چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۲۱
کرباسچی:

اصلاح‌طلبان بگویند که برای حل مشکلات مردم چه کار کرده‌اند؟/ همانطور که آقای خاتمی مطرح کردند باید از مردم عذرخواهی کنیم

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 705703
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان عضویت داریم؛ اما منتقد این شورا هستیم.
اصلاح‌طلبان بگویند که برای حل مشکلات مردم چه کار کرده‌اند؟/  همانطور که آقای خاتمی مطرح کردند باید از مردم عذرخواهی کنیم
به گزارش جهان نيوز، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در حاشیه نخستین کنگره حزب جمهوریت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حزب کارگزاران برای انتخابات آتی مجلس در قالب شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان فعالیت می کنید یا قصد حضور مستقل در این انتخابات را دارد، گفت: حزب ما در شورای عالی عضویت دارد اما منتقد آن است. ما فکر می‌کنیم که هم در روش‌ها و هم در نحوه انتخاب‌ها و گزینش‌ها و هم در نحوه برخوردهای سیاسی انتقاداتی وجود دارد.

وی افزود: آقایان باید یکبار بنشینند و بگویند اگر راهبرد شورای عالی برای انتخابات 92 و 94 بوده است و نیز در انتخابات 96 موجب پیروزی شده است، آیا این پیروزی مشکل مردم را حل و بهتر برطرف کرده است؟

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه نقدهای وارده به کارنامه خودمان را باید صریحا برای مردم مطرح کنیم، گفت: مردم وقتی صداقت ما را ببینند  آنوقت آنجایی که نتوانسته‌ایم کاری کنیم درکمان خواهند کرد. اینکار برای مردم پذیرفتنی تر است تا اینکه مدام رجزخوانی کنیم و نه اینکه بگوییم این انتخابات را برده یا آن انتخابات را برده‌ایم.

کرباسچی تاکید کرد: خیلی از پیروزی‌های ما نتیجه عملکرد بد رقبای ما بوده است نه اینکه ما خیلی خوب عمل کرده باشیم. ما در بسیاری از جاها نقش داشتیم و اصلاح طلبان باید این موضوع را صریحا اعلام و با مردم در میان بگذارند. و حتی همانطور که آقای خاتمی مطرح کردند باید از مردم عذرخواهی هم کنیم و درست ارزیابی کنیم تا مشکلاتمان برطرف شود.

وی افزود: عده ای فکر می کنند اینکار کمک می کند که نقطه نظراتی را که درباره تایید صلاحیت ها دارند عملی شود اما تجربه نشان داده که حداقل در رویارویی با جناح‌هایی که این افراد احیانا با آنها رودر رویی دارند مشکلی را حل کند.

کرباسچی گفت: ما چه زمانی با فشارهای سیاسی توانستیم تغییر رویه ای در شورای نگهبان یا قوه قضاییه ایجاد کنیم؟ اگر امکان تغییر رویه ای باشد فقط از راه گفت و گو و طرح مسائل و خطراتی که برای آینده کشور متصور است، ممکن می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران تصریح کرد: گمان نمی‌کنم که از راه مقابله به نتیجه برسیم، ما یا در انتخابات شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم. اینکه بگوییم اگر ما را رد صلاحیت کنید مشارکت نمی‌کنیم بارها تجربه شده و راه به جایی نبرده است. ما نیز دلمان می خواهد مشارکت بالا باشد و رد صلاحیتی نباشد چرا که به لحاظ سیاسی این موضوعات مطلوب نیست و باید از راه گفت و گو چنین مسائلی را رفع کنیم.

