جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳

مدافع حرمی که در عاشورا به شهادت رسید +عکس

پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 705077
به گزارش جهان نيوز، امروز چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم وحید نومی گلزار است.

او در پنجمین روز مرداد سال ۱۳۶۱ در تبریز به دنیا آمد. بعد از اتمام خدمت سربازی برای ادامه تحصیل در رشته آی تی که پیش‌نیاز آن زبان بود وارد دانشگاه مولتی مدیا (MMU) کشور مالزی شد. حدود یک سال و نیم در کشور مالزی بعد از اتمام دوره زبان انگلیسی به ایران بازگشت و در پالایشگاه بندرعباس به کار مشغول گشت. وی همچنین بخش زیادی از زمانش را به تحقیق در امور دینی می‌پرداخت.

با دیدن جنایات تکفیری‌ها در منطقه، به‌طور داوطلبانه لباس دفاع از حرم را می‌پوشد. شهید نومی گلزار می‌گفت: «فکر می‌کنیم نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم و خرده کار خیر انجام می‌دهیم مسلمانی تمام شد؟ در عراق مردم را ذبح می‌کنند، انسانیت، شیعه و اسلام را ذبح می‌کنند، اگر من و ما نرویم هرکس بهانه‌ای دارد که نرود. مثل زمانی که امام حسین (ع) «هل من ناصر ینصرنی» سر داد که فقط 72 تن ماندند و بقیه به همان عناوینی ماندند که شاهد مثله شدن باشند.» با اینکه محدودیت و ممانعت‌های فراوانی برای رفتن او به مناطق جنگی وجود داشت اما با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان، در یکی از جیش‌های عراق پذیرش شد. در آنجا نیز به عنوان تک‌تیرانداز فعالیت می‌کرد. سرانجام روز دوم آبان سال 139۴ همزمان با ظهر عاشورا، در اثر انفجار نارنجک داعشی‌ها به شهادت رسید.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روش شاد، یاد گرامی و راهش پر رهرو باد...
حسین
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد