پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تغییر ۵۸۰ مدیر سیاسی در استان‌ها دولت خود را برای انتخابات گرم می‌کند!

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 704926
از سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲۸ استاندار، ۲۷ معاون سیاسی استاندار، ۲۴ مدیر کل انتخابات در استانداری‌ها، ۳۰۰ فرماندار و ۲۰۰ معاون سیاسی فرماندار تغییر کرده‌اند.
دولت خود را برای انتخابات گرم می‌کند!
به گزارش جهان نيوز، تغییر ۹۰ درصد استانداران و معاونان سیاسی آنها، تغییر نزدیک به ۸۰ درصد مدیرکل‌های انتخابات استانداری‌ها و هفتاد درصد فرمانداران کشور نشان از یک عملیات انتخاباتی دارد. نکته قابل تأمل آنکه سابقه سیاسی اکثریت نیروهای تازه انتصاب‌شده نشان می‌دهد که به جریان اصلاحات وابستگی دارند.

جالب توجه اینکه پس از این حجم تغییرات معاون سیاسی وزیر کشور در ۱۴ تیر ۱۳۹۸ اعلام کرد: «ما طی بخشنامه‌ای جز در موارد اضطرار هرگونه تغییر فرمانداران و استانداران را متوقف کردیم چرا که عملاً وزارت کشور و ستاد انتخابات وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است!»
از سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲۸ استاندار، ۲۷ معاون سیاسی استاندار، ۲۴ مدیر کل انتخابات در استانداری‌ها، ۳۰۰ فرماندار و ۲۰۰ معاون سیاسی فرماندار تغییر کرده‌اند.

به‌عنوان مثال گفته می‌شود احمد حسین‌زادگان که به سمت استانداری مازندران منصوب شده از حامیان فتنه سال ۸۸ است. پیش‌تر که وی به سرپرستی معاونت سیاسی وامنیتی استانداری منصوب شده بود امام جمعه بابلسر به انتقاد از این انتصاب پرداخته بود و آن را حاصل مشورت با افراد نامناسب دانست و کارنامه وی را در فتنه ۸۸ نامعلوم توصیف کرد. او همچنین خود از کاندیدهای ردصلاحیت شده مجلس است.

نکته قابل تامل در انتصابات اخیر حجم بالای افرادی است که بارها صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس رد شده اما این‌بار خود در مقام برگزاری انتخابات نشسته است. مثلاً فرمانداران استان خوزستان در آبادان، باغملک، خرمشهر، دزفول، شوش و مسجد سلیمان از کسانی هستند که قبلاً فاقد صلاحیت لازم برای نمایندگی مجلس معرفی شده‌اند. در بین سایر فرمانداران شهرهای دیگر نیز اسامی به چشم می‌خورد که یا از اعضای حزب منحله مشارکت بوده‌اند و یا در ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حسن روحانی یا برخی فتنه‌گران مسئولیت داشته‌اند. مسئول ستاد میرحسین موسوی، مدیر سایت منتسب به خاتمی، سابقه‌داران در بحث‌های قومیتی و یا مسئله فتنه، سوابق برخی از این افراد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *