کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خانم کارگردان: کاش امام خمینی(ره) زنده بود

29 مهر 1398 ساعت 14:02

یک کارگردان از بی‌توجهی به راهپیمایی اربعین در سینمای ایران انتقاد کرد و گفت: من خودم فیلمنامه‌ای در ارتباط با این موضوع نوشته‌ام و سال‌هاست که مجوز ساخت آن را هم گرفته‌ام، اما امکان تولید آن فراهم نشده است.


به گزارش جهان نیوز، انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینمای دفاع مقدس در واکنش به برگزاری باشکوه حماسه راهپیمایی اربعین امسال به خبرنگار کیهان گفت: ‌ای کاش امام خمینی(ره) زنده بود و این لحظات را می‌دید. اگرچه ایشان وقتی فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته، این روزها را می‌دیدند.

وی افزود: برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین یک پیروزی عظیم است. امام همیشه بر صدور انقلاب تأکید می‌کردند. اربعین نیز همان رودخانه خروشانی است که راه افتاده است تا به دریا برسد.

کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» ادامه داد: این حماسه به قدری بزرگ است که اندوه این روزها را فراموش می‌کنیم. مثل یک ‌تراژدی که به حماسه ختم شده است. بنابراین، وقتی سیل خروشان مردم را می‌بینم، حزن این روزها را فراموش می‌کنم.

وی درباره بازنمایی راهپیمایی اربعین در سینما نیز گفت: متأسفانه بسیاری از هنرمندان ما دغدغه این‌گونه موضوعات را ندارند. به همین دلیل هم هست که هنوز یک قطره از این اقیانوس در سینمای ما نیامده است. خود من شش سال است که برای ساخت یک فیلم، مجوز گرفته‌ام؛ فیلمی ‌درباره مسائل منطقه و جبهه مقاومت و داعش و اربعین که شالوده جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد. اما هیچ توجهی به این فیلمنامه نشده و هیچ‌کس حاضر به حمایت و سرمایه‌گذاری برای ساخت این فیلم نیست.

شاه‌حسینی تصریح کرد: هنرمندان و به‌ویژه سینمای ما همیشه از مردم عقب بوده‌اند. یعنی پس از چند سال از راه افتادن یک جریان توسط مردم، هنرمندان جلو می‌آیند. درباره سینما هم بسیار ناامید هستم، چون این‌گونه موضوعات در سینمای ما نادیده گرفته می‌شود.

منبع:کیهان


کد مطلب: 704706

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/704706/خانم-کارگردان-کاش-امام-خمینی-ره-زنده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com