جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

اصلاح‌طلبان کدام مشکل مردم را حل کردند

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 705941
دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، به جای رجزخوانی برای مردم، نقدها را بپذیرد و توضیح دهد که آیا پیروزی‌هایش در انتخابات، مشکل مردم را حل کرده یا نه؟
اصلاح‌طلبان کدام مشکل مردم را حل کردند
به گزارش جهان نيوز، غلامحسین کرباسچی در حاشیه نشست حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: «حزب ما در شورای عالی عضویت دارد اما منتقد آن است. ما فکر می‌کنیم که هم در روش‌ها و هم در نحوه انتخاب‌ها و گزینش‌ها و هم در نحوه برخوردهای سیاسی انتقاداتی وجود دارد».

وی خاطرنشان کرد: «آقایان باید یک‌بار بنشینند و بگویند اگر راهبرد شورای عالی برای انتخابات‌های ۹۲ و ۹۴ بوده و نیز در انتخابات ۹۶ موجب پیروزی شده است، آیا این پیروزی مشکل مردم را حل و بهتر برطرف کرده است؟». وی افزود: «نقدهای وارده به کارنامه خودمان را باید صریحاً برای مردم مطرح کنیم تا مردم صداقت ما را ببینند و آن وقت آن جایی که نتوانسته‌ایم کاری کنیم، درک خواهند کرد.

این کار برای مردم پذیرفتنی‌تر است تا اینکه مدام رجزخوانی کنیم و بگوییم این انتخابات را برده یا آن انتخابات را برده‌ایم». کرباسچی گفت: «خیلی از پیروزی‌های ما نتیجه عملکرد بد رقبای ما بوده است نه اینکه ما خیلی خوب عمل کرده باشیم. ما خیلی جاها نقش داشتیم و اصلاح‌طلبان باید این موضوع را صریحاً اعلام کنند و با مردم در میان بگذارند. حتی همان‌طور که رئیس اصلاحات مطرح کرد، باید از مردم عذرخواهی کنیم و درست ارزیابی کنیم تا مشکلات‌مان برطرف شود».

او ضمن رد تقابل و رویارویی با شورای نگهبان گفت: «عده‌ای فکر می‌کنند این کار کمک می‌کند نظراتی که درباره تأیید صلاحیت‌ها دارند، عملی شود اما تجربه نشان داده که حداقل در رویارویی با جناح‌هایی که این افراد احیاناً با آنها رودرویی دارند، بعید است مشکلی را حل کند». وی افزود: «ما کی با فشارهای سیاسی توانستیم تغییر رویه‌ای در شورای نگهبان یا قوه قضائیه ایجاد کنیم؟ اگر امکان تغییر رویه‌ای باشد، فقط از راه گفت‌وگو و طرح مسائل و خطراتی که برای آینده کشور متصور است، ممکن می‌شود». کرباسچی تأکید کرد: «گمان نمی‌کنم که از راه مقابله به نتیجه برسیم. ما یا در انتخابات شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم. اینکه بگوییم اگر ما را ردصلاحیت کنید مشارکت نمی‌کنیم، بارها تجربه شده و راه به جایی نبرده است.»

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
افزایش قیمت ۱۵ درصد تخم مرغ ناتوانی و ناکامی دولت روحانی را جبران می کند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با افزایش قیمت ۱۵ تخم مرغ درصد ما چه کار دارد؟ برخی دولتمردان علت گرانی‌ها را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند که باید از این آقایان پرسید، آمریکا با تخم مرغ، گوشت، میوه ما چه کار دارد؟!