جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی ماند

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 704768
در یک‌صد و پنجاه و یکمین جلسه هیات امنای جهاد دانشگاهی که دقایقی پیش در دفتر مرکزی این نهاد به پایان رسید، حمیدرضا طیبی با کسب ۹ رأی از مجموع ۹ رأی مأخوذه، برای سه سال دیگر به عنوان رییس جهاددانشگاهی انتخاب شد.
حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی ماند
به گزارش جهان نيوز، هیات امنای این نهاد در جلسه‌ای که امشب (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) برگزار شد، دکتر حمیدرضا طیبی را با کسب ۹ رای از مجموع ۹ رای مأخوذه، به‌عنوان گزینه نهایی تصدی ریاست جهاد دانشگاهی انتخاب کردند.

این جلسه با حضور اعضای هیات امنای جهاد دانشگاهی شامل حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر ایرج حریرچی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر طیبی (رئیس هیات امنا) و سه نفر از اعضای هیات علمی معرفی‌شده توسط رئیس جهاددانشگاهی از جمله دکتر عبدالحسین شاهوردی، دکتر محسن قرنفلی و دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو برگزار شد.

طیبی که بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ و ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ مسوولیت جهاددانشگاهی را بر عهده داشته، دارای مدرک دکتری برق از دانشگاه برادفورد انگلستان است.

وی که از بدو تاسیس جهاددانشگاهی (سال ۱۳۵۹) در این نهاد مشغول به فعالیت بوده، سابقه ریاست جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت را که یکی از واحد‌های فنی و تولیدی این نهاد محسوب می‌شود در کارنامه کاری خود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی یکی از اعضای حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و طبق اساس‌نامه این نهاد، حکم ریاست جهاد دانشگاهی پس از انتخاب اعضای هیات امنا توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یا همان رئیس جمهور امضا می‌شود.
جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهاد‌های مولود انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های فرهنگ، پژوهش، آموزش، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان تاکنون به ارایه‌ی خدمات و محصولات پرداخته و در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی با ۳۴ واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور، ۹ سازمان استانی، ۳ پژوهشگاه، ۲۹ پژوهشکده، ۲ دانشگاه، ۷ مرکز، ۳ خبرگزاری، یک مجتمع تحقیقاتی، ۷ موسسه آموزش عالی، یک موسسه‌ی قرض‌الحسنه، ۳ سازمان فرهنگی، یک سازمان تجاری‌سازی، ۳ پارک علم و فناوری و ۴۰ مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور فعالیت می‌کند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *