کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوش خیالی نائب رئیس شورای عالی اصلاحات:

شانس پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات بسیار بالا هست/ کارنامه دولت روحانی ربطی به ما ندارد

1 آبان 1398 ساعت 8:51

آقاي باهنر و جامعه مهندسين هم دل‌شان مي‌خواهند كه به عنوان يك جريان اصولگراي صاحب‌نظر مطرح شوند يك مسير ديگر مي‌روند. اما به دليل اينكه عقبه، عِده‌وعُده و پروپاگاندايي ندارند، مجبور هستند دست به دامان جريان تند اصولگرايي شوند


گروه سیاسی جهان نیوز: در حالیکه مردم اصلاح طلبان و دولت را مسئول وضعیت فعلی معیشتی و اجتماعی خود می داندد، عبدالواحد موسوي لاري نايب رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان معتقد است: «وقتي مردم به پاي صندوق راي مي‌آيند اصولگرايان بيرون مي‌افتند، اگر مردم بيايند و حضور پيدا کنند شانس اصلاح‌طلبان بسيار بالا است اما اگر نيايند ممکن است اصولگرايان با يک اقليت محدودي راي بياورند»

به گزارش جهان نیوز، موسوي لاري تاکيد کرد: اصلاح‌طلبان يک کارنامه روشني از سال 76 تا 84 دارند که ما اگر بخواهيم در مورد اصلاح‌طلبان داوري کنيم، بايد اين مقطع را به داوري بگذاريم نه سال‌هاي 92 تا 98 يا 1400 را براي اينکه اين دولت هيچ‌وقت مدعي اصلاح‌طلبي نبوده بلکه اصلاح‌طلبان بنا بر مقتضياتي از اين دولت حمايت کردند و الان هم حمايت مي‌کنند. وي تصريح کرد: اين دولت نماد اصلاح‌طلبي نيست، دولت اصلاح‌طلبي دولت 76 تا 84 است که کارنامه روشن و قابل دفاعي دارد.

موسوي‌لاري در واكنش به برخي اظهارات مطرح شده مبني بر احتمال نزديكي بين علي لاريجاني و حزب اعتدال و توسعه به عنوان حزب متبوع حسن روحاني بيان كرد:«نمي‌دانم اين خبر صحت دارد يا نه اما با توجه به تجربه گذشته، برداشت‌مان اين است كه جريان تحول‌خواه و اصلاح‌طلبي، تركيبي از احزاب ملي و منطقه‌اي است كه حزب اعتدال‌ و‌ توسعه نيز مي‌تواند خودش را در اين جمع تعريف كند. دوره گذشته فرض ما بر اين بود كه جريان اصلاحات بايد با همراهان دولت، همراهي داشته باشد و حزب اعتدال و توسعه به عنوان نماد شاخص مديراني كه با حسن روحاني كار مي‌كنند، بود. پس از اينكه احزاب اصلاح‌طلب راجع به مسائل به جمع‌بندي رسيدند با حزب اعتدال و توسعه هم به گفت‌وگو نشستند و هماهنگي‌هايي به عمل آوردند كه در نهايت يك ليست مشتركي داده شد. در اين دوره به حزب اعتدال و توسعه هم گفته شده اگر مي‌خواهيد در ليست اصلاح‌طلبان نقشي داشته باشيد از حالا بايد حاضر شده و در جمع خودتان را تعريف كنيد بعد از بستن ليست و شروع شدن فعاليت‌ها عملا فرصتي براي هماهنگي وجود ندارد. گمان مي‌كنم آنها در حال بررسي اين هستند كه به صورت مستقل حركت كنند يا با جريان اصلاحات همراه شوند هنوز چيزي كه نشان بدهد، حزب اعتدال‌ و توسعه مي‌خواهد مستقل كاري انجام دهد يا با افراد وارد نوعي مذاكره شود، دريافت نكرده‌ايم اما مصلحت‌شان اين است كه آنها هم در كنار ساير احزاب اصلاح‌طلب و حامي دولت قرار بگيرند تا از قافله عقب نمانند.»

موسوي‌لاري با بيان اينكه «احزاب اصولگرا مثل جامعه مدرسين، جامعه روحانيت و حزب موتلفه يعني اصولگرايان سنتي يك مسير را مي‌روند»، گفت:«آقاي باهنر و جامعه مهندسين هم دل‌شان مي‌خواهند كه به عنوان يك جريان اصولگراي صاحب‌نظر مطرح شوند يك مسير ديگر مي‌روند. اما به دليل اينكه عقبه، عِده‌وعُده و پروپاگاندايي ندارند، مجبور هستند دست به دامان جريان تند اصولگرايي شوند براي همين هم آقاي باهنر كه خودش با دولت همراه و با آقاي روحاني رفيق بوده است همچنين با خيلي از وزرا همفكري داشته الان مصلحت خودش را براي قانع كردن جريان تندرو، گلاويز شدن با دولت مي‌داند. ضمن اينكه باهنر مي‌داند اين دولت، دولتي بود كه آنها بيشتر به آن دلبسته بودند. نمي‌خواهم بگويم آنها دولت را روي كار آورده‌اند اتفاقا نمي‌خواستند روي كار بيايد اما دلبسته بودند به اينكه چون آقاي روحاني كه در جمع آنها تعريف مي‌شود به گونه‌اي رفتار كند كه نظرات آنها تحميل شود.»


کد مطلب: 704920

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/704920/شانس-پیروزی-اصلاح-طلبان-انتخابات-بسیار-بالا-هست-کارنامه-دولت-روحانی-ربطی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com