جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵۴

سندی که ادعای ظریف را تکذیب می‌کند

يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 704549
رئیس دستگاه دیپلماسی درحالی مدعی شد، وی و عراقچی مطلبی پیرامون تضمین امضا «کری» بیان نکرده بودند که معاون وی در سال ۹۴ به این موضوع اشاره کرده بود.
سندی که ادعای ظریف را تکذیب می‌کند
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه هفته جاری با برخی از فعالان حوزه فضای مجازی دیدار کرد و در آن از کارنامه خود و دستگاه دیپلماسی در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای و دست‌آورد‌های «برجام» سخن گفت.

ظریف با اشاره به این موضوع که برخی رسانه‌ها جمله «امضای کری تضمین است» را به وی یا سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه نسبت می‌دهند، گفت: برخی این جمله را از من ساخته‌اند و حتی عراقچی نیز چنین سخنی را به زبان نیاورده است.

ماجرای نامه کری به ظریف
در واپسین روز‌های پاییز سال ۱۳۹۴ و در حالی که تنها چند روز بیشتر به آغاز اجرای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» نمانده بود، کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که در بحث صدور ویزای افرادی که پیش از سفر به ایالات متحده به ایران سفر کرده‌اند، محدودیت‌هایی اعمال می‌کرد.

این محدودیت جدید عملا بر وضعیت تجار و صاحبان صنایعی تاثیر می‌گذاشت که تصمیم داشتند همزمان با ایران و آمریکا کار کنند، بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقد بودند واشنگتن با ایجاد این محدودیت به تجار و سرمایه‌گذارانی که تصمیم دارند بعد از اجرایی شدن برجام به ایران سفر کنند این پیام را مخابره می‌کند که در صورت همکاری با تهران باید قید حضور در بازار ایالات متحده را بزنند. موضوعی که عملا مغایر با برجام بود.

هرچند کشورمان تا آن لحظه به تمامی تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده بود، ولی این قانون جدید با امضای باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا اجرایی شد. در همین زمان «جان کری» وزیر خارجه اسبق ایالات متحده در نامه‌ای به محمدجواد ظریف مدعی شد که قانون جدید را به نحوی اجرایی خواهد کرد که هیچ خللی در فرآیند اجرای برجام رخ ندهد.

عراقچی آذر ۹۴: «امضای کری سند است»
در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵ (۳۰ آذر ۱۳۹۴) سیدعباس عراقچی یکی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای در صفحه خود در اینستاگرام با انتشار نامه «کری» به ظریف نوشت: نامه کری تعهد محکمی از سوی دولت آمریکا است مبنی بر اینکه از همه ابزار‌های خود، حتی توقف اجرای قانون، استفاده خواهد کرد تا اجازه ندهد قانون جدید کنگره درخصوص ویزای ورود به آمریکا، اجرای موفقیت‌آمیز برجام و بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی آن را خدشه‌دار کند.

اظهارنظر‌های رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در این یادداشت مجازی، منحصر نماند و عراقچی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۱۴ صدا وسیما در همان روز به نامه «جان کری» اشاره و تصریح کرد: این نامه به امضای وزیر خارجه آمریکا رسیده که همچون نامه‌های با امضای هر رئیس دولت، دارای تعهد حقوقی و سیاسی برای آن کشور است.

وی گفته بود، این یک نامه معمولی نیست. در روابط بین‌الملل، نامه دو نفر تعهدآور است که یکی نامه رئیس دولت و دیگر نیز نامه وزیر خارجه است. این نامه به امضای وزیر خارجه آمریکا رسیده و اجرای موفق برجام را تضمین کرده است.

حال با گذشت نزدیک به چهار سال از اظهارات عراقچی و همچنین با خروج آمریکا از «برجام» که موجب تشدید تحریم‌ها شده است که به گفته خود رئیس جمهور سخت‌ترین نوع تحریم‌ها هستند، محمدجواد ظریف با رد صحبت‌های همکارش در تضمین بودن امضای «کری» برای اجرای تعهدات واشنگتن، کسانی که این سخنان را یاداوری می‌کنند را نیز به لاطائلات گویی متهم می‌کند.

به‌نظر می‌رسد خوش‌بینی بیش از اندازه تیم مذاکره کننده به مذاکرات و اعتماد به طرف آمریکایی باعث شده است که دستگاه دیپلماسی در مقطع مذاکرات و همچنین زمان اجرای برجام صحبت‌هایی کند که با گذشت چند سال و مشخص شدن سراب بودن وعده‌های کاخ سفید، به‌دنبال فرار از عواقب آن بوده و شانه از زیر بار مسئولیت آن خالی می‌کنند؛ تلاشی که از سوی وزارت امور خارجه و متولیان آن، فرار رو به جلو برای عدم قبول شکست در مذاکرات به‌حساب می‌آید.
 
منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سپاه را خدا فرستاده تا مردم ایران را از شر تروریست های داعش آمریکا و متحدانش نجات دهد.
سپاه را خدا فرستاده تا مردم ایران را از شر تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش نجات دهد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی استعفا بدهد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عامل هر مشکلی در خاورمیانه، آمریکا جنایتکار شماره یک است.
آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشورجنایتکار شماره یک دیگر عامل هر مشکلی است که در منطقه غرب آسیا وجود دارد..
Iran, Islamic Republic of
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چرا جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی گروهک تروریستی منافقین و حامیانشان و صدام دیکتاتور و حامیانشان درموقع مذاکره آمریکا و کشورهای اروپایی و... پیگیری نمی نکرده است و تاکنون نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
اختلاف ایران و کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگو قابل حل است ولی متاسفانه سران برخی کشورهای عربی نوکران آمریکا و اسرائیل درمنطقه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
رفتار امروز برخی کشورهای منطقه را فراموش نمی‌کنیم
Romania
تروریست‌های اقتصادی دشمنان درجه یک داخلی هستند، نه آمریکا
Iran, Islamic Republic of
تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
بعیدی‌نژاد: اعضای سازمان منافقین دست به اسلحه‌های جدید برده‌اند
سفیر کشورمان در انگلیس نوشت: بسیاری از اعضای سازمان منافقین با لباس غیرنظامی دست به اسلحه‌های جدید برده‌اند که عبارتند از کامپیوترهای سوپر مدرنی که از طریق آنان برای مسموم کردن افکار عمومی بصورت وسیع به دروغ‌پردازی و جعل خبر می‌پردازند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد با انتشار تصویری از اعضای سازمان مجاهدین خلق که در حال کار با سیستم‌های کامپیوتری هستند، نوشت: این عکس اعضای سازمان منافقین در پادگان اشرف در آلبانی اخیرا به بیرون رسیده است. بسیاری از اعضای سازمان با لباس غیرنظامی دست به اسلحه های جدید برده اند که عبارتند از کامپیوترهای سوپر مدرنی که از طریق آنان برای مسموم کردن افکار عمومی بصورت وسیع به دروغ پردازی و جعل خبر می پردازند.

Untitled
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون، نام مجاهدین خلق را از فهرست تروریستی خارج کرد
این هیلاری کلینتون بود که نام سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) را از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا خارج کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روایت ذوالنور از جنایات بی‌شمار داعش؛ فروش ‌۱۱۰ هزار نفر از زنان ‌شمال عراق ‌به اروپایی‌ها
یک‌ قلم جنایت این گروهک تروریستی این بود که در شمال عراق ۱۱۰ هزار نفر از زنان مسلمان و غیرمسلمان را به‌عنوان برده جنسی به اروپا فروختند.
Iran, Islamic Republic of
رژیم آل سعود با دلارهای نفتی داعش را به جان جهان اسلام انداخت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حمایت پامپئو از تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه
حمایت پامپئو از تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه
يکشنبه 28 مهر 1398 - 12:51


وزیر خارجه آمریکا که به تازگی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است، از بمباران خاک سوریه توسط رژیم صهیونیستی دفاع و حمایت کرد.
Iran, Islamic Republic of
خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین جنایتکار شماره یک دیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا در سوریه بیش از 16 پایگاه نظامی بزرگ و چندین پایگاه دیگر دارد. این پایگاه‌ها بدون اجازه دولت سوریه ایجاد شد. بیشتر اهداف آمریکایی‌ها، حمایت از تروریست‌های سوریه و آموزش آنان در این پایگاه‌ها است.
نظامیان تروریست آمریکایی از چند روز پیش در حال خروج از سوریه و انتقال به شمال عراق هستند؛ تصمیمی که آمریکایی‌ها مدعی هستند در راستای اجرای وعده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای خروج از سوریه است.
Iran, Islamic Republic of

وزیر دفاع امریکا مدعی شد هزار سربازی که از شمال سوریه به عراق می روند، از عراق دفاع خواهند کرد.....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار جنگی است و باید دردادگاه لاهه محاکمه شود....
Iran, Islamic Republic of
پامپئو وزیر خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک از تجاوز رژیم کودک کش صهیونیستی می کند.
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است
که شرم آوراست مایک پمپئو وزیر اموزر خارجه آمریکا ازتجاوز اسرائیل دفاع و حمایت می کند.
آمریکا ازسال 2011 تاکنون همراه با رژیم صهیونیستی درسوریه از تروریست ها حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی مدعی شد که حمله موشکی به نفتکش ایرانی در دریای سرخ عربستان سعودی، بحرین و آمریکا نقش داشتند.
Iran, Islamic Republic of
تحریم های آمریكا خارج از روند سازمان ملل و غیرقانونی است
ومجامع حقوق بشری کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
تحریم ازنظرقانون بین المللی تقض حقوق بشراست وهم مجرم شناخته می شود
Iran, Islamic Republic of
که نیروهای متجاوز ترکیه باید پس از پایان مهلت پنج روزه مناطق شمالی سوریه را ترک کنند.
Iran, Islamic Republic of
کمپین مردم سلیمانیه عراق برای کمک به مردم سوریه

28 مهر 1398 ساعت 13:40

فعالان مدنی و مردم شهر سلیمانیه عراق کمپینی را با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای سوری‌های منطقه روژاوا که در اثر حمله ترکیه آواره شده‌اند راه‌اندازی کردند.

جبهه جهانی مستضعفین، فعالان مدنی و مردم شهر سلیمانیه عراق کمپینی را با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای سوری‌های منطقه روژاوا که در اثر حمله ترکیه آواره شده‌اند راه‌اندازی کردند.
Iran, Islamic Republic of
طومار آوارگان سوری علیه اخراج از ترکیه

انفجار ۲ خودرو وزارت پیشمرگ در سلیمانیه عراق

توافق برای بازگشت ۳۱ هزار پناهجوی عراقی از سوریه

تلاش عراق برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

حمله ارتش عراق به آخرین مخفیگاه‌‌های داعش در سوریه
Iran, Islamic Republic of
کلیپ: حامیان صدام در جنگ با ایران

28 مهر 1398 ساعت 11:49

حامیان صدام در جنگ با ایران

جبهه جهانی مستضعفین، حامیان صدام در جنگ با ایران
Iran, Islamic Republic of
مشاورامنیت ملی اوباما:

هدف از حمله به سوریه ارسال پیام به ایران است

19 شهريور 1392 ساعت 9:59

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هدف اصلی از حمله به سوریه ارسال پیامی جدی به ایران است.

به گزارش جبهه جهای مستضعفین، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هدف از حمله به سوریه ارسال پیامی به ایران است.

سوزان رایس که برای متقاعد کردن کنگره در کنار باراک اوباما فعالیت می‌کند اعلام کرد که آمریکا متعهد به واکنش نسبت به استفاده بشار اسد از تسلیحات شیمیایی است.

رایس در ادامه سخنان خود افزود که حمله به سوریه همچنین برای تأثیرگزاری گسترده‌تر آمریکا بر ایران اهمیتی حیاتی دارد. آمریکا در کنار اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی به صورت مداوم ادعاهایی درباره اهداف نظامی برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کنند.

وی در بنیاد آمریکای جدید گفت: "ما به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دسترسی یابد."

رایس افزود: "همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرده است تمام گزینه‌ها بر روی میز قرار دارند. برای موفقیت تلاش‌های ما تهران باید بداند که آمریکا جدی است."

وی گفت: "اگر زمانی که یکی از متحدین نزدیک ایران از تسلیحات کشتار جمعی استفاده می‌کند واکنش مناسب نشان ندهیم، چه پیامی به ایران ارسال خواهد شد؟ این امر نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند اراده خود را اجراء کند."
Iran, Islamic Republic of
نحوه صف بندی کشورهای منطقه در جنگ احتمالی علیه سوریه

تایمز اسرائیل: نتانیاهو نسبت به توان آمریکا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران دچار تردید شد

آمریکا خواستار دور ماندن لبنان از بحران داخلی سوریه شد

هشدار وکلای مصری درباره شکایت علیه اوباما در صورت حمله نظامی به سوریه

نشست نخست وزیر فرانسه با سران مجلس نمایندگان و سنا درباره سوریه
Iran, Islamic Republic of
پوستر: کشتار و آوارگی مردم سوریه، ثمره کشورگشایی اردوغان

28 مهر 1398 ساعت 10:43

کشتار و آوارگی مردم سوریه، ثمره کشورگشایی اردوغان
Iran, Islamic Republic of
مشاورامنیت ملی اوباما:

هدف از حمله به سوریه ارسال پیام به ایران است

19 شهريور 1392 ساعت 9:59

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هدف اصلی از حمله به سوریه ارسال پیامی جدی به ایران است.

ولی متاسفانه دولت روحانی، ظریف، عراقچی و... بی توجهی کردند و بیش از 4 سال با سران بی ادب آمریکا مذاکره، ملاقات، دیدار، گفت و گو و همکاری کردند شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
.....‌
Iran, Islamic Republic of
ترکیه علیه کردهای سوریه مرتکب جنایت شده است
ارتش ترکیه و نیروهای وابسته به آن با اعدام‌های بدون محاکمه، آواره کردن مردم و همچنین حملات و بمباران‌های بی‌هدف که باعث کشته شدن غیرنظامیان شده ، مرتکب جنایت جنگی در شمال سوریه شده است.
United Arab Emirates
جنایت جنگی ترکیه علیه کودکان در شمال سوریه شرم آوراست.
که حمله ترکیه به اراضی شمال سوریه نقض قانون بین المللی است متاسفانه سران ترکیه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
سران ترکیه دروغ می گویند درشمال سوریه با پ ک ک و گروه های تروریستی مبارزه می کنند.
پ ک ک سگ دست نشانده خود کشور ترکیه است.
گروه های تروریستی را هم ترکیه ازسال 2011 تاکنون وارد شمال سوریه و دیگر شهرهای سوریه کرده است.
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
این اقدام نظامی ترکیه عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) هیچ ارتباطی و ربطی ندارد.
United Arab Emirates
حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه (٢٠١٩)
تروریست‌های مورد حمایت ترکیه باید از شمال سوریه و دیگر شهرهای سوریه خارج شوند
Iran, Islamic Republic of
چندین سال بیت المال ،وقت کشور راصرف مذاکره نمودند
واخر نتیجه اش شد برجام،برجام هم که هواشد
اکنون نیز دولت به زمین وزمان میزند تا اروپائیان خارج نشوند...
Iran, Islamic Republic of
مدارکی دراختیار دارد که نشان میدهد نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا ازگروه های تروریستی حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
دوازدهمين روز حمله ترکيه
::هلالي - آخرین تحولات سوریه
در دوازدهمين روز تجاوز نظامي ترکيه به خاک سوريه ، حملات هوايي و توپخانه اي اين کشور به استان حسکه همچنان ادامه دارد

تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

ارتش سوريه پس از شهر کوباني در شمال استان حلب به سوي شرق حرکت خواهد کرد و در مرزهاي استان رقه مستقر خواهد شد.
{$sepehr_media_4080848_400_300}
1 : علی اومری دبیرکل جنبش ملی کرد سوریه
2 : رزمنده سوریه در منطقه عملیات استان الرقه
Iran, Islamic Republic of
سران ترکیه باید توضیح و پاسخ دهند ۱۲ هزار تروریست داعشی چگونه وارد سوریه شدند
طبق آخرین آمار ۱۲ هزار تروریست داعشی در زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه به سر می‌برند که از این تعداد سه هزار داعشی تبعه ۵۴ کشور جهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی ازسال 2011 تاکنون تروریست ها وارد شمال سوریه و دیگر شهرهای سوریه کرده است.
حمله ترکیه به شمال سوریه، اجرای قانون جنگل بود/ تروریسم دامن ترکیه را هم می گیرد.
اردوغان حق نداشت به شمال سوریه حمله کند.
که تروریسم دامان حامیان خود از جمله ترکیه را خواهد گرفت.
Iran, Islamic Republic of
ایران همچنان به تلاش برای مقابله با واشنگتن ادامه می‌دهد.
Iran, Islamic Republic of
اردوغان حق حمله به شمال سوریه را نداشت
ترکیه حق نداشت به شمال سوریه حمله کند.
کسانی که القاعده و داعش را درعراق و سوریه حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازآنها درمنطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
بشار اسد: آمریکا و ترکیه اشغالگر هستند و باید از سوریه بروند
رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد‌، در مرحله کنونی و آتی باید بر توقف تجاوز ترکیه و خروج همه نیروهای ترکیه و آمریکا و دیگر نیروهایی متمرکز شد که ‌اشغالگر هستند و به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند.
United Arab Emirates
یک مفتی سعودی آشکارا برنامه‌های سرگرمی بن سلمان را شیطانی خواند
یک عضو هیئت علمای سعودی «برنامه‌های سرگرمی» که به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد رژِیم آل‌سعود، به راه افتاده را شیطانی خواند.
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه
ترکیه گروه‌های ی پ گ را نابود نمی کند، پرورش می دهد
ترکیه گروه تروریستی "ی پ گ"را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
ترکیه در خلال عملیات ضد تروریستی در شمال شرقی سوریه "نقض قوانین بین‌الملل" انجام داده است.
چرا ترکیه درمدت 9 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند.
داعش ازسال 2011 تاکنون چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟
بحران درسوریه به علت دخالت های ترکیه ایجاد شد.
Iran, Islamic Republic of
عربستان در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۵۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد/ کشورهای بدعهد در برجام پشتیبان صدام بودند...
Iran, Islamic Republic of
ناتو، آنکارا، هر دو تروریست هستند.
ناتو ازسال 2001 تاکنون از تروریسم و طالبان و دیگرگروه های تروریستی درافغانستان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه دارد.
ترکیه هم مادر تروریسم درسوریه و عراق است .
Iran, Islamic Republic of
ورود کاروان نظامیان ترکیه به روستایی در حومه رأس العین سوریه

تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲

به نقل از تلویزیون الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار خود از ورود کاروان نظامیان ترکیه به روستای الشکریه در حومه رأس العین خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
افزایش خودکشی در آمریکا
آمار جدید نشان می دهد خودکشی در آمریکا میان سنین 10 تا 24 ساله در بازه زمانی 2007 تا 2017 ، 56 درصد افزایش یافته است

تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹

گزارش جدیدی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) نشان می دهد آمار خودکشی در این کشور میان سنین 10 تا 24 ساله در بازه زمانی 2007 تا 2017 ، 56 درصد افزایش یافته است.
«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا همچنین در گزارش خود اعلام کرد میزان ارتکاب به قتل نیز در سال های 2014 تا 2017 در آمریکا 18 درصد افزایش داشته است.
محسن خلیلی
United States
اقایون توجه حرف امام اگر میشدن هیچ وقت تن به عهدنامه ترکمن چای2یا ژنو 2 یاگول این هویج پوسیده نمیخوردن. حرف بنیان گذارکبیر این انقلاب که به اعتراف بسیاری از رهبران کشورهای بزرگ دنیا که ایشون تاریخ همه اعصار هستن چه بود؟ امریکا شیطان بزرگ بله اقایون اگر متوجه این حرف میشدن تا ابد تن به این خفت نمیدادن