا بعضی از دانشگاه ها برای پذیرش، آزمون برگزار کرده و بعضی دیگر فقط از طریق سوابق تحصیلی، دانشجو می پذیرد.

بازار کار برای این متقاضیان رشته پرستاری
حالا اگر شما هم تصمیم گرفتید که جزو متقاضیان تحصیل در رشته بدون کنکور پزشکی باشید لازم است که در مورد بازار کار این رشته اطلاعاتی به دست آورید. توجه داشته باشید شغل پرستاری از نظر کارشناسان در رده دوم مشاغل سخت قرار گرفته که اگر چه هر ساله تعداد زیادی دانشجو از این رشته فارغ التحصیل می شوند اما بازار کار این رشته در ایران در حال حاضر چندان مناسب نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *