پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲۸
ترامپ در توئیتر نوشت:

وقت آن است که کُردها به سمت مناطق نفتی بروند

پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 705108
رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در توئیتر گفت وقت آن است که کُردها به سمت مناطق نفتی در منطقه بروند.
وقت آن است که کُردها به سمت مناطق نفتی بروند
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه گفت وقت آن است کُردها  به سمت «مناطق نفتی» بروند. 

ترامپ در توئیتر نوشت: «میدان‌های نفتی که در سخنرانی دیروز من درباره ترکیه/کُردها درباره آن صحبت شد تا وقتی که ایالات متحده با کمک کُردها آنها را تصرف کند در اختیار داعش بود. هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد داعشِ دوباره جان‌گرفته این میادین را در اختیار بگیرد.»

او در پیامی دیگر نوشت: «واقعاً از صحبت با ژنرال مظلوم عبدی (فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه) لذت بردم. او کاری که ما انجام داده‌ایم را تحسین می‌کند و من هم کاری که کُردها کرده‌اند را تحسین می‌کنم. شاید وقت آن است که کُردها عزیمت به سمت مناطق نفتی را آغاز کنند.»

ترامپ در یک سخنرانی روز چهارشنبه گفته بود: «کشورهای منطقه، باید سرانجام برای کمک به سوریه و ترکیه جهت نظارت بر مرزهایشان قبول مسئولیت کنند. ما از کشورهای دیگر هم می‌خواهیم مشارکت کنند. ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم.»

پیش از این رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا و یک تحلیلگر فاکس‌نیوز برای اینکه ترامپ را به نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در مناطق نفت‌خیز سوریه مجاب کنند با او رایزنی کرده‌اند.
 
 ان‌بی‌سی‌نیوز سه‌شنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد چند روز بعد از آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه گرفت یک سناتورجمهوری‌خواه و چند نفر دیگر از  معتمدان ترامپ دو بار به کاخ سفید رفتند تا نظر او را عوض کنند. 

«جک کین»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و یکی از تحلیلگران شبکه خبری فاکس‌نیوز (شبکه محبوب ترامپ) ابتدا روز ۸ اکتبر تلاش کرد موقعیت سوریه، ترکیه و عراق را روی نقشه به ترامپ نشان دهد. او سپس مقر میدان‌های نفتی در شمال سوریه که تحت کنترل آمریکا و شبه‌نظامیان کرد بود را به ترامپ نشان داد. 

کین به ترامپ گفته اگر نظامیان آمریکایی از سوریه خارج شوند این نفت‌ها به دست ایران می‌افتد. او یکبار دیگر روز ۱۴ اکتبر، این بار با حضور لیندسی گراهام هم یکبار دیگر همین کار را انجام داد. او به ترامپ نقشه‌ای نشان داده و گفت که تقریباً سه چارم میدان‌های نفتی سوریه در همین منطقه‌ای قرار دارد که نیروهای آمریکا در آن مستقرند. 

گراهام و کین به ترامپ گفته‌اند که ایران آماده حرکت به سمت این میادین نفتی است و پس از خروج آمریکا حریم هوایی این منطقه را در اختیار خواهد گرفت. 

کاخ سفید حدود دو هفته پیش بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ائتلاف بین المللی ازسال 2014 تاکنون مدعی مبارزه با داعش چرا به مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه وعراق حمله می کند.
ائتلاف بین المللی ازسال 2014 تاکنون بیش از700 میلیارد دلار به سوریه وعراق خسارت زد..

ترامپ: داعش تا ۳۰ روز آینده نابود می‌شود!
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷
رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به سخنان خود درباره خلق تروریست های داعش توسط واشنگتن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، مدعی شد: داعش تا ۳۰ روز آینده نابود می‌شود!
Iran, Islamic Republic of
اردوغان دزد است؛ دیروز کارخانه‌ها، گندم و نفت سوریه را دزدید، امروز مشغول دزدیدن خاک سوریه است / نبرد ادلب، اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به آشوب است
Iran, Islamic Republic of
آلمان کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
انتقاد خبرنگار سی ان ان از ادعاي ترامپ درباره پیروزی در سوریه

تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

رایان براون خبرنگار امنیت ملی شبکه سی ان ان در حساب توئیتری خود نوشت: اعلام پیروزی در سوریه از سوی رئیس جمهور آمریکا فهم نادرست فاحشی از اوضاع است. پیروزی وجود ندارد. ترکیه به یک کشور خارجی حمله و کردها را مجبور به ترک سرزمین شان کرد. این برای منافع آمریکا در منطقه یک زیان به شمار می آید. در حال حاضر روسیه و اسد قوی تر هستند.
Iran, Islamic Republic of
گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئول حمله شیمیایی خان شیخون، ادلب و دیگر شهرهای سوریه هستند، نه ارتش سوریه و دولت سوریه
Iran, Islamic Republic of
1 - مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا باید توضیح و پاسخ دهد صهیونیست ها جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون با کدام قانون و مجوز به سوریه حمله کردند؟
2 - مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا باید توضیح و پاسخ دهد ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2014 تاکنون با کدام قانون و مجوز به شهرهای سوریه وعراق حمله کردند؟
3 - مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا باید توضیح و پاسخ دهد سعودی ها جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک با کدام قانون و مجوز به شهرهای یمن حمله کردند؟
Iran, Islamic Republic of
طرح های آمریکا بعد از سرنگونی صدام و برخی اقدامات یک طرفه در صادرات خودسرانه نفت بدون پرداخت هزینه های مالی آن به دولت مرکزی و تاسیس شورای بازسازی عراق توسط آمریکا بدون اینکه فعالیت مثبتی محقق شود از جمله عوامل فساد در عراق است.
Iran, Islamic Republic of
به امریکا و اسرائیل و عربستان هشدار می دهیم بر تظاهرات های عراق موج سواری نکنند، چرا که توطئه های شوم تان شکست خورده است و اگر در امور عراق دخالت کنید و در صدد راه اندازی فتنه ای جدید باشید، این فتنه شما را همانند فتنه داعش شکست می دهیم و سپس شما را آماج حملات خود قرار خواهیم داد.
Iran, Islamic Republic of
گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئول حمله شیمیایی خان شیخون، ادلب و دیگر شهرهای سوریه هستند، نه ارتش سوریه و دولت سوریه
واین درحالی است که سازمان های بین المللی ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانس گروه های تروریستی و حامیانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
تروریست ها بارها متهم به حملات شیمیایی علیه مردم شده است و تاکنون موارد حامیان آنها سکوت کرده است.
فقط با نقویت ارتش سوریه بهترین راه حل بحران سوریه است، نه راه حل مذاکره سیاسی
Iran, Islamic Republic of
جابجایی عناصر داعش با بالگردهای آمریکا
بالگردهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا اعضای خارجی گروه تروریستی تکفیری داعش را از جنوب شرق دیرالزور سوریه منتقل کردند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.

انگلیس جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.

فرانسه جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.

آلمان جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.

عربستان جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.

امارات جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.

اسرائیل جنایتکارفقط زبان زور می‌فهمد.
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل متهم اصلی وضع کنونی سوریه هستند.

رزمنده ایرانی: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل متهم اصلی وضع کنونی عراق هستند.

رزمنده ایرانی: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل مرتکب جنایات جنگی درسوریه، عراق ویمن شده اند.
ممد
United States
کردهای سوریه بهتر است تمام و کمال در اختیار نیروهای ارتش دولت قانونی خودشان یعنی دولت سوریه باشند و از همکاری با اجانب خودداری کنند...
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون از اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به سوریه خبر داد

تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن به زودی نیروهای بیشتری را برای محافظت نظامی از میادین نفتی سوریه به این کشور اعزام می کند.

يک مقام نظامی آمریکایی گفت: واشنگتن به تقویت وضعیت نظامی خود در سوریه پایبند است و هدف از اعزام تجهیزات و نیروهای نظامی بیشتر به سوریه, جلوگیری از افتادن میادین نفتی این کشور به دست داعش و سایر نیروهای بی ثبات کننده است.
United Arab Emirates
رزمنده ایرانی: دولت ترکیه مسئول حمله با گاز سمی به خان شیخون است
رزمنده ایرانی ترکیه و آمریکا را مسئول هر حمله شیمیایی دیگر خواهد دانست
United Arab Emirates
بشار اسد: ترکیه مستقیما به تروریست ها سلاح شیمیایی رسانده است
اعتراف ترکیه: عناصر تروریستی از سلاح شیمیایی استفاده کردند
United Arab Emirates
ترکیه مستقیما به تروریست ها سلاح شیمیایی رسانده
دولت ترکیه عامل اصلی استفاده ازسلاح شیمیایی درخان شیخون، ادلب و دیگر شهرهای سوریه بوده است.
تجاوز ترکیه نشانه پشتیبانی مستقیم ازتروریست هاست
ترکیه و آمریکا باید ازخاک سوریه خارج شوند.
Iran, Islamic Republic of
تا رمانی که حتی یک تروریست مورد حمایت آمریکا و ترکیه و... درسوریه باشد، جنگ متوقف نمی شود.
عربستان و اسرائبل تامین مالی عملیات شیمیایی« خان شیخون» سوریه را برعمده داشتند.
Romania
عناصر تروریستی مورد حمایت آمریکا، غرب، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل از سلاح شیمیایی استفاده کردند
آمریکا، غرب، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل ازسال 2011 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی، ناامنی و پیدایش و رشد تروریسم درسوریه، عراق، لبنان، منطقه خاورمیانه هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Romania
عربستان وامارات در حمله تروریستی اهواز دست داشتند
عربستان وآمریکا در حمله موشکی انفتکش ایرانی دست داشتند.
Romania
معاون سیاسی سازمان بسیج در گفتگو با مهر:
«ترامپ» مرد ادعاهای توخالی است/مسئولان پاسخ تهدیدات آمریکا را بدهند

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین درباره تهدید رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، گفت: ترامپ بیش از آنچه توان عمل داشته باشد مرد شعار و ادعاهای توخالی و دروغین است.
Iran, Islamic Republic of
سوریه تسلیحات شیمیایی دراختیار ندارد.
حمله موشکی آمریکا، انگلیس وفرانسه به سوریه بی دلیل بوده است.
آمریکا، انگلیس و فرانسه با هدف کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم درسوریه دخالت می کنند.
اسنادی به دست آورده ایم که ثابت می کند حمله سوریه سوریه کار ترکیه و متحدانش بوده است.
ترکیه شریک جرم دراین جنایات است.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور ترکیه باید رفتارش را اصلاح کند.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم، داعش و گروه های تروریستی درسوریه نداشته است.
لشکرکشی نظامی ترکیه به شمال سوریه غیرقانونی و هم نقض قوانین بین المللی است.
ترکیه در شمال سوریه آدم می کشد.
که مردم سوریه تنها تروریسم نمی جنگند بلکه درحالی نبرد با حامیان اصلی تروریسم هستند.
ترکیه تاکنون برای نفوذ درسوریه چقدر هزینه کرده است؟
Romania
آمریکا و ترکیه به علت جنایات جنگی درسوریه باید دردادگاه لاهه محاکمه شوند.
United Arab Emirates
۵۰ بمب اتمی آمریکا گروگان در ترکیه چه می کند؟دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک شماره یک سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار شماره یک باید توضیح و پاسخ دهد ۵۰ بمب اتمی آمریکا گروگان در ترکیه چه می کند؟‍!
Iran, Islamic Republic of
1 - افغانستان به نظامیان خارجی نیاز ندارد ولی متاسفانه سران آمریکا و متحدانش ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
2 - عراق به نظامیان خارجی نیاز ندارد ولی متاسفانه سران آمریکا و متحدانش ازسال 2003 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
3 - لیبی به نظامیان خارجی نیاز ندارد ولی متاسفانه سران آمریکا و متحدانش ازسال 2003 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
4 - سوریه به نظامیان خارجی نیاز ندارد ولی متاسفانه سران آمریکا و متحدانش ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ احمق ، کودن وخائن
کرد ها از شما خنجر از پشت نصیبشان گردید چه لزومی داره دوباره به شما اعتماد کنند! ...