پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کسانی که هنگام مرگ آرامش دارند

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 706052
کسانی که هنگام مرگ آرامش دارند
به گزارش جهان نيوز، امام صادق علیه‌‏السلام در پـاسخ بـه این پـرسش که آیـا مؤمن از جان کندن خود ناراحت می‌‏شود فرمودند: نه، به خدا، زمانی که فرشته مرگ (عزرائیل) برای ستاندن جانش می‏‌آید، او بی‌‏تابی می‏‌کند.

امّا عزرائیل به او می‌‏گوید: ای دوست خدا، بی‏‌تابی مکن؛ زیرا سوگند به آن که محمّد صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم را برانگیخت، من از پدر مهربانی که به بالینت بیاید، با تو خوش رفتارتر و مهربانترم. چشمت را باز کن و بنگر.

حضرت فرمود: رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و امیرمؤمنان و فاطمه و حسن و حسین و امامان از نسل آنها علیهم‌‏السلام، در برابرش نمایان می‏‌شوند و به‏ او گفته می‌‏شود: این رسول خدا و ... رفیقان و همرهان تو هستند ... در این هنگام ، چیزی برای او خوشتر از این نیست که جان از بدنش جدا شود و به منادی بپیوندد.


متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‌‏السلام: لمّا سُئلَ: هل یُکرَهُ المؤمنُ علی قَبضِ رُوحِهِ ؟: لا واللّه، إنّهُ إذا أتاهُ ملَکُ المَوتِ لقَبضِ رُوحهِ جَزِعَ عِندَ ذلکَ ، فیَقولُ لَهُ ملَکُ المَوتِ : یا وَلیَّ اللّه لا تَجزَعْ، فوالّذی بَعَثَ محمّدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم لَأنا أبَرُّ بِکَ وأشفَقُ علَیکَ من والِدٍ رَحیمٍ لو حَضَرَکَ، افتَحْ عَینَکَ فانظُرْ.

قالَ: و یُمَثَّلُ لَهُ رسولُ اللّه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و أمیرُالمؤمنینَ و فاطمةُ و الحسنُ و الحسینُ و الأئمةُ من ذُرِّیتِهِم علیهم‌السلام فیقالُ لَهُ: هذا رسولُ اللّه و ... رُفَقاؤکَ ... فما شیءٌ أحَبَّ إلَیهِ مِنِ استِلالِ رُوحِهِ واللُّحوقِ بالمُنادی.


"کافی،جلد3 صفحه 127- منتخب میزان الحکمة 520"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *