پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بازیکن «غلط» می‌کند برای استقلال شرط بگذارد !

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 704758
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و استقلال گفت: اگر در استقلال مسئولیت داشتم، یقه برخی از بازیکنان را می‌گرفتم چرا که اینجا مهد کودک نیست که شرط بگذارند.
بازیکن «غلط» می‌کند برای استقلال شرط بگذارد !
به گزارش جهان نيوز، مهدی پاشازاده  درباره اینکه آیا هواداران استقلال می‌توانند با چهاز پیروزی اخیر تیم‌شان در جام حذفی و لیگ برتر به ویژه پیروزی پرگل مقابل سایپا امیدوار باشند، اظهار داشت:
این مسئله را آینده مشخص می‌کند.

استقلال دو تیم دسته اولی و یک تیم تازه لیگ برتری شده را در کنار تیم ریشه دار سابپا برده است، اگر چه فرقی نمی‌کند چه تیم‌هایی را ببرند، چون هر پیروزی روحیه‌بخش است. اینکه چرا این سؤال را شما رسانه‌ها و هواداران مطرح می‌کنید، به عملکرد نه چندان خوب استقلال در بازی های اول برمی‌گردد که باید گفت روز به روز در حال پیشرفت است .

از لحاظ منطقی فکر نکنم بتوان به استقلال امیدوار بود، چون مشکلات این تیم تنها برای یکی دو بازی نیست. مشکلات استقلال برای قبل فصل است و کسی به فکر حل آن نبوده ، اما تیم‌در حال حاضر در حال پیشرفت است .

استراماچونی به خاطر اتفاقات فصل قبل، دستیار ایرانی قبول نکرد
وی در مورد اینکه استراماچونی تنهاست ، گفت:
صددرصد این موضوع را قبول دارم. قرار بود باشگاه استقلال یک نفر را که لیاقت دارد، کنار استراماچونی بگذارد، اما نمی‌دانم چه صحبتی شد که این اتفاق نیفتاد. مسئله بعدی این است که سرمربی قبول نکرده کسی کنارش باشد. استراماچونی به اتفاقات سال قبل نیمکت استقلال فکر کرده و اینکه یک نفر را به عنوان کمک مربی ایرانی کنار وینفرد شفر گذاشتند و سپس همان شخص جای او را گرفت.

همان زمانی که شفر برکنار شد و دستیار ایرانی جای او را گرفت، مصاحبه کردم و گفتم اگر قرار است کسی برود، همه با هم بروند. ما مربی را به چه دلیل می‌آوریم؟ اینکه او را جای سرمربی انتخاب کنیم؟ استراماچونی به خاطر سابقه دستیاری مربی ایرانی در استقلال قبول نکرد کسی کنارش باشد.

با آبروریزی، شفر را کنار گذاشتند
بازیکن پیشین تیم ملی و استقلال خاطرنشان کرد:
سال گذشته آن همه پول هزینه کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد. در اواخر فصل آبروریزی و به شفر بی‌احترامی کردند و او را کنار گذاشتند. تصمیم اشتباهی بود که گرفته شد و ادامه تصمیمات اشتباه به امسال کشیده شد.

اگر در استقلال بودم، یقه برخی بازیکنان را می‌گرفتم
پاشازاده در خصوص اینکه آیا بازیکنان فعلی استقلال در حد این تیم هستند یا نه، گفت:
همه بازیکنان قابل احترام هستند و کسی به زور به استقلال نیامده است. قطعا از این افراد خواسته شده‌ که به استقلال بیایند. این بد است که بگوییم اینها در حد استقلال هستند یا نه، اما خیلی از این بازیکنان ( مانند آنکه پیراهن بر زمین می کوبد و یا آنکه به خاطر پول می گوید انگیزه تمرین ندارد ) نمی‌دانند استقلال چیست و اینجا کجاست.

نمی‌گویم این بازیکنان در حد استقلال نیستند، اما امیدوار بودم یک نفر کنار تیم بود و یقه‌شان را می‌گرفت و به آنها می‌فهماند چه پیراهنی تن‌شان است. من اگر بودم این کار را می‌کردم.

استقلال مهدکودک نیست که شرط می‌گذارید
وی در واکنش به این مسئله که جواد زرینچه به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد و شاید اختیاراتی به او داده نشده است، گفت:
کاری به زرینچه ندارم و او کارش را انجام می‌دهد، اما اگر من در استقلال بودم، آتش به اختیار عمل می‌کردم و نه تنها بازیکنان جوان، بلکه یقه بازیکنان باتجربه را نیز می‌گرفتم. اگر اخراجم می‌کردند، خیالم نبود. نمی‌خواهم درباره بازیکنی صحبت کنم، اما برخی از آنها چه به لحاظ فنی و چه رفتاری خوب نیستند.

