کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزیابی ویژه// بخش چهارم؛

مشخصات فهرست شبکه همکاران روح الله زم در داخل ایران/ کدام چهره‌های مشهور فرهنگی، سیاسی و امنیتی با آمدنیوز پیوند داشتند؟!

29 مهر 1398 ساعت 10:51

فهرست آگاهان امنیتی خطرناک‌ترین و پوششی ترین شبکه مرتبط با آمدنیوز هست. شناسایی و انهدام این شبکه نفوذی امنیتی شاید سخت ترین ماموریت روزهای آینده سازمان اطلاعات سپاه است.


گروه سیاسی جهان نیوز مهدی جهان تیغی: از زمان اعلام دستگیری «روح الله زم» تاکنون شاید جذاب‌ترین بخش برای فعالین سیاسی و حتی مردم، فهرست همکاران روح الله زم  هست و به خصوص اشتیاق برای شنیدن نام‌های آشنا سیاسی در میان افکار عمومی موج میزند! اما واقعا این فهرست شامل چه کسانی هست؟!

در پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت میان همکاران حرفه‌ای و شناسنامه‌دار، منابع خبری دایم و غیر دایم، فعالیت حرفه ای و آگاهانه چهره‌ها و فعالین فرهنگی سیاسی در آمد نیوز، افراد آگاه امنیتی مرتبط، افراد متفرقه با نیت‌های مختلف شخصی، صنفی و... که به روح الله زم و یا رسانه او مرتبط بودند، تفاوت‌های جدی وجود دارد. هر کدام از افراد موجود در فهرست های گفته شده، دارای اهمیت و وزن متفاوتی برای دستگاه امنیتی کشور هست.

با این وجود بخش عمده‌ای از کلیات فهرست مرتبطین با شبکه ضدانقلاب آمدنیوز و روح الله زم با توجه به سیاست‌گذاری‌ها، اهداف پنهان و آشکار، نوع و جهت مطالب منتشر شده، علاقه‌مندی‌ها، اولویت‌های خبری و تحلیلی و... به شرح ذیل است:

یک: شبکه مرتبطین حرفه‌ای در داخل و خارج از ایران که توسط سرویس‌های متخاصم به روح الله زم به صورت سازمانی و شبکه‌ای مرتبط شده بودند. در این میان ردپای ارتباط و مطالب فعالین گروه های تروریستی فعال در داخل ایران، گروه های سلطنت طلب، تجزیه طلب، قومیتگرا، وهابی، منحرفین مذهبی شیعی و ... نیز در آمدنیوز به وضوح دیده می شود.

دو: برخی فعالین سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای فتنه 88 که همچنان بغض نظام و انقلاب در دل آنها وجود دارد و از هر فرصتی برای ضربه جمهوری اسلامی استفاده می کنند.  

سه: فهرستی از فعالین سیاسی و فرهنگی که در برخی پروژه های مشخص با آمدنیوز همکاری و فعالیت شان محدود به همان پروژه یا دوره ای خاص سیاسی و یا یک رویداد داغ شده فرهنگی یا اجتماعی بوده است.

چهار: برخی از ناراضیان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که به صورت فردی و با انگیزه‌های شخصی و با هدف تامین منافع شخصی علیه کشور و یا انقلاب فعالیت می‌کردند.

پنج: فهرستی از افرادی که برای تخریب رقبای سیاسی و فرهنگی خود متوسل به آمدنیوز می‌شدند و نگاه شان صرفا ابزاری و موردی بوده است. (این افراد بی اخلاق اگر از هر جناح سیاسی هم که باشند به نوعی پست‌ترین این فهرست هستند)

بیشتر بخوانید
چرا سرویس‌های اطلاعاتی نمی‌توانند از عملیات دستگیری «روح الله زم» رمزگشایی کنند؟!/ چرا جزییات اعلام دستگیری با تاخیر رو به رو شده؟!


