جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۶۶
یادداشت حسین شریعتمداری//

آقای روحانی! نیم متر پارچه سفید هم‌کافی است!

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب: 704619
مجمع عقلای آقای روحانی با وجود مخالفت صریح حضرت امام(ره) از ادامه فعالیت خود در مجلس دست بر نمی‌دارد تا اینکه محسن رضایی در خرداد 1365 طی نامه‌ای به امام خمینی(ره) گزارش این اقدامات آقای روحانی را به حضرت امام می‌دهد و امام راحل نیز آقای ‌هاشمی را احضار و از ایشان توضیح می‌خواهد
آقای روحانی! نیم متر پارچه سفید هم‌کافی است!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت: رئیس‌جمهور محترم، چهارشنبه هفته قبل در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بار دیگر و برای چندمین بار پیشنهاد برگزاری رفراندوم را پیش کشیدند و علی‌رغم آنکه پیشنهاد ایشان هیچگونه پیوست قانونی نداشت و توضیح قابل قبولی برای آن ارائه نشده بود ولی برخی از محافل سیاسی و روزنامه‌های حامی دولت کماکان بر ضرورت انجام آن اصرار می‌ورزند و مانند همیشه بی‌آنکه برای شعور مردم احترامی قائل باشند، در شیپور رفراندوم از سر گشاد آن می‌دمند -بخوانید فوت می‌کنند!- آقای روحانی پیشنهاد همه‌پرسی را بعد از آن مطرح کرد که گفته بود: «۴۱ سال است ما هنوز به جواب روشن و قاطع در کشور نرسیدیم. یک عده می‌گویند تعامل سازنده باید داشت و عده‌ای دیگر عنوان می‌کنند که باید به سمت تقابل مستمر و دائم برویم»! و در ادامه با اشاره به اینکه «باید دانشگاه‌ها وارد مسائل استراتژیک شوند» گفت؛ «حتی اگر در این مسائل به نتیجه نرسیدیم، باید همه‌پرسی از مردم را برگزار کنیم. راهی نداریم چرا که این 40 سال دائماً بحث کردیم. ما باید راه را انتخاب کنیم»!

صرف‌نظر از این نکته تاسف‌آور که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور محترم با وجود آنکه حقوقدان هستند از تفاوت رفراندوم تقنینی (موضوع اصل 59 قانون اساسی) با رفراندوم اساسی (موضوع اصل ۱۷۷ قانون اساسی) با خبر نیستند! باید پرسید موضوع رفراندوم مورد نظر ایشان چیست؟! جناب رئیس‌جمهور آنگونه که از سخنانشان پیداست خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره مذاکره با آمریکا هستند! چرا که مذاکره با سایر کشورها غیر از رژیم جعلی و اشغالگر قدس هیچ منع قانونی نداشته و ندارد. حالا باید از رئیس‌جمهور محترم پاسخ این سؤال را که در نکته روز پنج‌شنبه کیهان آمده بود خواست که «مگر طی چند سال گذشته با موضوع برنامه هسته‌ای کشورمان با آمریکا به گفت‌وگو ننشستید؟ و در پاره‌ای از موارد، دل ندادید و قلوه نگرفتید؟ تا آنجا که امضای جان کری را تضمین دانستید و بعد از توافق هسته‌ای، این توافق را فتح‌الفتوح نامیدید و در پی آب و صابون بودید تا صورت منتقدان را بشویید و آنان را از خجالت بیرون بیاورید؟! خب، نتیجه چه بود؟ اگر بفرمایید نتیجه«هیچ» بود! جفا کرده و از بیان واقعیت دور شده‌اید، چرا که صنعت هسته‌ای کشور را از بین بردید، ده‌ها امتیاز نقد به حریف دادید، بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور را هزینه کردید، به جای لغو تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکره بود، تحریم‌های فراوان دیگری را هم به ملت تحمیل کردید و... بنابراین آنچه به دست آوردید فقط «هیچ» نبود! بلکه ده‌ها پله پائین‌تر از هیچ بود»!

امروز اما، موضوع مذاکره با صراحت از سوی آمریکا و اروپا اعلام شده است و اصلی‌ترین بخش‌های آن، اینکه ایران از صنایع موشکی خود دست بردارد، به حضورش در منطقه و حمایت از جبهه مقاومت خاتمه بدهد و... کوتاه سخن اینکه به لقمه آسان و بی‌دردسری برای بلعیدن توسط آمریکا تبدیل شود! و این، در یک کلمه یعنی تسلیم ذلت‌بار در مقابل آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی و حکام عیاش و سرسپرده برخی از کشورهای عرب منطقه.

جناب روحانی! تسلیم که به رفراندوم و مذاکره نیاز ندارد، برای تسلیم شدن نیم متر پارچه سفید کافی است تا در مقابل آمریکا روی دست بلند کنید! آیا غیراز این است؟! آمریکا و اروپا با صراحت اعلام می‌کنند که منظورشان از مذاکره، حل و فصل مسائل فیمابین نیست بلکه نتیجه‌ای که از مذاکره در نظر گرفته و بر آن اصرار دارند را پیشاپیش اعلام کرده‌اند بنابراین چرا آقای روحانی دیکته‌نویسی ایران برای آمریکا و اروپا را مذاکره! معرفی می‌کند؟! مذاکره‌ای که آمریکا کف و سقف و متن آن را از قبل تعیین و اعلام کرده است که مذاکره نیست دیکته‌نویسی ذلیلانه است! آیا جناب رئیس‌جمهور از مردم شریف و پاکباخته ایران دعوت می‌کند که بیایند و در یک همه‌پرسی، نظر خود را درباره تسلیم شدن ذلیلانه به آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی و برخی حکام بی‌سر و پای عرب اعلام کنند؟! دعوت به این به اصطلاح رفراندوم اگر اهانت مستقیم به ملت نیست -که هست- پس چیست؟!

آقای روحانی پیش از این به درستی مذاکره با آمریکا را دیوانگی دانسته بود حالا چه اتفاقی افتاده؟ دیوانه‌ها عاقل شده‌اند یا عاقلان را به دیوانگی فرا می‌خوانند؟!

ایشان فرموده‌اند «۴۱ سال است ما هنوز به جواب روشن و قاطع در کشور نرسیدیم. یک عده می‌گویند تعامل سازنده باید داشت و عده‌ای دیگر عنوان می‌کنند که باید به سمت تقابل مستمر و دائم برویم» این سخن جناب رئیس‌جمهور واقعیت محض است و در صحت آن کمترین تردیدی وجود ندارد! حق با ایشان است. با این تفاوت که جناب ایشان واژه تسلیم را به «تعامل سازنده»! و واژه مقاومت را به «تقابل مستمر»! تغییر داده‌اند! و باید گفت همانگونه که ایشان گفته است طی ۴۱ سال گذشته، یک جریان ‌اندک و کم‌شمار که آقای روحانی از اعضای اصلی آن بوده‌اند به جای مقاومت در مقابل زورگویی‌ها و باج‌خواهی‌های آمریکا، نسخه تسلیم می‌پیچیدند و در سوی دیگر، امام راحل، رزمندگان اسلام و توده‌های پاکباخته مردم تسلیم در برابر دشمن را ننگ دانسته و بر مقاومت و حفظ جان و مال و ناموس مردم و تمامیت ارضی کشور تاکید می‌ورزیدند.
آقای روحانی تلاش کرده‌اند که تعداد ‌اندک و کم‌شمار جمع خود را در حد و ‌اندازه «یک جریان»! قلمداد کنند و سپس آن جمع بزرگنمایی شده را با توده‌های عظیم ملت به رهبری امام امت برابر بنشانند. در این خصوص به یک سند تاریخی که درپی می‌آید و فقط ‌اندکی از بسیارهاست توجه کنید!

