کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ردپای چند دانشمند در یک توطئه امنیتی علیه ایران

12 آبان 1398 ساعت 10:40

بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی که سر کشور گذاشته‌اند...این یک حرکت سازمان‌دهی شده است یک شبکه‌ای دارد این را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روحانی اخیرا در صحبتهایی با اشاره به مبحث "فرار نخبگان" گفته است: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی که سر کشور گذاشته‌اند...این یک حرکت سازمان‌دهی شده است. یک شبکه‌ای دارد این را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.

 او با بیان اینکه بر اساس پایش ها آمار خروج نخبگان رو به کاهش است، می گوید: مهاجرت یک پدیده‌ جهانی است و واقعاً این آمارها را با این وقاحت اعلام می‌کنند و با وقاحت هم تکرار می‌کنند و از یک مراکز و منابعی هم نقل قول‌هایی می‌گویند که... مثلاً از قول صندوق بین‌المللی پول می‌گویند که کشور ما رتبه‌ اول فرار مغزها را دارد. در حالی که اصلاً چنین گزارشی وجود خارجی ندارد. این را این‌قدر می‌گویند تا همان بخش نخبه‌ جامعه آن را بپذیرد. همین چیزها است که ما را اذیت می‌کند.

ستاری می افزاید: من در این مدت هر جا که در مورد مهاجرت یک حرف غلطی مثلاً در یک همایشی می‌شنوم، دقیق رصد می‌کنم و آن فرد را پیدا می‌کنم و از او می‌خواهم که به ما بگوید با چه سند و منبعی آن را گفته است. بالأخره اغلب این افراد هم دانشمند یا تحصیل‌کرده‌اند و یک آدم تحصیل‌کرده نباید بدون منبع صحبت کند. اغلب هم می‌بینیم که جوابی برای این صحبت‌ها ندارند. بعد هم خیلی جدی به آنها فشار می‌آوریم که یا تکذیب کنید یا منبع آن را به ما بگویید.

معاون رئیس جمهور در همین حال به آمار خروج نخبگان کشور کره جنوبی هم اشاره کرده و گفته است: تعداد دانشجویان کره جنوبی در آمریکا 7 یا 8 برابر ماست و این در حالی است که کره جنوبی فقط نصف ایران جمعیت دارد.

*در اقتفای سخنان مهم دکتر ستاری بیان این نکته ضروریست که تاکنون حتی یک مورد تکذیب در این زمینه هم به گوش افکار عمومی نرسیده است.

جالب آنکه غیر از معاونت علمی رئیس جمهور؛ قوه قضائیه و ستاد تبلیغات اقتصادی وزارت کشور نیز وظایفی در زمینه برخورد با سیاه نمایان دارند که البته در این زمینه هم خبر خاصی در دست نیست.

مقوله «سیاه نمایی» از اوضاع کشور و بزرگنمایی مشکلات، تاکنون بارها و بارها مورد هشدار رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

هشدارهایی که اگرچه صحبت های دکتر ستاری می تواند یک جرقه در زمینه اهتمام به آن تلقی شود اما هنوز فعالیت موسّع و متشکلی در این زمینه به چشم نمی خورد.

بحث قابل توجه در مقوله سیاه نمایی که بایستی مد نظر باشد این است که متأسفانه بخشی از سیاه نمایی ها و تأکید بر ناامید بودن مردم از سوی کسانی در دولت و رسانه های دولت صورت می گیرد!

منبع:مشرق


کد مطلب: 705959

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/705959/ردپای-چند-دانشمند-یک-توطئه-امنیتی-علیه-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com