چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳

حمله به شورای نگهبان برای حل مشکلات مردم

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 704776
سخنگوی دولت اظهارات اخیر روحانی علیه شورای نگهبان آن هم در شرایطی که اولویت اصلی مردم مسئله اقتصاد و معیشت است را نوعی کمک به حل مشکلات مردم تفسیر کرد.
حمله به شورای نگهبان برای حل مشکلات مردم
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه با توجه به اینکه عمده مشکلات امروز کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، طرح مباحثی مانند برگزاری همه‌پرسی یا حمله به شورای نگهبان چه گره‌ای از این مشکلات باز می‌کند گفت: در شرایط فعلی جامعه، طرح مباحثی مانند همه‌پرسی، چه گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌کند؟ اولاً لازم است توضیح بدهم که در مورد مشکلات اقتصادی کشور، ما تا سال ۹۶ تجربه دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم را داشتیم که سؤال من این است آیا نرخ تورم شیب خوبی داشت؟ آیا رشد اقتصادی، شاخص رشد اقتصادی و شاخص تولید را در کشور داشتیم؟

برنامه‌های فقرزدایی نه با شتاب زیاد اما با شیبی در حال دنبال شدن بود. ما با پدیده تحریم روبه‌رو شدیم.

ربیعی افزود: ما هم نخواستیم به نحوی به تعبیر خودمانی دل مردم را خالی کنیم. معتقد بودیم اگر این فشار را یک یا دو سال تحمل کنیم، مشکلات مرتفع خواهد شد. چون آمریکا به‌دنبال این بود که جامعه را از نظر ذهنی فرو بریزد.

وی با بیان اینکه ما در این یکی، دو سال سعی‌مان بر این بود که بر این مسیر غلبه کنیم، اظهار داشت: به هر حال فشار تحریم، فشار قابل توجهی بود که ما داریم از سر می‌گذرانیم. اگر دولت ناتوان بود، چطور در شش سال گذشته، ما رشد مناسب صنعتی، رشد کشاورزی و. .. داشتیم؟

سخنگوی دولت تأکید کرد: ما نخواستیم امروز از این عامل صحبت کنیم که با مقاومت مردم، توانستیم این راه را پشت‌سر بگذاریم و امروز راحت صحبت کنیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه امروز تورم بر مردم فشار می‌آورد، گفت: ما همه اینها را می‌دانیم اما خیلی‌ها نخواستند به علت ‌اشاره کنند وگرنه این دولت، همان دولت بود اما یک متغیر جدید وارد شد بنابراین یکی از کارهای مهمی‌ که پیش‌رو داریم، برگشت به رشد اقتصادی است؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم ۶۰ سال وابسته به درآمد نفتی هستیم اما امسال توانستیم بودجه جدا کردن نفت را از بودجه جاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هرچه از نفت کسب درآمد کنیم، به سمت تملک دارایی و بودجه‌های عمرانی خواهد رفت، افزود: اینها اتفاقات بسیار خوبی است که صورت گرفته است.

تأکید می‌کنم که مردم زندگی سختی دارند اما آیا ما در کنار مشکل اقتصادی، فضایی
که از دل آن مجلس و رئیس‌جمهوری می‌آید که باید مشکل مردم را حل کند، نباید بگوییم که این فضا باید فضایی باشد که بهترینِ بهترین‌ها باید در آن حضور پیدا کنند؟ حتما باید این کار را انجام دهیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخشی از مبارزه با فساد، با مدیران لایق صورت می‌گیرد، افزود: در این میان با افراد مؤثر معمولاً تصمیمات اثرگذاری اتخاذ می‌شود. اگر ما همه سلایق را در انتخابات داشته باشیم، قطعاً افراد با صلاحیت بیشتری می‌توانند اداره کشور را به دست گیرند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر به دنبال درست کردن اقتصاد هستیم، باید فشار خارج را کم کنیم، عنوان کرد: حضور پرشور مردم است که می‌تواند فشار خارج را کم کند. تحریم‌شکن اصلی، حضور مردم است.

وی با بیان اینکه فکر می‌کردند مردم به خیابان‌ها خواهند ریخت و به دولت حمله خواهند کرد که این اتفاق نیفتاد، اظهار داشت: حالا شما فکر کنید که یک انتخابات باشکوه که بی‌نظیر باشد، رخ دهد؛ آیا آنها در مورد ایران تجدیدنظر نخواهند کرد؟ بنابراین دغدغه‌های دوگانه، دغدغه‌های غلطی نیست هم باید به فکر زندگی جاری مردم بود و هم باید به فکر ابزاری برای مدیریت کشور که ابزار انتخابات است، باشیم و دنبال کنیم.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمله به دولت روحانی برای حل مشکلات مردم
Iran, Islamic Republic of
مدیران دولت روحانی ثابت کردند که درباره حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور کاری از دستشان برنمیآید
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
مردم از الصاق برچسب‌های تبلیغاتی بر درب منازل ناراضی هستند,....