جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

هموطنان تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند

سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 705495
وزارت امور خارجه ایران در توصیه‌ای مسافرتی به زائران ایرانی عتبات عالیات از آنها خواست تا اطلاع ثانوی سفرشان به عراق را به تعویق بیندازند.
هموطنان تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند
به گزارش جهان نيوز، همزمان با تحولات این روزها در عراق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هموطنان و زائران ایرانی که قصد سفر به عراق را دارند خواست که تا اطلاع ثانوی برنامه سفر به این کشور را به تعویق بیندازند.
 
براساس این گزارش، در بخش توصیه‌های مسافرتی سایت وزارت امور خارجه آمده است: « با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ضمن قدردانی مجدد از میهمان نوازی کریمانه دولت و ملت برادر عراق در ایام اربعین حسینی، با توجه به گزارش وقوع برخی نا آرامی‌ها در عراق از هموطنان عزیز و زائران عتبات عالیات درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی برنامه سفر خود به عراق را به تعویق اندازند.»

در پی بروز برخی ناآرامی‌ها و تظاهرات در روزهای اخیر نیز، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات عراق را با دقت و حساسیت دنبال می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مطالبات و خواسته‌های مردم عراق که به روشنی در بیانیه ها و اظهارات مرجعیت دینی و همچنین جناب آقای «دکتر عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق مورد تأکید قرار گرفته است، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر عراق که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر و تخریب اموال عمومی شده و همچنین مصادره مطالبات مردمی و افزایش خشونت افزود: اطمینان داریم دولت و ملت عراق و مرجعیت می توانند بر مشکلات فایق آمده و با یکپارچگی به آبادانی عراق مبادرت کنند.

گفتنی است در ناآرامی‌های چند هفته گذشته نیز وزارت خارجه ایران در بیانیه ای با ابراز تاسف از بروز ناآرامی‌ها در چند شهر عراق و تاکید بر اهمیت راهپیمایی اربعین، از زوار ایرانی خواسته بود سفر به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر بیندازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اخبار صدا و سیمای میلی که گفت مشکلی نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم از خروج مردم از وضعیت گرانی مسکن کسی بهره برداری سیاسی نکند ....