پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار حزب الله عراق به مردم درباره فعالیت مزدوران در تظاهرات

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 705207
«حزب الله» عراق درباره فعالیت مزدوران محور آمریکایی-صهیونیستی-سعودی و کسانی که قصد دارند از این تظاهرات برای اغراض سیاسی بهره‌برداری کنند، به معترضان مردمی هشدار داد.
تظاهرات‌کنندگان عراقی، نسبت به توطئه‌ها آگاه باشند
به گزارش جهان نيوز، ده استان عراق جمعه (روز گذشته) عرصه برگزاری تظاهرات علیه فساد، وضعیت نامناسب معیشتی و بیکاری بود و تا پاسی از شب نیز ادامه داشت.

گروه مقاومت «حزب الله عراق» شامگاه گذشته بیانیه‌ای درباره این تظاهرات منتشر و تأکید کرد که باید درباره فعالیت مزدوران وابسته به آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی هوشیار بود.

حزب الله ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن شماری از معترضان، تأکید کرد که این افراد، علیه گروه تروریستی داعش، مبارزه می‌کردند، ولی افراد نفوذی بین معترضان، آنان را هدف قرار دادند.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از حزب الله عراق گزارش داد که «رخدادهای تأسف‌باری که امروز رخ داد، مؤید اظهارات مرجعیت بود که درباره نفوذ طرف‌های خارجی هشدار داد؛ [طرف‌هایی] که در راستای ایجاد هرج‌ومرج و جنگ داخلی فعالیت می‌کنند».

در بیانیه این گروه عراقی آمده است که در بیانیه‌های سابق درباره این مسئله هشدار داده و اعلام کرده بود که باید در خصوص مزدوران محور شر آمریکایی-صهیونیستی-سعودی و تمامی کسانی که قصد دارند از این تظاهرات برای تخریب عراق بهره‌برداری کنند، هوشیار بود.

حزب الله از نیروهای امنیتی عراق خواست که جنایتکاران را شناسایی و آنان را بازخواست کنند و با قدرت در برابر تمام کسانی بایستند که سعی داشتند روند تظاهرات را برای ایجاد فتنه بین ملت عراق، منحرف کنند.

این گروه در پایان تأکید کرد که تظاهرات‌کنندگان نیز درباره توطئه‌های خبیثانه‌ای که امنیت و خودشان را هدف قرار می‌دهد و توسط مزدوران وابسته به خارج اجرا می‌شود، توجه کافی داشته باشند.

تظاهرات‌های شهرهای مختلف عراق شامگاه گذشته تقریبا به پایان رسید و برخی منابع از کشته شدن دست کم سی نفر خبر دادند، ولی تا کنون هیچ آمار رسمی از تعداد افراد کشته و زخمی منتشر نشده است.

دور نخست اعتراض‌ها که به دلیل ایام اربعین حسینی و میزبانی عراق از هزاران زائر داخلی و خارجی و پس از توافق میان معترضان و دولت متوقف شد، اول اکتبر آغاز شده بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *