کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش تیم‌های کارشناسی ضمیمه پرونده نجفی شد

30 مهر 1398 ساعت 8:30

مهلت دو هفته‌ای قاضی رسیدگی کننده پرونده نجفی به تیم‌های کارشناسی اسلحه‌شناسی و پزشکی قانونی پایان یافت و گزارش‌های کارشناسی آن‌ها ضمیمه پرونده شد تا پس از اعلام نظر قضات دادگاه، عمد یا غیرعمد بودن عمل مجرمانه متهم محرز و پرونده بار دیگر در دیوان عالی کشور بررسی شود.


به گزارش جهان نیوز، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران که از هفتم خردادماه امسال به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد در زندان اوین به سر می‌برد، دو هفته قبل به محل حادثه منتقل شد تا سه‌کارشناس پزشکی قانونی و سه‌کارشناس اسلحه‌شناسی ابهام‌های وارد شده قضات دیوان عالی کشور به رأی صادر شده درباره نحوه شلیک گلوله را بررسی و به هیئت قضایی تقدیم کنند.

دلیل دفورمه شدن گلوله وارد شده به بدن میترا استاد معمایی بود که قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی رأی دادگاه صادر کننده با آن مواجه شده و استدلال‌های ارائه شده هم آن‌ها را قانع نکرد تا اینکه رأی درباره عمد بودن عمل مجرمانه نجفی را نقض کردند.

دو هفته قبل نجفی در خانه‌اش در برج آرمیتا مقابل سه‌کارشناس اسلحه و سه‌کارشناس پزشکی قانونی ماجرای آن شلیک مرگبار را شرح داد.

سه‌کارشناس اسلحه‌شناسی این موضوع را بررسی کردند که آیا در محیط حمام خانه امکان برخورد گلوله به کاشی و کمانه کردن آن به سمت بدن میترا امکان بروز داشته است یا خیر؟ سه کارشناس پزشکی قانونی هم با بررسی صحنه بازسازی گزارش خود مبنی بر اینکه آیا گلوله پس از اینکه به بدن میترا برخورد کرده و پس از ورود دفورمه شده را بررسی و گزارش خود را ارائه کردند.

در بخشی از این گزارش آمده است که گلوله به عمد شلیک نشده، اما به صورت مستقیم بوده و کمانه نکرده‌است. با ضمیمه شدن گزارش کارشناسی حالا قاضی محمد کشکولی و مستشاران دادگاه درباره عمد بودن یا غیر‌عمد بودن عمل مجرمانه اعلام نظر خواهند کرد. با اعلام نظر قضات دادگاه پرونده بار دیگر در دیوان عالی کشور بررسی خواهد شد.

در صورت تأیید رأی دادگاه، نجفی به دلیل جلب رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم بار دیگر به میز محاکمه باز خواهد گشت.

منبع: جوان


کد مطلب: 704762

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/704762/گزارش-تیم-های-کارشناسی-ضمیمه-پرونده-نجفی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com