جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۵

آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر هیچ توافق برد بردی نداشته‌اند

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 706079
حسن رحیم‌پورازغدی گفت: آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر هیچ توافق برد بردی نداشته‌اند.
آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر هیچ توافق برد بردی نداشته‌اند
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم‌پورازغدی عصر امروز(یکشنبه) در همایش «پایان هژمونی آمریکا» که در لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال رخ داد اینکه، دیگر صحبت رابطه و مذاکره با آمریکا کنار گذاشته شد؛ البته ما با آن‌ها رابطه تجاری در حد واردات و صادرات داریم.

وی با بیان اینکه منافع ملی در تمام جهان تعریف ایدئولوژیک دارد، منافع ملی فقط چرتکه و حساب کتاب بانکی نیست، افزود: متأسفانه هم اکنون که بیشترین امتیازات را در برجام داده و کمترین‌ها را گرفتیم، اما شاهدیم حجم تهدیدها، تحریم و توهین‌هایشان بی سابقه است. این بود منافع ملی؟!

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عده‌ای ۴٠سال است بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند، در قالب برجام مذاکره شد و کل متحدان غرب نیز پای میز مذاکره آمدند؛ اما خروجی آن چه شد؟ برجام تجربه بزرگی بود.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند که آن‌ها به همه تعهداتی که دادند، عمل نمی‌کنند، اما بهتر که این مذاکرات پیش آمد، زیرا در ذهن برخی این نکته بود که چرا ۴٠سال است مرگ بر آمریکا می‌گوییم؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شاید اگر مذاکرات برجام صورت نمی‌گرفت عده‌ای می‌گفتند شما کینه‌ای هستید، شما شعار مرگ بر آمریکا می‌گویید.

وی تاکید کرد: از وقتی برجام امضا شده است آن‌ها تحریم هایشان علیه ایران سنگین‌تر شده است، زیرا نزد خود گفته اند ایران ضعیف شده پس حالا وقت زدن تیر خلاص است.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد: برای نخستین بار این اتفاق در دنیا رخ داد که سفارتخانه یک رژیم استکباری، فتح شود و اسناد هزاران صفحه‌ای توطئه، غارت، استثمار و جنایت دوباره رشته، رشته شده و‌بارسازی ش‌ود و منتشر شود؛ این اسناد هنوز در آمریکا غیر قابل انتشار است. 
 
رحیم پور ازغدی تاکید کرد: هنوز افکار عمومی و نخبگان شان نباید بدانند وزارتخارجه شان با پوشش سفارت چه می‌کرده زیرا هم اکنون نیز همین کار‌ها رامی‌کند. 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دو‌سال پیش بود که افشای مقامات اروپایی که یا متحد و‌ وابسته به خودشان هستند را آمریکایی‌ها شنود و رصد می‌کنند، یعنی سفارتخانه‌های آمریکا در هر کشور دنیا لانه جاسوسی است و فقط در ایران‌ نبوده است. انگلیس و فرانسه هم اینگونه هستند و لانه جاسوسی بوده هستند و خواهند بود فقط کار آمریکا افشاشد. 
 
وی گفت: در باب ارتباط ایران و آمریکا چند سوال مطرح کرده و به این پرسش‌ها پاسخ منطقی خواهیم داد؛ در طول این سال‌ها خیلی راجع به این بحث شده که شعار مرگ برآمریکا و مبارزه با آن‌ها یک کلیشه و تابو است و هیچ استدلالی پشت آن نیست و گویا یک عده‌ای بخاطر آن، نان می‌خورند و منافع اقلیتی بخصوص در حاکمیت مثلا، به دعوای دائمی با آمریکا گره خورده است و منافع ملی و مبانی ایدئولوژیک و اسلامی و نه هیچ منطقی در عرف بین الملل نیز پشت آن نیست. 
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: البته یک اتفاق مهمی پس از انقلاب درکشور رخ داد که بی سابقه بود و آن هم مذاکره با آمریکا وهمپیمانانش بود.
 
رحیم پور ازغدی افزود: وظیفه شرعی در مبارزه با ظلم، تاریخ استعمار آمریکا و انگلیس را کار نداریم فقط از دریچه مادی و منافع ملی بحث کنیم، منافع مادی در تمام جهان تعریف ایدئولوژیک دارد؛ در هیچ نقطه‌ای از جهان در روابط بین الملل، اساسا منافع ملی که غیر ایدئولوژیک نداریم، منافع ملی فقط حساب بانکی و چرتکه اندازی نیست و باید مبانی تصوری و تصدیقی منافع ملی تعریف شود و در همین تعریف است که مکانب مختلف در تعریف منافع ملی در بحث سکولار باهم اختلاف دارند. 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اقتصاد و روابط بین الملل غیر ایدئولوژیک اصلا معنا ندارد؛ سیاست خارجی آمریکا کاملا ایدئولوژیک است و منافع ملی هم که‌می گوید منافع مردم آمریکا نیست چه برسد به منافع ملی مردم ایران و عراق و سوریه؟! مراد منافع سرمایه داری و عمدتا کمپانی‌های یهودی و صهیونیستی در دنیا است. 
 
رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: ملت همان ۹۹درصدی بودند که در آمریکا سرکوب شده و می‌شوند این‌ها دنبال منافع آن یک درصد هستند؛ لذا تفکیک منافع ملی از ایدئولوژی کاری غیر علمی است. 
 
وی بیان کرد: حال سوالاتی مطرح می‌شود که چرا با آمریکا مذاکزه نمی‌کنیم، چرا با آمریکا رابطه برقرار نمی‌کنیم؟ همه این‌کار‌ها را کردیم‌ و‌ کار نمانده نداریم، بمب هسته‌ای را تعطیل کرده و خیلی جا‌ها فیتیله را پایین کشیدیم و تقریبا آنچه آن‌ها خواستند کردیم و همه آنچه آن‌ها خواسته بودند را همان اول یکجا دادیم، در این راستا قرار بود پایا‌پای جلو‌برویم و‌ یک امنیازاتی بدهیم و یکی بگیریم و کلش را ما دادیم و آن‌ها هیچ ندادند؛ معامله یکطرفه شد و کاش برد-برد بود ما به برد برد راضی بودیم. 

 این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ضمن اینکه هیچگاه در نبرد عدل و ظلم، جای برد برد نیست. برد برد بین دو طرفی است که می‌خواهند عادلانه باهم مذاکره کنند، الان هر معامله‌ای که در هر بخشی می‌شود باید برد برد باشد و سود کسی در ضرر دیگری نباشد. اما شما دارید در بین مظلوم و ظالم از برد برد حرف می‌زنید؛ معنایش چیست؟ برد برد در رابطه ظالم و‌مظلوم تنها در جایی اثر دارد که ظالم دست از ظلم خود بردارد. کجا چنین چیزی بوده است. 
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و دیگر همپیمانانشان در صد سال اخیر چه زمانی معادله برد برد داشته اند؟ که دومی آن ما باشیم این‌ها برتری یک طرفه می‌خواهند. 
 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
و حدود 5 سال است وقتی ظریف ثابت کرد که قادر به رفع مشکل برجام نیست.
ظریف باید ازمردم ایران عذرخواهی کند
United Arab Emirates
..
United Arab Emirates
مردم ایران مبارزه با استکبار جهانی است/ مردم ایران از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تاکنون با استکبار جهانی مبارزه می کند.
United Arab Emirates
پ
معاون سیاسی وزیر امورخارجه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه با عنوان ( انرژی هسته‌ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) به مسکو سفر می‌کند.!!
United Arab Emirates
تعهدات برجامی موقعیت تندروهای آمریکایی را تقویت می‌کند...
United Arab Emirates

چهار غیرنظامی بر اثر انفجار بمب در شمال سوریه کشته شدند. ترکیه از ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه آغاز کرد.
United Arab Emirates
طباطبایی در نطق میان دستور:
برگزاری رفراندوم مشکلی از مردم حل نمی‌کند
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رفراندوم مشکلی از مردم حل نمی‌کند، گفت: خروج آمریکا از برجام موجب التهاب روانی شدید در بازار ایران شده و فشار اقتصادی پس از برجام نسبت به قبل از آن بیشتر شد.
United Arab Emirates
حملات مشترک جنگنده‌های روسیه و سوریه علیه تروریست‌ها
حملات مشترک جنگنده‌های روسیه و سوریه علیه تروریست‌ها
دوشنبه 13 آبان 1398 - 09:24

جنگنده های روسیه و سوریه در عملیاتی مشترک، مواضع تروریستها در حومه ادلب را هدف قرار دادند.
United Arab Emirates
آمریکا همراه با چند کشور دیگر در سایه سکوت سازمان های بین المللی تمام تعهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
ملت ایران از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تاکنون در مقابل استکبار جهانی و آمریکا یکپارچه و متحد ایستاده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی، امارات، آمریکا، انگلیس و اسرائیل همراه با چند کشور دیگرازسال 2015 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی دریمن آدم می کشند، دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل متحد دنبال محکوم کردن ایران است و مردم ایران را تحریم می کند شرم آوراست.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
آقاي رحيم پور
اگر كار سفارت انگليس و فرانسه هم جاسوسي است پس چرا سفارت ايشان را اشغال نميكنيد؟ ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
...