جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

ورود تجهیزات‌ نظامی‌ عربستان به فرودگاه عدن

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 704936
منبعی محلی اعلام کردند در چارچوب ادامه تجاوزات عربستان به یمن، شمار دیگری از نیرو‌های سعودی همراه با تجهیزات نظامی خود امروز چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی عدن شدند.
ورود تجهیزات‌ نظامی‌ عربستان به فرودگاه عدن
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، منبعی محلی که از مقامات استان عدن در جنوب یمن است اعلام کرد گروه دیگری از نیرو‌های سعودی همراه با تجهیزات نظامی بامداد امروز، چهارشنبه، وارد فرودگاه بین‌المللی عدن شدند.

به گفته این منبع، سربازان و تجهیزات نظامی عربستان به وسیله یک هواپیمای نظامی به این استان منتقل شده است.

همچنین قرار است شمار دیگری از نیرو‌ها و تجهیزات نظامی در روز‌های آینده وارد عدن شوند تا جایگزین مزدوران اماراتی شوند که هفته گذشته از این استان عقب‌نشینی کردند.

این منبع محلی اعلام کرد که نیرو‌های سعودی پادگان ائتلاف عربی در شهر البرقیه در غرب عدن و پایگاه هوایی العند در استان لحج را -که در ۶۰ کیلومتری شمال عدن واقع است- به عنوان مقر‌های خود انتخاب کرده و در آن‌ها مستقر شده‌اند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز شماری از مزدوران سودانی و سعودی همراه با شماری تانک‎ و خودروی زرهی از بندر الزیت در شهر البرقیه وارد عدن شدند و در پادگان ائتلاف عربی و فرودگاه بین المللی خورمکسر در شرق عدن توزیع شدند.

مزدوران اماراتی که از سال ۲۰۱۵ بر شهر عدن که آخرین پایگاه نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور فراری دولت مستعفی یمن است مسلط شده بودند پس از درگیری‌های اخیر میان این نیرو‌ها و ارتش عربستان در دوشنبه هفته گذشته طی توافقی از شهر عدن عقب‌نشینی کردند و نیرو‌ها و مزدوران سعودی وارد شهر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمله عربستان همراه با چند کشور دیگر به یمن، اجرای قانون جنگل حقوق بشر سازمان مللی بود.
Iran, Islamic Republic of
عربستان در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۵۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد/ کشورهای بدعهد در برجام پشتیبان صدام بودند