پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۷

واکنش ایران به تحریم های عمرانی آمریکا

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 705828
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحریم بخش عمرانی ایران از سوی آمریکا، به واشنگتن توصیه کرد به جای تحریم‌های تکراری، دست از توهم خودساخته برداشته و به اجرای تعهدات برجامی بازگردد.
واکنش ایران به تحریم های عمرانی آمریکا
به گزارش جهان نيوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم بخش عمرانی ایران توسط آمریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات نشانه ضعف و ناکارآمدی این کشور در دیپلماسی است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی آمریکا ناتوان از انجام ابتکار و راهکارهای دیپلماتیک و معقول بوده و تنها اتکاء آنها به زور و تروریسم اقتصادی است.

موسوی افزود: دیپلماسی قلدرمآبانه ایالات متحده که در ارتباط با سایر کشورها و حتی سازو کارهای بین‌المللی و چند جانبه نیز به کار گرفته می‌شود، به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه اظهار داشت: بهتر است ایالات متحده به جای تحریم‌های تکراری و غوغا سالاری که قطعا آنها را به اهدافشان نخواهد رساند، از غوطه ور شدن هر چه بیشتر در توهمات خود ساخته دست برداشته و به اجرای تعهدات خود در برجام بازگردد.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با تمدید معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران، بخش عمرانی ایران را تحریم کرد. 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده پامپئو، همزمان دو تصمیم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گرفته است: نخست، معرفی بخش ساخت و ساز ایران به عنوان بخشی که به صورت مستقیم یا غرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است و دوم، معرفی چهار «ماده راهبردی» به عنوان موادی که در برنامه‌های هسته‌ای، نظامی یا موشکی ایران به کار گرفته می‌شود.    

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «با این تصمیم‌ها، ایالات متحده از اختیارات اضافی برای جلوگیری از دستیابی ایران به مواد راهبردی برای سپاه پاسداران، بخش ساخت و ساز و برنامه‌های اشاعه‌ای خود برخوردار خواهد بود.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش عمرانی ایران واکنش نشان داد و نوشت: «هدف قرار گرفتن کارگران بخش عمرانی ایران توسط تروریسم اقتصادی تنها نشان دهنده حداکثر شکست (سیاست) "فشار حداکثری" است.»

ظریف در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «آمریکا می‌تواند هر مرد و زن و بچه‌ای را تحریم کند، اما هرگز نمی‌تواند ایرانی‌ها را تسلیم زورگویی خود کند. آمریکا به جای آنکه (چاهی را که در آن قرار دارد) عمیق تر حفر کند، باید سیاست‌های شکست خورده را کنار گذاشته و به برجام بازگردد.»
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه بخش ساخت و ساز ایران خبر داد.
تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
هراسی از تحریم و تهدید نداریم
هیچ هراسی از تحریم و تهدیدات آمریکا نداریم
مذاکره در باره صلح آمیز هسته‌ای با ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولت روحانی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
جابجایی عناصر داعش با بالگردهای آمریکا
بالگردهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا اعضای خارجی گروه تروریستی تکفیری داعش را از جنوب شرق دیرالزور سوریه منتقل کردند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای ائتلاف با کشور‌های دیگر چه معیار‌هایی دارد؟ / واشنگتن نمی‌خواهد هیچ یک از قدرت‌های منطقه‌ای بر خلیج فارس مسلط شوند...
Iran, Islamic Republic of
گوشت 120 هزار تومان، سمند 77 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!
گوشت 120 هزار تومان، یژو پارس 92 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!
Iran, Islamic Republic of
تحریم‌های آمریکا به خاطرناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت روحانی، ظریف، عراقچی، مسئولین و نمایندگان مجلس بوده است.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم ایران و کشور با آمریکا از طریق مذاکره، توافق هسته ای و برجام حل نمی شود متاسفانه روحانی و ظریف بارهم توجهی نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
تحریم‌های آمریکا تروریسم اقتصادی است، هم ناقض حقوق بشر و هم از نظر قوانین بین المللی مجرم شناخته می شود ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خودشان به همراه آمریکا و متحدانش ناقض قوانین الملل، ناقض حقوق بین الملل و ناقض حقوق بشر هستند.
Iran, Islamic Republic of
13 آبان، کلید رمز جنایات آمریکا و استکبار جهانی
13 آبان، کلید رمز جنایات آمریکا و استکبار جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
هر چه زمان پیش می رود جنایات آمریکا و استکبار جهانی بیشتر نمایان می شود.
13 آبان یک جریان معمولی نیست بلکه شناسنامه ای است که هویت استکبار را آشکار می سازد.
امروز شاهد هزاران جنایت از سوی استکبارجهانی و دنیای غرب هستیم و هر جا ستمگری هست مورد حمایت نظام سلطه و سران استکبار جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
البغدادی ازسال 2011 تاکنون ساخته دست خود آمریکا جنایتکار شماره یک بود
سرکرده گروهک تروریستی داعش ساخته دست خود آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک البغدادی را زمان اشغال عراق بوجود آورد...
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به وزارت خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک
حمله متجاوزان سعودی به چند منطقه در یمن
تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
مزدوران متجاوز وابسته به عربستان سعودی با شلیک ۱۵ گلوله توپ و با استفاده از سلاح سنگین و نیمه سنگین مناطق الجاح و القرشیه در شهرستان بیت الفقیه را هدف قرار دادند.
همچنین این شبکه در خبری فوری از حمله توپخانه ای مزدوران متجاوز وابسته به عربستان سعودی به شهر تحت محاصره الدریهمی واقع در استان الحدیده یمن خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید پاسخ و توضیح دهد چرا تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۳ تاکنون سفیر فرانسه نشده است
در تجمع باشکوه مردم و دانشجویان مطرح شد
سفیر فرانسه اخراج شود و ظریف عذرخواهی‌کند...
Iran, Islamic Republic of
ایرانی‌ها ازسال 1332 تاکنون ثابت کردند که هرگز تسلیم زورگویی آمریکا چنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی نمی‌شوند.
Iran, Islamic Republic of
دشمن زبون و ذلیلی چون عربستان و امارات اگر در خانه احساس امنیت بکنند دست به فتنه و آشوب در منطقه می‌زنند. ناامنی‌هایی که در عراق به‌وجود آمده نتیجه فتنه‌گری آل‌سعود است.
Iran, Islamic Republic of
اگر خبر کشته شدن سرکرده داعش درست باشد این سؤال پیش می‌آید که چرا آمریکایی‌ها او را زنده دستگیر نکرده‌اند و چرا اثری از جنازه او در دست نیست. خیلی راحت می‌شود فهمید که این کار آمریکا سیاه‌بازی است.
Iran, Islamic Republic of
خشم خدا را برای نوکری غرب نخرید !!!!! هنوز پس از 31 سال از پایان جنگ تحمیلی غرب به کشورمان استخوان‌های شهدایمان را می‌آورند!
Iran, Islamic Republic of
آقای اسدی دبیر سوم سفارت کشورمان در وین نزدیک به 16 ماه پیش با اتهامی در خاک آلمان دستگیر و سپس در بلژیک زندانی شد. آنچه محرز است در این قضیه بر رعایت اصل مصونیت دیپلماتیک توسط دو دولت آلمان و بلژیک خط بطلان کشیده شد. از آقای ظریف سؤال می‌کنم، آزادی آقای اسدی چه زمانی محقق خواهد شد و چرا هیچ اقدام متقابلی انجام ندادید؟
Iran, Islamic Republic of
جا داشت پدر زم از همان زمان خیانت‌های پسرش در همکاری با صهیونیست‌ها علیه نظام از او اعلام بیزاری می‌کرد نه اینکه پس از خیانت‌های چندین ساله‌اش، وقتی دستگیر می‌شود عفو فرزند خائن خود را درخواست نماید.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی‌ها قادر به خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های ایالت کالیفرنیای خود نیستند. ولی می‌توانند روی کمک ایران حساب باز کنند. ما مردم ایران فقط با دولت و حاکمان جنایتکار این کشور مخالف هستیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...