در دوره دوم مجلس شورای اسلامی و در اوج جنگ تحمیلی، تعداد ‌اندکی از نمایندگان مجلس که آقای حسن روحانی در راس آنها بود، گروهی با عنوان «مجمع عقلا» تشکیل دادند. این گروه نیمه‌پنهان، این دیدگاه را ترویج و دنبال می‌کرد که ادامه جنگ به صلاح کشور نیست و باید با پذیرش شرایط حریف به جنگ خاتمه داده شود! (به این نکته توجه کنید که در آن هنگام هم دست کشیدن از مقاومت در برابر دشمن را «عاقلانه»! و به‌بیان دیگر مقاومت رزمندگان را غیر‌عاقلانه! می‌دانستند)!!

برادر عزیزم سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرداد ۱۳۶۴ در این باره می‌گوید: «چند وقت پیش، یک جلسه‌ای به اسم مجمع عقلا در مجلس محترم شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه آمدند و از نظر خود، بحث‌هایی را مطرح کردند... این جلسات با ابتكار اشخاصي چون دكتر حسن روحاني در جهت اتمام جنگ تحميلي تلاش مي‌كردند مجمع عقلا سعي مي‌كرد تا با بررسي شرايط وقت كشور و جبهه‌هاي جنگ نشان دهد كه ادامه جنگ به صلاح كشور نيست و بايد اقدامات سياسي در جهت اتمام آن شروع شود... خوف این می‌رفت که این بحث‌ها به خارج مجلس سرایت بکند و نتیجتاً باعث بشود که به جنگ لطمه وارد بشود. امام به محض اینکه این جلسه را فهمیده بود، دستور داده بود به آقای ‌هاشمی که این چیست و چه کسی این جلسات را تشکیل می‌دهد؟ هر کس این جلسات را تشکیل می‌دهد، بگویید این جلسات را منحل کنند و این حرف‌ها را نزنند».

مجمع عقلای آقای روحانی با وجود مخالفت صریح حضرت امام(ره) از ادامه فعالیت خود در مجلس دست بر نمی‌دارد تا اینکه محسن رضایی در خرداد 1365 طی نامه‌ای به امام خمینی(ره) گزارش این اقدامات آقای روحانی را به حضرت امام می‌دهد و امام راحل نیز آقای ‌هاشمی را احضار و از ایشان توضیح می‌خواهد. آقای ‌هاشمی در یادداشت مورخ 10 خرداد 1365 خود، ماجرا را چنین بیان می‌کند: «امام فرمودند طبق گزارش فرمانده سپاه، در جلسه‌ای جمعی از نمایندگان‌، صحبت از مشکلات جنگ کرده و ختم جنگ را مطرح نموده‌اند.[حضرت امام] از من خواستند که به آنها بگویم ما باید تا آخرین فرد با صدام بجنگیم و صحبت از صلح نکنند.».

مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی در‌این‌باره سخن گویایی دارد و می‌نویسد: «مسئله بعدی امام[(ره)] بود که لحظه‌ای اجازه نمی‌داد درباره ختم جنگ بحث کنیم. در مجلس هم عده‌ای بودند به نام (مجمع عقلا) و آقای روحانی که برای پایان دادن جنگ فعالیت می‌کردند که امام آنها را سر جایشان نشاند.»

و بالاخره از آقای روحانی به عنوان رئیس ‌قوه مجریه انتظار آن است -و حق مردم نیز هست- که به جای نظریه‌پردازی‌های حاشیه‌ساز و غیر‌علمی به وظایف اصلی خود که انجام امور اجرایی کشور و حل مشکلات مردم است بپردازند و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری شما که می فرمایید نتیجه برجام هیچ بود لابد خبر دارید که امریکا واسرائیل از اینکه سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران پایان می پذیرد برای خود عزا گرفته اند ، میشه بفرمایید تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس برجام پایان می پذیرد ویا حرفهای مفت روزنامه کیهان؟
Iran, Islamic Republic of
تحریم تسلیحاتی ایران در متن برجام نبوده و خود هیئت ایرانی این موضوع را به آن اضافه کرده است. حال از این آقایان بپرسید چرا این مطلب به متن برجام اضافه شد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برو متن برجام بخوان ، بعد اظهار فضل کن
پیشنهاد رفراندوم «بهانه» است پیروزی در انتخابات «نشانه» است
Iran, Islamic Republic of
باز هم به انتخابات رسیدیم و دوباره دوقطبی سازی شروع شد تا در انتخابات پیروز شوند نه اینکه مشکل مردم را حل کنند
Iran, Islamic Republic of
....!!
Iran, Islamic Republic of
دعای پدر ومادر شهدا وامت حزب الله برغیور مردانی باد که باعث شدند این جنگ خانمان سوز به پایان برسد وهزینه سرسام آور آن خرج سازندگی کشور بشود.....
Iran, Islamic Republic of
کدام جنگ؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مگر تحریم های دیگر قرار نبود هم زمان با امضای برجام لغو شود
مگر آن تحریم ها لغو شد که حالا منتظر لغو تحریم تسلیحاتی باشیم ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقا به تیم مذاکره کننده فرمودند فقط در باره موضوع هسته ای مذاکره بشه و شامل موشک و منطقه و امور نظامی نباشه و همان شروط هسته ای هم محدود باشه.این یعنی چون اصل تحریم ها روی هسته ای استوار بود باطل شد نه همه تحریم ها و بقیه تحریم های دیگر ماند.اگر یادتان باشد از خود صدا و سیما پخش شد.چون مذاکرات محدود بود برجام هم محدود شد و قرار نبود همه تحریم ها برداشته بشه حتی تا پایان برجام.اگر هم امروز تحریم ها برگشت مربوط به دوران ترامپ بود ضمنا جمهوری خواهان اصرار داشتند که در برجام عدم تعهد رییس جمهوری بعدی در متن گنجانده شود.
تهرانی
United Kingdom
...
سهراب
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت کسی میزنه که چشم و گوش بسته به کاندیدایی رای داد که شش سال کشور رو معطل و حالا عوض پاسخ مدام از دوقطبی سازی بهره می بره!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا به شعور مردم که ولی نعمت همه ما هستند توهین نفرمایید ، رییس جمهور انتسابی نیست که هر کس برادرا خواستند انتخاب کنند.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل و نگارش حاج حسین مثل همیشه دقیق و عالمانه بود وحشتی از برگزاری رفراندم نداریم اما برگزاری رفراندم برای مذاکره و تسلیم شدن ،‌ننگ ابدی برای کشور عزیزمان دارد! تازه مگر این چند سال ریاست جمهوری آقای روحانی به مذاکره نگذشت؟؟! چه دستاوردی برای ما داشته است؟!!
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری ودیگر هیچ !!همه کشور فدای ایشون
United States
۱۲:۲۴
اگه حرف اشتباهی زده دلیل بیار الکی شعر نگو
Iran, Islamic Republic of
,...
صبا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اول مطلب را درست مطالعه کنید بعد قضاوت فرمائید....
قرض
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی بعد 6 سال هیچ بوده، ،!تازه به سال بعد حواله میدن. راستی میگفت وزارت بازرگانی تشکیل بشه ظرف یکهفته قیمت‌ها 30 تا40 درصد پایین میاد. الآن معاونت بازرگانی با همان اختیارات چند ماهه تشکیل شده کو پس؟
Iran, Islamic Republic of
/...
Iran, Islamic Republic of
چرا عده ای از برگزاری رفراندوم که مطمئنا هیچگاه بر گزار نخواهد شد ، اینگونه وحشت دارند مگر رفراندوم نظر عموم مردم نیست ؟چرا باید از مردم ونظر آنها هراسان باشیم؟
Iran, Islamic Republic of
کسی از رفراندوم واهمه نداره. ما از این واهمه داریم که به خاطر چه موضوعی رفراندوم میشه. اگه قرار بر رفراندوم باشه باید دائم رفراندوم بذاریم. اینکه نمیشه. یه روز بگیم رابطه با امریکا باشه یا نباشه؟ فرداش بگیم حجاب باشه یا نباشه؟ پس فرداش بگیم موشک بسازیم یا نسازیم؟ پس اون قرداش بگیم ورزشگاه خانم ها برن یا نه؟
پس قانون این وسط چیه؟ پس این همه ارگان های مختلفی که وجود دارن برای چین؟
نیاز
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خوب است رفراندوم بگذارند که آیا ملت به تداوم کار دولت موجود با روندهای اسف بار موجود و تشدید تحریم ها و برجام ، موافقند یا مخالف؟...
Iran, Islamic Republic of
مردم نظرشون را در سال 96 با صراحت اعلام کردند ولی اقلیتی ها توهم اکثریت دارند.
نیاز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رفراندم یعنی میزان رای ملت است
Netherlands
هر سال در انتخابات این میزان محک می خورد، ...
United States
رفراندم برای تامین نظر مردم برگزار میشود که در قانون اساسی هم پیش بینی شده است
Iran, Islamic Republic of
دولت انگلیس هم از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرد و با رفراندوم برگزیت را به مردم این کشور تحمیل کرد.
Iran, Islamic Republic of
قانون اختیار اونو به قوه مقننه داده نه رئیس جمهور که هرروز بیاد حرف رفراندومو بزنه حواسها رو از ضعف عملکردش پرت کنه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری چرا علی رغم فرمایشات رهبری از دوقطبی سازی در کشور دست برنمیدارید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
Iran, Islamic Republic of
دوقطبی سازی را روحانی هر روز ایجاد می کند
اینکه "عده ای ۴۱ سال گفتند با همه دنیا بجنگیم و عده ای گفتند تعامل کنیم "
و یک روز دیگر موضوعی دیگر ...
اینها دوقطبی سازی نیست
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرشان را بیامرزه که جنگ را تمام کرده و صلح کردند.
Iran, Islamic Republic of
پس جنگی بوده ما خبر نداشتیم !!!!!!!!!!
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
با حضرت علی تا آنجا که توانستند جنگیدند و در هنگام شکست برای نجات معاویه حیله ی صلح و کنار گذاشتن جنگ را سر دادند. تاریخ تکرار می شود. به در خیمه معاویه رسیده ایم و حیله ی رفراندوم را برای نجات دشمنان و شکست جریان اسلامی بکار می برند. اما امروز ملت هوشیار است و همچون زمان امام نگاه به فرمان رهبری دارد. ادامه جنگ و مقاومت باعث شد کسی دیگر فکر پلید حمله به کشورمان را در ذهن نپروراند. امروز همه انشالله با مقاومت و پیروزی نهایی دنیا متوجه خواهد شد که باید ملت قدرتمند ایران را بپذیرد و ما مردمی نخواهیم بود که با لبخند مصنوعی فلان خانم اروپایی از خوشحالی غش کنیم.
Iran, Islamic Republic of
لطفا افکار خود را با حوادث صدر اسلام مقایسه نکنید امام دوم ما تشخیص به صلح با پلیدترین انسان صدر اسلام گرفت وامام سوم ما راه مبارزه پیش گرفت.
United States
۰۹:۴۰
چطور شما از صلح حدیبیه و صلح امام حسن صحبت می کنید با اینکه حتی در این موارد هم تحریف ایجاد می کنید و اصل قضیه با آنچه مدنظر شماست متفاوته
صبا
Iran, Islamic Republic of
لطفا تاریخ اسلام رو دقیق تر مطالعه فرمایید. اظهار نظر شما هم خالی از اشکال نیست.
دلارام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا از رفراندم می ترسید این حق مردم است در قانون امده شما چرا گارد می گیرید
Iran, Islamic Republic of
جوابشو چند بار باید بگیم ،چند تا بالاتر بری میبینی
Iran, Islamic Republic of
فقط یک سئوال
شورای محترم نگهبان و دبیر بزرگوارش، این سوابق مشعشع را - به علاوه مذاکرات مک فارلین و پشت صحنه مصاحبه کذایی و نظایرهم - را نمی دانستند؟؟؟ !!!
Iran, Islamic Republic of
...
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین‌آقا
این دوسال را هم باید باید خار در چشم و تیغ در گلو، تحمل کرد. مگر علیِّ اعلا سالهای مدید صبر و تحمل و نصیحت پیشه نفرمود؟مگر علیِّ الآن سالها همرزمان و اساطینی را تحمل و مهار نفرموده؟ اللهم اختم عواقبنا خیرا
Iran, Islamic Republic of
مردم ما قابل پیش بینی نیستند ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم برا چی ؟برای رابطه با آمریکا و اسراییل ؟مگه مذاکره نکردین؟ آمریکا نمیخواد با شما رابطه برقرار کنه...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به حاج حسین شریعتمداری عزیز عرض می کنم : شیر مادرت حلالت. دعای خیر ما بدرقه مبارزه بی امان و دشمن خوار کن شماست . الله نگهدارت دلاور
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
....
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
پدر آمرزيده سانسور چرا؟
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
مرحبا به كساني كه به متن منتشر نشده نظر ميدهند.!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا درهیچ کشوری مسائل کلان کشور مثل امنیت ،دفاعی، وووو به رفراندوم گذاشته نمیشود برای اینکه این موضوعات نیازمند کار عمیق کارشناسی تخصصی است .
دوما موارد رفراندوم در قانون آمده و انتخاباتهای مختلف از همین قانون نشات میگیرد....
Iran, Islamic Republic of
اگر جنگ هم بشه باز برای تداوم جنگ یا آتش بس میشه رفراندوم گذاشت....!!!!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
...
سیده افسانه
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما آقای شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
انشالله این دفعه هم مردم ایشان راسرجاش می نشانند
بوشناس
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین اینها که در خواب نیستند تا با نصیحت بیدار شوند . اینها کاملا بیدار و بهوش هستند و میدانند که چه می کنند...
احمد
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
خداوند وجود عزیز سردار قلم حفظ کند سالهاست مثل کوه پای ارمانهای انقلاب ایستاده و بهترین تحلیلها را دارند.از خودی و و از دشمن می خوره ولی البته از خودی بیشتر می خوره.دوشمن اینقدری که از کیهان حساب می بره از دولت ما حساب نمی بره.کربلا دوعاشون کردم
Iran, Islamic Republic of
از اقای شریعتمداری و نخبگان متعهد و دلسوز ملت و کشور و از قوه محترم قضائیه بعنوان مدعی العموم باید سئوال کرد آگر دولت حدود شش سال به هر ساز امریکا و اروپا رقصید ، نگاه به بیگانه داشت و علی رغم هشدارهای رهبر گرانقدر و نخبگان متعهد برجام امریکایی را راامضاءکرد !!! وبا با همه خسارتهای ایجاد کرده در کشور باز بفکر مذاکره باشدتکلیفش چیست؟!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین شریعتمدار عزیز این صحبت های آقای روحانی صرفاً برای انتخابات است و دنبال جمع کردن رای هستند لطفاً از این زوایه به مساله نگاه بفرمائید....
امیدتاجیک
United States
...
Iran, Islamic Republic of
این طرح رفراندوم از زمان خاتمی شروع شد هیچوقت هم اقدامی نشد.منظور روحانی هم رفراندوم نبود میخواست بگه ای مردم یک گروه اقلیت به نام شما حرف میزنند و تصمیم میگیرند.شریعتمداری هم اولین کسی بود که افتاد تو تله روحانی و داره میگه اگه رفراندوم بشه شاید مردم همان پرچم سفید را ترجیح دهند.