پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

مایحتاج روزانه چقدر گران شد؟

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 705701
از ۲۴ قلم کالای خوراکی که در سبد مایحتاج روزانه خانوارها قرار می‌گیرد فقط سه مورد نسبت به پارسال ارزان شده و مابقی با افزایش قیمت همراه بوده است.
مایحتاج روزانه چقدر گران شد؟
به گزارش جهان نيوز، ایسنا نوشت: روند رو به رشد تورم متوقف شد، کاهش تورم نقطه به نقطه(تغییر شاخص نسبت به  ماه مشابه سال قبل) که از از چند ماه قبل آغاز شده بود و تورم سالانه نیز در مهرماه ایستاد و کاهشی شد.

در حال حاضر تورم سالانه به حدود ۴۲ درصد و تورم نقطه به نقطه حدود ۲۸ درصد است که نشان می‌دهد هزینه خانوارها برای تهیه مجموعه‌ای یکسان از کالا و خدمات در مهر امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته افزایش داشته است.

در بین گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی و مجموعه ای که معمولا در سبد روزانه مصرفی خانوارها وجود دارد در برخی موارد کاهش قیمت نسبت به گذشته ثبت شده که محدود است و در اغلب کالاها افزایش قیمت وجود دارد که با سرعت کمتری اتفاق افتاده است.

این در حالی است بیشترین افزایش قیمت به چای بسته‌ای با ۸۷ درصد، گوشت ۶۸ و شیر ۶۱ درصد اختصاص دارد. هر بسته نیم کیلویی چای از ۲۹ هزار تومان در مهرماه پارسال با ۲۷ هزار تومان افزایش به ۵۶ هزار تومان رسیده است.

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از ۵۸ هزار تومان به ۹۸ هزار تومان رسیده که رشد ۴۰ هزار تومانی دارد. هر لیتر شیر نیز از متوسط ۳۶۰۰ به ۵۸۰۰ تومان رسیده که رشد ۶۱ درصدی آن را نشان می‌دهد.

در سایر اقلام نیز روغن مایع ۹۰۰ گرمی به طور متوسط ۱۳۰۰ تومان، هر کیلوگرم مرغ ۳۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم پیاز ۶۰۰ تومان گران شده است.

اما در این بین گوجه فرنگی از کیلویی ۴۴۰۰ تومان در مهر پارسال با کاهش ۱۹۰۰ تومانی به طور متوسط به کیلویی ۲۵۰۰ تومان رسیده است.

همچنین تخم مرغ حدود ۱۱۰۰ تومان در هر کیلو وسیب درختی حدود ۳۰۰ تومان در هر کیلو کاهش قیمت داشته‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
دولت با نگاه به خارج موجب شد بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و کارگران آنها بیکار بشوند. مشکل به حدی حاد شده که امروز رئیس قوه قضائیه برای حل مشکل کارخانه‌ها پا پیش گذاشته در حالی که اگر لج‌بازی‌های دولت با امکانات و توانایی‌های داخلی نبود و به ظرفیت‌های داخل کشور توجه می‌شد خیلی از مشکلات امروز به وجود نمی‌آمد.
United Arab Emirates
آقای لاریجانی! کدام کارخانه به بهانه مبارزه با مفاسد تعطیل شده است؟ چرا فرافکنی می‌کنید؟ شما چشم خود را روی فلج شدن کشور بستید که هر شب خبر تلخ تعطیلی کارخانه‌ها را می‌شنویم و زمانی که قوه قضاییه با اقتدار دست مفسدین را قطع می‌کند و کارگران به سر کارشان بر می‌گردند ناله سر می‌دهید که کارخانه‌ها را به بهانه مبارزه با فساد تعطیل نکنید؟!
United Arab Emirates
یکی از حامیان فتنه در حمایت از FATF گفته «ویترین ایران را خراب نکنید!» به وی که نقش اساسی در فتنه 88 و در راهپیمایی 25 خرداد 88 داشت، باید گفت کسانی ویترین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را خراب کردند که فتنه 88 را به وجود آوردند و اینها همان مدعیان اصلاح‌طلبی هستند که رسوایی و خیانت آنها بر هیچکس پوشیده نمانده است.
United Arab Emirates
روحانی باید از مردم عذرخواهی کند.
ظریف باید از مردم عذرخواهی کند.
عراقچی باید از مردم عذرخواهی کند.
مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند.
نمایندگان مجلس باید از مردم عذرخواهی کنند.
Iran, Islamic Republic of
قیمت لبنیات دوباره 10 تا 15 درصد گران شد، تا ناتوانی و ناکامی دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس را جبران می کند.