پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

شاخص بورس روند رشد را ادامه داد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 705444
امروز در بورس تهران ۳۰۶ و در فرابورس ایران ۱۶۶ سهم با رشد قیمت مواجه شدند. در نهایت نماگر اصلی بورس دو هزار و ۵۲۰ واحد و شاخص کل فرابورس ۶۹ واحد رشد کردند.
شاخص بورس روند رشد را ادامه داد
به گزارش جهان نيوز، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران دو هزار و ۲۲۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۰۵ هزار و ۹۶۹ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با هزار و ۷۸۶ واحد رشد رقم ۸۱ هزار و ۹۴۸ واحدی را پشت سر گذاشت.
 
شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و پنج واحد رشد رقم ۳۴۸ هزار و ۸۸ واحدی را پشت سر گذاشت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب هزار و ۷۲۶ و پنج هزار و ۵۹۸ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۸۳ واحد تأثیر کاهشی بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص‌های بازار داشت. پس از این نماد پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پارس بیشترین نقش را در راستای کاهش شاخص‌های بازار بازی کردند اما در طرف مقابل پالایش نفت تهران، ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلام ایران و گروه مپنا بیشترین تأثیر افزایشی را روی شاخص‌های بازار داشتند و در مجموع افزایش تقاضا و رشد قیمت‌ها سبب رشد شاخص کل شد.

امروز در گروه مواد دارویی حجم معاملات به ۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید که ارزش این معاملات تا رقم ۱۱۸ میلیارد تومان بالا رفت.

در گروه محصولات شیمیایی نیز ۱۲۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان دست به دست شد.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۳۰۶ و تعداد نمادهای منفی به ۴۹ رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۶۶ نماد رشد و ۳۲ نماد افت را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۴۲ هزار و ۷۹۶ رسید.

آیفکس نیز با رشد حدود ۶۹ واحدی و تراز سه هزار و ۸۵۲ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۷۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۶۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *