سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۱

قدردانی روحانی از عراقی ها برای میهمان‌نوازی زوار اربعین

يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 704538
رئیس جمهور در پیامی به همتای عراقی خود و نخست وزیر اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.
قدردانی روحانی از میهمان‌نوازی عراقی‌ها
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق، با قدردانی از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تامین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین اربعین حسینی، تصریح کرد: این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به آقای "برهم صالح " رئیس‌جمهور  و آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای برهم صالح
رئیس جمهور محترم عراق
جناب آقای عبدالمهدی
نخست وزیر محترم عراق
 در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

اینجانب لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.

با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

حسن روحانی 
رئیس جمهوری اسلامی ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی متشکریم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی؛ رئیس جمهوری که کلیدش همه مردم ایران وکشور را گرفتار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
هزاران بار مردم در رسانه ها اعتراض کردند مذاکره با آمریکا اشتباه است ولی متاسفانه دولت روحانی توجهی نکرد....
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی مقصرگرانی و مشکلات اقتصادی مردم و کشورهستند؟ دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس!
مردم زیرفشار مشکلات اقتصادی هستند ولی متاسفانه کسی تاکنون توجهی نکرده است
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی کشور به خاطر بی توجهی دولت روحانی به حرف های و اعتراضی های مردم بوده است دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون به حرف های مردم توجهی نکرده است..
Iran, Islamic Republic of
روحانی چرا جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی گروهک تروریستی منافقین و حامیانشان و صدام دیکتاتور و حامیانشان درموقع مذاکره آمریکا و کشورهای اروپایی و... پیگیری نکرد و نمی کند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! حضور حماسی مردم در راهپیمایی اربعین یک پیام روشن داشت و آن این بود که عاشورایی زندگی کردن یعنی تن به ذلت ندادن و در مقابل زورگویان مقاومت کردن، مسیری است که مردم ایران نتایج شیرین آن را به چشم می‌بینند و انتظار دارند اگر شما هم قصد فداکاری دارید خود را در این راه فدا کنید تا ثمری برایتان داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور بفرمایند مگر در این 6 سال با آمریکا و آمریکایی‌ها تعامل نکردند؟ آیا غیر از این است که دشمن جسورتر شد و صنعت هسته‌ای کشور را متوقف و بلکه تخریب کردند؟ چرا نمی‌خواهند از چاهی که در آن افتاده‌اند بیرون بیایند؟
Iran, Islamic Republic of
هر جا که غربی‌ها با هر کشوری به اصطلاح تعامل کردند منجر به جنگ داخلی و هرج و مرج شد در مورد خود ما در این 4 سال به بهانه برجام به صورت پی در پی در امور داخلی کشورمان دخالت کردند تا ایران اسلامی را به آشوب بکشند.
Iran, Islamic Republic of
تاریخ نشان داده که هر کشوری که برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا پای میز مذاکره رفته با دستان خالی میز مذاکره را ترک کرده است یا حتی چیز دیگری را نیز از دست داده است.