جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

جزئیاتی تازه از طرح ملی مسکن

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 705125
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تشریح جزئیات ثبت‌نام در طرح ملی مسکن گفت: در این طرح به متقاضیان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
جزئیاتی تازه از طرح ملی مسکن
به گزارش جهان نيوز، محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با یادآوری ثبت‌نام آزمایشی طرح ملی مسکن در استان کرمان به شروع ثبت‌نام در 10 استان از نیمه ماه جاری اشاره کرد و وعده داد، پروسه ثبت‌نام از واجدان شرایط در تمام استان‌ها تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

وی فاقد مالکیت مسکن، تأهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و سابقه سکونت را 4 شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن عنوان کرد و افزود: این طرح برای دهک‌های متوسط به پایین جامعه ساخته می‌شود و در قالب آن واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیاز سالانه مسکن کشور را 800 هزار واحد اعلام کرد و با بیان این‌که دولت برای تأمین همه این واحد‌های مسکونی ورود نخواهد کرد، گفت: واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن با قیمت تمام‌شده عرضه و به متقاضیان 75 تا 100 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

طرح ملی مسکن دارای ابهامات متعددی است؛ از یک سو روند ساخت‌وساز این واحدها با توجه به ایراداتی که انبوه‌سازان به قراردادهای طرح مذکور وارد کرده‌اند، مشخص نیست. یکی دیگر از ابهامات طرح ملی مسکن به وام 75 تا 100 میلیون تومانی مربوط می‌شود. سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، به‌طور مشخص اعلام نکرده این تسهیلات از چه منابعی تأمین می‌شود و سود آن چه‌میزانی است و این‌که آیا تمام بانک‌ها در این طرح حضور دارند یا مانند همیشه بانک مسکن، تنها بانک حامی طرح‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور خواهد بود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خودمون خبر نداشتیم جز ۳ دهک ثروتمند جامعه هستم .یارانه مردم قطع نکنید مسکن ملی پیشکش
Iran, Islamic Republic of
کدام مسکن؟؟؟ دولت همه را سر کار گذاشته و هر روز وعده و وعید سر خرمنی می دهد.
Iran, Islamic Republic of
کمتر از دو سال این دولت مونده
بالاخره بازم باید یه جوری وعده بدن تا دو سال تموم بشه

اخرش هم یه جوری بهونه میکنن که میخواستیم کار کنیم ولی بعضیها نزاشتن.
ولی ما برجام داریم
چی بهتر از برجام