جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۷

واشنگتن مجددا به داعش قدرت خواهد داد؟

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 704456
کارشناسان و تحلیلگران همچنان نسبت به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مشکوک هستند و اعتقاد دارند که این مسئله، با قدرت گرفتن احتمالی گروه تروریستی داعش در ارتباط است.
واشنگتن مجددا به داعش قدرت خواهد داد؟
به گزارش جهان نيوز، نظامیان تروریست آمریکایی از چند روز پیش در حال خروج از سوریه و انتقال به شمال عراق هستند؛ تصمیمی که آمریکایی‌ها مدعی هستند که در راستای اجرای اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای خروج از سوریه است.

 اخبار بین‌الملل- کارشناسان اما این مسئله را با سازماندهی مجدد عناصر داعش حاضر در زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بی ارتباط نمی‌دانند؛ شبه‌نظامیانی که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند ولی در هنگام آغاز تجاوز ترکیه به سوریه تحت عنوان عملیات «چشمه صلح»، واشنگتن پشت آنها را خالی کرد.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران نسبت به احتمال آزادی عناصر تروریستی داعش از این زندان‌ها و همچنینی سازماندهی و قدرت گرفتن این گروه در سوریه هشدار می‌دهند.
«ایناس المکصوصی» نماینده عراقی، مسئله خروج نظامیان آمریکا را طرح چندین کشور علیه سوریه و عراق می‌داند و بر این باور است که این مسئله، برای سوریه، عراق و سراسر منطقه بسیار خطرناک است.

المکصوصی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آنچه در شمال سوریه در حال رخ دادن، یک «قسمت از سریال بین‌المللی است که اهداف و قهرمانان آن مشخص هستند».
 
وی در ادامه توضیح داد: «حضور عناصر داعش تا به امروز در زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه جای سؤال دارد؛ به ویژه اینکه آنان تا کنون محاکمه نشده‌اند... می‌توان چنین برداشت کرد که آنان (عناصر داعش) بازداشت شدند تا در زمان مشخصی [از زندان] خارج شوند. این در حال رخ دادن است؛ به ویژه اینکه در پس این عملیات، سناریوهای دیگری وجود دارد که طی روزهای آتی مشخص خواهد شد».

این نماینده عراق ضمن ابراز تعجب از خروج نظامیان آمریکا از سوریه و مشخص نبودن مقصد بعدی آنان، تصریح کرد: «هسته‌های خاموش [داعش] در عراق و سوریه در برهه آتی، تهدیدی برای سوریه و عراق هستند؛ به ویژه اینکه همیشه [این هسته‌ها] با هم تماس دارند».

تحویل عناصر داعش برای محاکمه به دولت سوریه
«نضال السبع» تحلیلگر لبنانی مسائل سیاسی در همین ارتباط اظهار داشت که فرار عناصر داعش از زندان‌های شمال سوریه، خطریا برای این کشور و عراق است.

السبع به اسپوتنیک گفت که داعش می‌تواند یک بار دیگر به عراق باز گردد؛ به ویژه اینکه پیشتر نیز از سوریه وارد عراق شد.

وی تأکید کرد که عناصر داعش باید به دولت سوریه تحویل داده شوند تا آنان را محاکمه کنند؛ به ویژه اینکه عناصر این گروه به بیش از 12 هزار عنصر در زندان‌های نیروهای دموکراتیک می‌رسد. در واقع قدرت گرفتن مجدد این گروه، خطر بزرگی است که هدف آمریکا نیز همین است.

این در حالی است که ترکیه 17 مهر ماه جاری به همراه تروریست‌های تحت حمایت خود، عملیاتی را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی ترکیه، دور کردن شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای خود با سوریه است. این عملیات پس از توافق شب گذشته آمریکا و ترکیه، فعلا متوقف شده است.

وزارت خارجه سوریه از زمان آغاز این عملیات، همواره آن را محکوم و تأکید کرد که به این تجاوز پاسخ خواهد داد. دمشق عملیات مذکور را معلول اهداف توسعه‌طلبانه ترکیه می‌داند.
 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
واشنگتن همان داعش است.
United Arab Emirates
انتقال داعشی ها به افغانستان توسط آمریکا
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر القاعده را ازنابودی نجات می دهد....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که خودش تروریسم بین المللی است.
آمریکا داعش جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها و تروریست ها برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا همراه با چند کشور دیگر عامل بی ثباتی منطقه وتقویت گروه های تکفیری است.
آمریکا درحمایت ازتروریسم تایخ طولانی دارد.
جنایت های ائتلاف تحت امر آمریکا درسوریه وعراق کمتر ازداعش نیست.
Iran, Islamic Republic of
خصور نظامی آمریکا وترکیه ازابتدا درسوریه وعراق کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست های داعش است، نه مبارزه با تروریست های داعش
United Arab Emirates
نباید درقبال جنایات آمریکا سکوت کرد.
نباید درقبال جنایات عربستان سعودی سکوت کرد..
نباید درقبال جنایات بحرین سکوت کرد..
نباید درقبال جنایات ترکیه سکوت کرد..
نباید درقبال جنایات اسرائیل سکوت کرد..
United Arab Emirates
واشنگتن و داعش ازسال 2011 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست واشنگتن درکار است.
United Arab Emirates
ائتلاف بین المللی آمریکایی ازسال 2014 تاکنون به جان و مال مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه وعراق حمله می کنند و همچنان نیزادامه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
حضور آمریکایی‌ها ازسال 2001 تاکنون در منطقه غیرقانونی است متاسفانه سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.‌
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف بین المللی آمریکایی ازسال 2014 تاکنون درسوریه وعراق با تروریست های داعش مبارزه نمی کند/ ائتلاف بین المللی آمریکایی ازسال 2014 تاکنون ازتروریست های داعش در سوریه وعراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا درجنایت های سعودی ها شریک است
دولت آمریکا شریک ریخته شدن خون یمی هاست.
Iran, Islamic Republic of
سران عربستان سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سران امارات سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه استند.
سران بحرین سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سران اسرائیل سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سگ وحشی کره شمالی به شرفتر ازاین سران کشورهای عربی هستن
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
سکوت عراقچی در برابر دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپاییی و برخی کشورهای عربی درامور داخلی ایران//!!!!
Romania
وقتی نفت خام فروشی می‌شود و با قیمت چندین برابر مشتقات نفتی را خریداری می‌کنیم دیگر کجای این سیاست‌های آقای وزیر ارزآور است و تولید اشتغال برای جوانان؟
Romania
اگر اوکراین و دیگر کشورهای تازه استقلال یافته می‌خواهند روی پای خود بایستند دیگر به آمریکا چه ربطی دارد که می‌خواهد با مخالفان دولت گفت‌وگو کند.
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ نظامیان خودش را از عراق خارج کرد، اما به بهانه حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ آنها را بازگرداند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال ۲۰۱۱ تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازتروریست های داعش درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از999 مورد مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، منطقه و جهان شده است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند ومجامع حقوق بشری ازسال 2001 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی، امارات، بحرین با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، غرب واسرائیل درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 2015 تاکنون دریمن آدم می کشند، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین جنایتکار شماره یک دیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان ومتحدانش درجنگ یمن سرپوش بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
نیرو‌های آمریکایی به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست های داعش از سوریه به عراق منتقل می‌شوند
Iran, Islamic Republic of
نظامیان تروریست آمریکایی به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی به تروریست های داعش از شمال سوریه به غرب عراق می روند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
نیروهای آمریکایی هنوز هم به خاطرکمک، حمایت و پشتیبانی از تروریست ها در سوریه هستند