پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در منبج آغاز شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 704944
در پی توافق ترکیه و روسیه، پلیس نظامی این کشور گشت‌زنی خود را در شمال شرق شهر منبج سوریه آغاز کرد.
گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در منبج آغاز شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پلیس نظامی روسیه گشت‌زنی در شمال شرق شهر منبج سوریه را آغاز کرد.

این عملیات پس از توافق سران ترکیه و روسیه درباره شمال سوریه آغاز شد. بر اساس توافقی که روز سه‌شنبه حاصل شد، نیرو‌های روسیه و سوریه در شمال شرقی سوریه مستقر خواهند شد تا شبه‌نظامیان «ی‌پ‌گ» را همراه با سلاح‌هایشان از مرز با ترکیه بیرون کنند.

این توافق در چارچوب آتش‌بسی با میانجیگری آمریکا صورت گرفت که قرار بود اواخر روز سه شنبه منقضی شود و بر تغییراتی در سوریه تاکید دارد که پس از اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در دو هفته پیش و قبل از یورش برون مرزی ترکیه، به وقوع پیوسته است.

توافق روز سه‌شنبه بر بازگشت نیرو‌های بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مرز همراه با نیرو‌های روسیه صحه می‌گذارد. این نیرو‌ها جایگزین آمریکایی‌ها می‌شوند که سال‌ها همراه با متحدان کُرد سابق خود در منطقه گشت‌زنی می‌کردند.

در چارچوب توافق بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این دو کشور اعلام کردند پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه روز چهارشنبه خارج کردن ی‌پ‌گ را ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) از مرز ترکیه آغاز می‌کنند.
شش روز بعد از آن، نیرو‌های ترکیه و روسیه به طور مشترک گشت‌زنی در یک باریکه ۱۰ کیلومتری را در «منطقه امن» در شمال شرقی سوریه که آنکارا همواره خواهان برقراری آن بوده است، شروع خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *