جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

صبا باتری – فروش اینترنتی باتری ماشین

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 705901
"کیفیت" و "قیمت" همواره دو عامل اصلی در انتخاب یک برند و محصول توسط افراد می­باشد. هر چند بعضی از افراد آنقدر پولدار نیستند که جنس ارزان بخرند!!!! اما همه می­دانیم که بین قیمت و کیفیت کالاها لزوماً رابطه معنا دارای وجود ندارد. به عبارتی قیمت بالای یک محصول شاخص مناسبی برای ارزیابی کیفیت آن نخواهد بود. خصوصاً که امروزه فضای اقتصادی حاکم بر جامعه و بازار به علت همه عواملی که می­دانیم و همه آنچه که نمی­دانیم! چندان شفاف و سالم به نظر نمی­رسد و چه بسا سودجویانی که با پر زرق و برق جلوه دادن محصولات خود به دنبال سر کیسه کردن مشتریان هستند.
باتری خودرو به عنوان قطعه­ای از لوازم ماشین بوده که بصورت بالقوه می­تواند نقشی حیاتی در آزار و اذیت شهروندان ایفا نماید!! مثلا فرض کنید یک روز صبح زود که خیلی عجله دارید به جلسه مهمی برسید هنگام استارت زدن ماشین متوجه می­شوید باتری خودرو خراب شده و به هیچ عنوان قصد روشن کردن ماشین شما را ندارد! یا باید قید جلسه را بزنید یا باید بخشی از قیمت یک باتری نو را در آن روز صرف هزینه تاکسی، آژانس و... نمایید. بدیهی است که رانندگان مسؤولیت تهیه، حفظ و نگهداری از ماشین و لوازم آن را برعهده دارند لذا در اینگونه مواقع نمی­توانید به کسی خرده بگیرید و یا حتی سر کسی داد بزنید و غرغر کنید!!! پس بهتر است قبل از حادثه از وقوع آن جلوگیری نمایید.
 
 
در حال حاضر کارخانه­های متعددی در ایران تولید کننده انواع باتری خودروهای سواری هستند که در میان آنها  کارخانه صبا باتری اولین و قدیمی­ترین می­باشد. از اختراع باتری ماشین که تحت عنوان باتری اسید-سرب شناخته می­شود بیش از 150 سال و از تولید تجاری این نوع باتری­ها بیش از 100 سال می­گذرد. در طول این سالها اساس و شیوه تولید جریان الکتریکی در باتری­های خودرو و عناصر مورد استفاده در آن کم و بیش ثابت بوده و تقریباً باتریهای اسید-سربی که امروزه توسط ما برای ذخیره انرژی استفاده می­شود همانند چیزی است که پدربزرگ­ها و مادربزرگ­های ما از آن استفاده می­کردند! البته قاعدتاً کوششهای فراوانی جهت بهینه کردن تکنولوژی ساخت و افزایش راندمان و بهره­وری باتری توسط محققین و تولید کنندگان مختلف در جریان بوده و پیشرفتهای زیادی نیز در اینخصوص حاصل شده است.
صبا باتری به عنوان اولین تولید کننده باتری خودرو در ایران، با بیش از 50 سال تجربه و دانش فنی با توسعه شبکه فروش خود امکان فروش اینترنتی باتری ماشین را برای مشتریان فراهم کرده است. همچنین مشتریان در صورت نیاز می­توانند نسبت به خرید باتری صبا از نمایندگی صبا باتری به قیمت درب کارخانه اقدام نمایند. هر چند محصولات کارخانه صبا باتری استاندارد بوده و دارای سطح کیفی بالایی می­باشند اما مراقبت و استفاده صحیح از باتری و خودرو تأثیر بسزایی در افزایش عمر باتری خواهد داشت.
 
 
بیاید تصور کنیم شرایط ایده آل باشد: بدون دمای بالا، بدون رطوبت بیش از حد و به طور خلاصه، یک شرایط کامل برای ماشین شما. در این شرایط، انتظار می­رود که عمر باتری خودرو حدود سه سال باشد.
دلایل متعددی برای خرابی باتری ماشین می­توان ذکر نمود اما نکته مهم اینست که شما پس از مواجهه با علائم خرابی باتری، ابتدا از پایان عمر باتری خود اطمینان حاصل نموده و سپس با خیالی آسوده و با شیوه­ای مطمئن و مقرون به مصرفه اقدام به خرید باتری صبا نمایید.
 

استفاده صحیح و اصولی از باتری ماشین به میزان قابل توجهی در افزایش عمر باتری خودرو مؤثر است. به عنوان مثال تخلیه بیش از حد باتری یکی از عوامل آسیب زاست. در یک باتری با تکنولوژی اسید-سرب (متداولترین نوع باتری ماشین در دنیا و تنها نوع باتری تولید شده در کارخانه­ صبا باتری) لازم است همواره حداقل 50% سطح شارژ حفظ شود. این عمل تضمین می کند که کل محلول الکترولیت موجود در باطری (اسید سولفوریک) بر اثر واکنش شیمیایی لازم جهت تولید جریان برق به طور کامل تغییر نکند. هنگامی که سطح شارژ پایین باشد میزان آب موجود در الکترولیت زیاد می­شود و باتری با حجم زیادی از آب، توانایی انتقال جریان الکتریکی بین قطبها را نخواهد داشت. حتی این تولید آب می­تواند در دماهای زیر صفر باعث انجماد محلول و خرابی کلی باتری گردد. برای اجتناب از تخلیه بیش از حد باتری اطمینان از صحت عملکرد دینام خودرو یکی از عوامل مهم می­باشد. در صورت خرید از صبا باتری، کارشناسان اعزامی، دینام خودروی شما را با دستگاه مخصوص تست خواهند کرد.
 
 
انتخاب باتری با ظرفیت متناسب با مصرف برق خودرو نیز از عوامل مهم در افزایش طول عمر باتری و همچنین دینام خودرو می­باشد. انتخاب باتری با ظرفیت (آمپر-ساعت) بیش از توان شارژدهی دینام باعث فشار آمدن به دینام و در طولانی مدت باعث سوختن دینام خواهد شد و چنانچه باتری با ظرفیت (آمپر-ساعت) کمتر از توان شارژدهی دینام انتخاب شود باعث بارگذاری بیش از حد باتری و نهایتاً خرابی باتری خواهد شد. همچنین جهت جلوگیری از تخلیه بیش از حد باتری لازم است همواره از خاموش بودن کلیه لوازم الکتریکی مانند لامپها، ضبط و... هنگام خاموشی طولانی مدت خودرو اطمینان حاصل نمایید.
در صورت نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب باتری مناسب برای ماشین خود، و اطلاع از قیمت باتری ماشین از مشاوره کارشناسان ما در امداد باتری (67 422 - 021) استفاده نمایید.
 
برچسب ها: جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *