کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروز جز روحانی دیگر کسی برجام را قبول ندارد

6 آبان 1398 ساعت 21:45

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه امروز جز روحانی کسی برجام را قبول ندارد، گفت: هدف دولت از اصرار بر تصویب لوایح FATF و امثال آن معرفی عاملی برای توجیه ناکامی‌هایش است تا از این طریق بگوید مردم ببینید نمی‌گذارند ما کار کنیم.


به گزارش جهان نیوز، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تایید لوایح مرتبط با  FATF از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای جهانگیری خود هم می‌دانست با توجه به اینکه موضوع مطرح شده توسط وی صحت ندارد، با موج تکذیب‌ها مواجه خواهد شد.

وی افزود: خود آقایان دولتی می‌دانند که FATF مدام فرصت‌های داده شده برای تصویب لوایح عضویت در کنوانسیون‌های آن را تمدید می‌کند و بار قبل هم که موضوع در مجلس مطرح بود دائما می‌گفتند این فرصت آخر است، اما مجدد این فرصت تمدید شد و باز هم تمدید خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولتی‌ها بیشتر به دنبال معرفی یک عامل به عنوان علت ناکامی و توجیه افکار عمومی هستند تا این گونه به مردم القا کنند که ببینید نمی‌گذارند ما کارمان را انجام دهیم.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: امروز طبل از بین رفتن برجام به صدا درآمده و دیگر فردی برجام را قبول ندارد جز آقای روحانی که آن را به عنوان نقطه قوت عملکرد خود معرفی می‌کند.

وی افزود: اعتماد به غرب برای ما خسارت بار بوده، هست و خواهد بود و ما باید به توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم و آن را ارتقا دهیم و FATF هم در شرایطی که ضرورت نظارت سازمان‌های بین‌المللی را به ما تکلیف می‌کند، در حالی که ما از طرف دیگر با تحریم غرب مواجه هستیم و طرف‌های برجام هم نتوانستند در این باره به تعهداتشان عمل کنند، به مثابه این است که ما دست و پای خودمان را ببندیم و کلید قفل و زنجیر آن را هم به دست غرب بدهیم.

به گزارش فارس، معاون اول رئیس جمهور در اظهار نظر اخیر خود عنوان کرده که رهبر معظم انقلاب لوایح مرتبط با FATF را تایید کرده‌اند.


کد مطلب: 705459

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/705459/امروز-جز-روحانی-دیگر-کسی-برجام-قبول-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com