کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئولان وعده‌هایی که داده‌اند را به یاد بیاورند؛

آیا مردم از دولتمردان کار محیر العقول می خواهند؟/ از قربانی شدن برای منافع ملت تا گروگانگیری دختر اوباما!

29 مهر 1398 ساعت 6:27

وزیر خارجه که اخیرا مطرح می کند تنها بایستی یک امضا از طرف مقابل می گرفته بایستی به شروط 9 گانه رهبری که در آن بیان شده که بایستی از رئیس جمهور وقت آمریکا تضمین گرفته بشود، دوباره دقت کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: دولتمردان این روزها برای پاسخگویی به افکارعمومی اقدام به برگزاری کنفرانس خبری و نشست با برخی از نمایندگان افکارعمومی کردند. «حسن روحانی» پس از حدود دو سالی که با رسانه ها به طور مستقیم صحبت نکرده بود، یک نشست خبری دیگر برگزار کرد و به پرسش اصحاب رسانه پاسخ داد. از سوی دیگر وزیر خارجه کشورمان با برخی از فعالان فضای مجازی دیدار و به دغدغه‌ها و سئوالاتی که در ذهن آنان وجود داشت، پاسخ داد. 

اما یک روش جدید در پاسخ به افکارعمومی در دولتمردان دیده می شود که در دو مقام دولتی بلندپایه مشهود است. روشی که در آن در پاسخگویی به مردم آنها را به وعده های نشدنی و بزرگ هدایت می کنند. از یک طرف رئیس جمهور در سخنان خود مطرح کرده است که آماده قربانی برای منافع ملی و مردم ایران است و رسانه‌های دولتی روی این موضوع مانور خبر داده اند. 

از سوی دیگر محمد جواد ظریف هم در دیداری که داشت درباره  تضمین گرفتن از رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: «من هیچ‌‌گاه نگفتم امضای جان کری پای برجام سند است، گفتم به من دستور داده ‌شد اول اوباما پای برداشتن تحریم‌ها از ایران را امضا کند. از من امضا خواستند، من هم امضا آوردم؛ من دستور نداشتم دختر اوباما را گروگان بگیرم تا برجام را اجرا کند.» 

جالب اینجاست که برخی از دولتمردان موارد محیر العقول و کارهای نشدنی را مطرح می کنند اما به موارد و وظایفی که داشتند و تاکنون به طور کامل و نتیجه بخش عملیاتی نشده و مطالبه امروز مردم است، پاسخ نمی دهد. به هر جهت این روش پاسخگویی به مردم نیست. مردم کارهای عجیب و غریب از دولتمردان خود نمی خواهند، فقط می خواهند به وعده هایی که داده اند عمل کنند. درواقع مردم در این خصوص کار محیر العقول نمی خواهند از مسئولان فقط می خواهند که کار خودشون را انجام بدهند.

این موضوع شبیه آن است که مرد بخواهند که سربالایی کوچکی را از میان بردارند اما دولتمردان به کوهی اشاره می کنند و می گویند نمی توانند این کوه را جابه جا کنند. 

رئیس جمهور تا به امروز وعده های زیادی در خصوص برجام و گشایش اقتصادی به مردم داده است که متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده که نه تنها باعث نشده این وعده ها عملی شود بلکه مشکل روی مشکلات مردم سوار کرده است.

وزیر خارجه که امروز مطرح می کند تنها بایستی یک امضا از طرف مقابل می گرفته بایستی به شروط 9 گانه رهبری که در آن بیان شده که بایستی از رئیس جمهور وقت آمریکا تضمین گرفته بشود، دوباره دقت کند. اینکه وی مطرح می کند نمی توانسته دختر اوباما را برای اینکه آمریکا به تعهداتش عمل کند گروگان بگیرد بیشتر نوعی پاک کردن صورت مسئله است. این درحالی است که وی در جلسه کارشناسان بین الملل در سال 1394 به وضوح مطرح کرد که اوباما چاره ای جز اجرای برجام ندارد. 

به نظر می رسد خواسته های مردم به طور کاملا منطقی شفاف است و وعده هایی که پیشترها از سوی دولت داده شده است نیز شفاف و کاملا آشکار است. هر چند که برخی از وعده هایی که مسئولان در زمان پیش از برجام به مردم داده اند بسیار عجیب است و از ازدواج جوانان تا آب خوردن و احیای محیط زیست را به برجام و توافق هسته ای شامل می شود اما مردم به خوبی با واقعیت های موجود جهان بین الملل آگاه هستند و از این رو تنها خواستار وعده های منطقی دولتمردان خود هستند. 


کد مطلب: 704465

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/704465/آیا-مردم-دولتمردان-کار-محیر-العقول-می-خواهند-قربانی-شدن-منافع-ملت-گروگانگیری-دختر-اوباما

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com