در استقلال موضوع فقط پاس دادن در زمین و انجام تکلیف فوتبالی نیست، شما حداقل می‌توانید در زمین بجنگید تا هوادار بگوید فلانی می‌جنگد و سرش را جلوی توپ می‌گذارد، نه اینکه بازیکن از ابتدای فصل بگوید فلانی باشد؛ من نمی‌آیم. استقلال مهدکودک نیست که چنین شرطی می‌گذارید.

بازیکن «غلط» می‌کند برای استقلال شرط بگذارد
پاشازاده در مورد اینکه علی خطیر معاون ورزشی پیشین باشگاه استقلال هم از شروط عجیب بازیکنان صحبت کرده بود، گفت:
می‌دانید چرا بازیکنان شرط گذاشتند؟ چون شما فوتبال بازی نکرده‌‌اید و عقبه ندارید. اگر اختیارات باشگاه به کسی داده می‌شد که عقبه فوتبالی داشت، بازیکن غلط می‌کرد برای استقلال شرط بگذارد. اگر من در استقلال بودم، بازیکن جرأت می‌کرد حرفی بزند؟

بنابراین مشکل از چنین مدیرانی است . کاری به این آقا (خطیر) ندارم و قطعا برای باشگاه زحمت کشیده که من نباید درباره اقداماتش برای باشگاه صحبت کنم، اما آقای ایکس که آن بالا نشستی، به آدم‌هایی که انتخاب می‌کنی، فکر کن. وقتی یک نفر همین آقا (خطیر) را بعد از یک سال در خیابان ببیند و بگوید معاون ورزشی باشگاه استقلال بودم، می‌گویند یک چیزهایی به خاطر داریم و اینکه چه کسی هستید، اما اگر کسی فوتبالی باشد، پاشازاده را از خاطر نمی‌برد.

مردم با وجود اینکه کاره‌ای نیستیم، یقه ما را به خاطر نتایج استقلال می‌گیرند. در فرودگاه، اتوبوس و مغازه‌، تا مردم ما را می‌بینند، سؤال می‌پرسند که چرا استقلال اینگونه شده است. ما که مسئولیت نداریم باید جوابگو باشیم.بر چه معیاری مجیدی را انتخاب کردید؟
پاشازاده در ادامه گفت‌وگو درباره کنار رفتن فرهاد مجیدی از تیم امید و انتخاب حمید استیلی خاطرنشان کرد:

کسی باید نظر بدهد که مجیدی را انتخاب کرد. چرا مجیدی انتخاب شد که برود؟ بر چه مبنا و منطقی او را انتخاب کردند؟ اگر استیلی یا کمیته فنی مجیدی را انتخاب کرده، باید به او اختیار تام می‌دادند. اگر مجیدی انتخاب شده و بعدا بنا به دلایلی پشیمان شدید که او صلاحیت نداشته و در اندازه تیم امید نبوده، چرا از ابتدا انتخاب کردید؟ مشخص بود که مجیدی نمی‌تواند برای تیم امید مفید باشد، چون کسی که در مربیگری امتحان پس نداده، بر اساس چه معیاری انتخاب شده است؟ پس خودتان اشتباه کردید. شما خودتان را با این انتخاب زیر سؤال بردید.

هر کسی فالوئر بیشتر داشته باشد، انتخاب می‌شود
بازیکن پیشین تیم ملی و استقلال با اشاره به انتخاب استیلی گفت:
در جایی بودم و گفتند چون با جوان‌ها کار کرده‌ای، بیا مربی شو، اما گفتم آنها دنبال اسم هستند تا روزمه و عقبه. تیم امید به المپیک صعود نمی‌کند، مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد. این نسل فوتبالی هم نابود شد.

پس از اینکه تیم امید نتوانست به المپیک برود، کمیته‌ای تشکیل می‌دهند و آقایان چای و شیرینی می‌خورند و می‌گویند تا یک سال دیگر تصمیم‌گیری می‌کنیم. اردوی خارج از کشور نمی‌رویم و نهایت یک اردو در سرعین اردبیل برگزار می‌کنیم. بنابراین، همان آش و همان کاسه است و هیچ برنامه‌ریزی نمی‌کنند. در انتخاب‌های ما  مُد شده که در فضای مجازی هر کسی بیشتر فالوئر داشته باشد، انتخاب شود!

منبع: پارس فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *