پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عربستان سقوط کرد/ سلام استقلال مستقیم به آسیا

يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 704548
لیگ برتر فوتبال ایران در جدیدترین رنکینگ باشگاه های فوتبال آسیا به رده دوم غرب آسیا صعود کرد تا سهمیه ۱+۳ برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به فوتبال ایران برسد.
عربستان سقوط کرد/ سلام استقلال مستقیم به آسیا
به گزارش جهان نيوز، جدیدترین رنکینگ لیگ های باشگاهی فوتبال آسیا از سوی AFC منتشر شد تا تکلیف سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا مشخص شود.
 
در این رده بندی، لیگ چین با کسب ۱۰۰ امتیاز در رده نخست قرار گرفت. پس از این کشور لیگ ستارگان قطر با ۹۲/۰۷۸ امتیاز رده دوم را در اختیار گرفته است تا به عنوان نخستین تیم در منظقه غرب آسیا بیشترین سهمیه را در فصل آینده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. پس از قطر نیز لیگ های ژاپن و کره جنوبی حضور دارند.

رده پنجم این رده بندی نیز به لیگ برتر فوتبال ایران اختصاص پیدا کرده است. فوتبال ایران ۸۳/۷۳۵ امتیاز کسب کرد تا دومین باشگاه در منطقه غرب آسیا شناخته شود.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا که در دو منطقه  غرب و شرق به صورت جداگانه در مراحل گروهی و حذفی برگزار می شود سهمیه بندی باشگاه ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. طبق مقررات کمیته مسابقات لیگ قهرمانان، تیم های اول و دوم هر منطقه طبق رنکینگ AFC سهمیه ۱+۳ را کسب می کنند. بنابراین فوتبال ایران با سبقت از لیگ فوتبال عربستان بتواند پس از مدت ها تعداد سهمیه خود را از ۲+۲ به ۱+۳ افزایش دهد.

طبق تغییرات به وجود آمده، تیم های پرسپولیس، سپاهان اصفهان و استقلال تهران بطور مستقیم به لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا راه پیدا می کنند و تیم شهرخودرو نیز باید در رقابت های مرحله پلی آفا شرکت کرده و شناس خود را بیازماید.

رنکینگ ۱۰ تیم برتر باشگاهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

۱-چین
۲-قطر
۳-ژاپن
۴-کره جنوبی
۵-ایران
۶-عربستان
۷-امارات
۸-تایلند
۹-عراق
۱۰-ازبکستان

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *