جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

«نمک» شما را مبتلا به زوال عقل می‌کند

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 705634
نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، خوردن سه برابر نمک بیشتر از مقدار توصیه شده در هر روز می‌تواند باعث ایجاد توده‌های سمی در مغز شود که به زوال عقل مرتبط هستند.
«نمک» شما را مبتلا به زوال عقل می‌کند
به گزارش جهان نيوز، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که خوردن سه برابر نمک بیشتر از مقدار توصیه شده در هر روز می‌تواند باعث ایجاد توده‌های سمی در مغز شود که به زوال عقل مرتبط هستند.

 نتایج یک آزمایش در موش‌ها نشان داد، رژیم غذایی بسیار شور باعث ایجاد پروتئینی به نام تاو در مغز آنها شده است.

پروتئین‌های تاوی که کارکرد خود را در تثبیت کردن ریزلوله‌ها از دست داده‌اند عامل اصلی بیماری‌های مرتبط به زوال عقل مانند آلزایمر و پارکینسون هستند.

 متخصصان دانشکده پزشکی ویل کرنل در نیویورک ، تأکید می‌کنند، موش‌هایی که رژیم غذایی پرنمک داشتند، در تست توانایی عملکرد شناختی ضعیف عمل کرده‌اند.

با این حال ، این تیم هشدار داده است که مطالعات بیشتری لازم است تا ثابت شود رژیم غذایی با نمک بالا ممکن است همین تأثیر را در انسان ایجاد کند.

مؤسسه بهداشت انگلیس درباره محدودیت مصرف نمک برای بزرگسالان به طور مدوام هشدار می‌دهد، اما روند تغذیه مردم این کشور تغییر نکرده است.

رژیم غذایی پر نمک همچنین می تواند باعث افزایش فشار خون شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته های مغزی را افزایش دهد.

آمارها حاکی از ان است، بیش از 850 هزار نفر در کشور کم جمعیت انگلیس مبتلا به دمانس هستند و این رقم تا سال 2050 به بیش از دو میلیون نفر خواهد رسید. 

منبع:فارس
برچسب ها: نمک عقل سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
تیتر خبر
((نمک شمار مبتلا به زوال عقل می کند))
جمله اول
((خوردن 3 برابر نمک بیش از مقدار توصیه شده در هر روز "می تواند" باعث ایجاد توده سمی شود در مغز شود که به زوال عقل "مرتبط" است
تیتر با خبر مطابقت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
نمگ دریا یا سنگ نمک بخورید تا سالم بمانید
ع-و
Iran, Islamic Republic of
كلمه "نمك" كلمه عامي است و هم بر نمك دريا و طبيعي اطلاق مي‌شود و هم بر نمك صنعتي (باصطلاح بهداشتي) لذا در تيتر ياد شده 2 سول در ذهن ايجاد مي‌كند:
ا- اگر نمك مضر است چرا ائمه اطهار بر شروع و پايان غذا بر خوردن نمك تاكيد فرموده‌اند؟
2-چرا قبل از رواج نمك يد دار در كشور فشار خون افراد به اين حد بالا نبود؟
البته بايد گفت: افراط و تفريط در هر چيزي مضر و زيان آور است.
مطلب ديگري كه لازم است به آن اشاره نمايم اينست كه : توصيه به استفاده از نمك يد دار يا به اصطلاح بهداشتي از زماني شروع شد كه بحث كنترل جمعيت و شعار "دو بچه كافيه" در دولت باصطلاح سازندگي شروع شد.