شش: فهرست پیچیده و مهمتر هم وجود دارد که البته تشخیص مصادیق مجرمانه آن بر عهده افسران زبده امنیتی و نهایتا کارشناسان قضایی هست. این فهرست مهم شامل فعالین فرهنگی و سیاسی آگاه و عاقلی! است که بدون اینکه سند مستقیمی از خود به جای بگذارند، آمدنیوز را به استخدام و یا به بخشی از ابزار و جبهه رسانه‌ای خود تبدیل کرده و یا در تقویت و نفوذ آن غیر مستقیم نقش بازی کرده اند. البته بخشی از این فهرست نیز گاه با بازی‌ها و مواضع خود غیر مستقیم در پازل این رسانه حرکت کرده‌اند و منافع مشترک دو طرف همزمان تامین شده است. در این فهرست حرفه ای جای شکی وجود ندارد که گاه افراد و چهره های مشهور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که خود دقیقا می‌دانند که در بزنگاه‌ها چه کردند و چه می کنند! بدتر از همه اینها نیز افرادی هستند که زمینه خوراک برای پخت و پز رسانه‌ای  آمد نیوز را رایگان و آگاهانه تهیه کردند. در این بین  از افراد معلوم الحال با اظهارات، شعارها، سخنرانی‌های سیاسی و انتخاباتی، ارائه گفتمان های انحرافی، القای آدرس و محاسبات غلط به جامعه تا گاه اظهارات نابجا و بدون در نظر گرفتن مصلحت برخی خودی‌ها و افراد محترم عصبانی و یا ناآگاه دیده می‌شود که سبب رشد و تغذیه محتوایی آمد نیوز شدند. این افراد- که البته بسیاری هنوز هم در داخل کشور و نظام موثر و فعالیت رسمی دارند- گاه موثرتر و چه بسا آسیب رساننده تر از هر مرتبط مستقیمی بک سرویس اطلاعاتی متخاصم با آمدنیوز بوده و خواهند بود. (کاش روزی برسد که قانون کشور در تشخیص میزان جرم این نوع افراد نیز به روزرسانی شود!)

هفت: اما پیچده‌ترین شبکه مرتبط با آمدنیوز بخش نفوذی و یا منحرف امنیتی فعال در کشور هست که ردپای آن در مدیریت و جهت دهی و البته ارائه برخی از اسناد و محتواها به روح الله زم دیده می‌شود. فهرست آگاهان امنیتی خطرناک‌ترین و پوششی ترین شبکه مرتبط با آمدنیوز  هست. شناسایی و انهدام این شبکه نفوذی امنیتی شاید سخت ترین ماموریت روزهای آینده سازمان اطلاعات سپاه است.

بیشتر بخوانید:
افسران امنیتی چگونه از چتر اطلاعاتی فرانسه عبور کردند و به زم رسیدند؟/ چرا سرشبکه آمدنیوز می‌دانست توسط سپاه دستگیر می‌شود؟!

چه کسی آمار روح الله زم را به سپاه داد؟/ کدام سرویس اطلاعاتی با سازمان اطلاعات سپاه همکاری کرده است؟!

هشت: اما یک نکته مهم را باید در پایان یاددآوری کرد. برای گمانه‌زنی درباره فهرست مرتبطین با آمدنیوز نباید صرفا منتظر نام‌های آشنا و مشهور بود. بلکه شبکه سازماندهی شده دشمن بخش بزرگی از آن افراد معمولی و متوسط در جامعه به صورت مخفی شکل می گیرد که از ظن و گمان ما گاه بسیار دور هستند. هر فرد به ظاهر معمولی و متوسطی می تواند طعمه شبکه اختاپوسی دشمن شود. زیرا علاوه بر قدرت، طمع پول، تحصیل و اقامت در خارج از کشور، عقده گشایی، حس انتقام از دیگران، بی تفاوتی برای امنیت جامعه و منافع کشور و... برای بسیاری از افراد معمولی و یا متوسط در جامعه و یا فعال در نهادهای دولتی و غیردولتی وسوسه انگیر و یا انگیزه و دلیل پادوی دشمن شدن است.

ادامه دارد...
*مدیر مسئول جهان نيوز


کد مطلب: 704663

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/704663/مشخصات-فهرست-شبکه-همکاران-روح-الله-زم-داخل-ایران-کدام-چهره-های-مشهور-فرهنگی-سیاسی-امنیتی-آمدنیوز-پیوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com