کرباسچی  در مورد طرح رسا که اخیرا در شورای سیاست گذاری برای انتخابات آتی مجلس مطرح شده، نیز گفت: این طرح کلیت خوبی دارد اما به نظر من قابل اجرا نیست و اشکالات قانونی دارد و نمی تواند موفق باشد چرا که تبلیغ زودهنگام است و باعث برخورد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معترض
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها باید از سیاست کناره گیری نمایند زیرا با تورم 300 درصدی مردم را نقره داغ کرده اند.
ح
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی ! پیش کش !! بیشتر از این مملکت رو به فنا ندن!!، و دیگر هیچ
عذرخواهی+کنارگیری
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی اصلاح طلبان و کارگزارانی ها وقتی باورپذیر است که نخواهند دوباره به هر قیمتی مردم را فریب دهند و رقبا را تخریب کنند تا در قدرت بمانند و خرابکاری هایشان را ادامه دهند
فرشید
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی مشکلات کشور اصلاح طلبان بی کفایت هستن که در بدنه دولت مشغول بکار هستند.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
روحانی با برجام 6 سال اقتصاد کشور را معطل کدخدا و غرب کرد و باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات و افزایش نرخ بیکاری شد.
Iran, Islamic Republic of
چرا الان به فکر عذر خواهی افتده اید ؟ چون انتخابات نزدیک است مگر نه ؟
اصغر
Iran, Islamic Republic of
بازهم گلی به گوشه جمال این آقا.
بقیه اینها که از مردم هنوز طلبکارند ...
Iran, Islamic Republic of
6 سال است که مردم از گرسنگی مردند و شما الان به فکر عذرخواهی افتادید 3 اسفند یعنی یک روز بعد از انتخابات ملت را فراموش می کنید.آخر مردم کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اول به خاطر ایجادفتنه ۸۸ عذر خواهی کنند و بعد هم کنار بروند چون کسی که با فتنه همکاری کرده تازه اگر توبه کند و توبه اش پذیرفته شود می تواند از آن به بعد به عنوان یک آدم عادی (نه شخصیت سیاسی و مدیر و رئیس ) در جامعه زندگی کند
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
باز نزدیک انتخابات شد خیمه شب بازی نگرانی برای مردم و آینده کشور شروع شد دایه های مهربانتر از مادر!!!!
حسين
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
دوره این سیاه بازی ها گذشته آقای کرباسچی اکثر مردم نه تنها از عملکرد شما فرصت طلبان ناامید شده اند بلکه از دار و دسته شما متنفر هستند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
کشور 30 سال دست شما بوده باشعارهای رنگین رای مردم را گرفتید ومردم رابه خاک سیاه نشوندید. ...
جلیل
Iran, Islamic Republic of
نه خیر . مردم بازیچه دست شمآها نیستند که بی تدبیری از سوی شماها ، سالها به فقر و تنگ بنشینند و سپس با یک عذر خواهی ، بخواهید پاک کنید ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاحدطلبان کشور ومردم را 100 سال به عقب هدایت نمودند .
ساسان
Russian Federation
سلام جناب اقای کرباسچی ما اصول گریان چکار کردیم کهاز دیگران توقع داریم واین همه مدعی هستیم ملتی که در تمام عرصه ها یارو یاور نظام بودند وهستند خدا وکیلی کدام مسئول وظیفه را به درسته انجام داده همش تو مخاطره همش استرس کو ان چیزی که چشم گیر باشد وجامعه را متحول کرده باشد همش روزمره گی همش دنده عقب وگناه را به گردن همدیگر انداختن بخدا بسه مردم همه چی را میدانند ومیفهمند ولی نظامشان را مواظبند والا مسئولی حرفی برای گفتن ندارند
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
ما اصولگرایان؟!!!
ساسان
Russian Federation
...
Iran, Islamic Republic of
دیگر برای عذر خواهی خیلی دیر شده باید بابت خسارات اقتصادی به ملت و کشور محاکمه شوید،،جناب آقای رییسی خدا قوت
United States
وقتی نماینده در عمل وعده هایش به مردم را فراموش کند چه فرقی دارد از کدام جناح باشد پس نبودنش بهتر است . مجلس اگر کارامدنباشد چه فایده؟