چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲۳

جنگ روانی برای انتخابات آغاز شد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 704319
سخنرانی امروز روحانی در دانشگاه تهران نشان داد که باید تا روز برگزاری انتخابات در اسفندماه ۹۸ منتظر دوقطبی‌های جدید از سوی رئیس‌جمهور و جریان سیاسی و رسانه‌ای حامی او باشیم.
جنگ روانی برای انتخابات آغاز شد
به گزارش جهان نيوز، انتخابات در ایران چند سالی می‌شود که گرفتار دوقطبی‌های دروغین شده است، دوقطبی‌هایی که با هدف جلب آراء مردم و انحراف ذهنی آنها از مهمترین مسائل اصلی کشور شکل می‌گیرد. اولین و مشهورترین این دوگانه‌ها در انتخابات سال ۹۲ و توسط حسن روحانی با عنوان «سرهنگ/حقوقدان» شکل گرفت. روحانی با استفاده از این دوگانه و شعار گسترده اعتدال سعی کرد خود را فردی انتقادپذیر و معتدل  و  جناح رقیب را بی‌تحمل در برابر هرگونه نقد و تندرو معرفی کند.

پس از موفقیت روحانی در انتخابات سال ۹۲، برای جریان سیاسی حامی او ، کارآمدی دوقطبی‌ها جهت تسلط و پیروزی بر جناح رقیب ثابت شد، از این رو بود که جریان سیاسی «اصلاحات» برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی(اسفند سال ۹۴) نیز ساخت و بکارگیری دوگانه‌های دروغین برای سرکوب جناح مقابل را در استراتژی خود گنجاند.

«برجامیان/نابرجامیان»، «دلواپس/دل‌آرام»، «تندرو/معتدل» و ... از جمله دوگانه‌هایی بودند که هر روز در صفحه نخست روزنامه‌های حامی دولت دیده می‌شد و از سوی دیگر روحانی نیز از تریبون ریاست‌جمهوری دائما بر تنور این دوقطبی‌ها در جامعه می‌دمید.

اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی با استفاده ازاین دوگانه‌ها توفیقاتی زیادی بدست آوردند و دو سال بعد یعنی در سال ۹۶، حسن روحانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را با دوگانه کاذب و مشهور «جنگ/صلح» کلید زد؛ دوقطبی که توسط طرفداران او به گونه‌ای تبلیغ ‌شد که درصورت عدم انتخاب مجدد روحانی از سوی مردم به ریاست جمهوری، کشور دچار تنش‌های سنگین منطقه‌ای و جهانی خواهد شد و بحران‌های ناشی از قیمت ارز، ایران را دچار فروپاشی اقتصادی می‌کند.

طی ۶ سال اخیر روحانی و طرفدارانش نشان داده‌اند که راهبردی تکراری برای انتخابات دارند، استراتژی که به تازگی توسط رئیس‌جمهور و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کلید خورده است.

ماجرای خودسوزی «سحر خدایاری» که از سوی سلبریتی‌ها و سیاسیون جریان اصلاحات به «دختر آبی» معروف شد و تبی را در جامعه بوجود آورد، بهانه‌ای شد تا جریان سیاسی حامی دولت خود را مدافع «حقوق شهروندی زنان» و جناح مقابل را موافق سلب حقوق زنان معرفی کند؛ مستمسکی که به سرعت از سوی حسن روحانی شکار و تبدیل به یک ابزار و دوقطبی انتخاباتی شد. او در جلسه هیئت دولت و در واکنش به خودسوزی سحر خدایاری و مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها، گفت:«زنان و کارگران هر مشکلی که به ذهن‌شان می‌آید و احساس می‌کنند که حقوق‌شان مراعات نمی‌شود، راه اصلی برای کسب حق خودشان انتخابات است. باید در انتخابات دیدگاه‌های خود را اعلام کنند و افرادی را انتخاب کنند که حقوق‌شان را سریع‌تر و زودتر به دست‌شان ‌برسانند و غیر از این هیچ راه دیگری وجود ندارد.»
در این میان امروز(چهارشنبه-۲۴ مهرماه) در جریان آئین بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، روحانی ابتدا از اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات سخن گفت و سپس دوقطبی جدید انتخاباتی خود را رونمایی کرد.

او در این سخنرانی از دوگانه «تعامل سازنده/تقابل مستمر» به عنوان نماد دو تفکر در عرصه سیاست خارجی سخن گفت.

 وی حامیان «تقابل مستمر» را اینگونه توصیف می‌کند: «می‌گویند مشکلات ما با جهان راهی جز قدرت نمایی ندارد، باید طرف را بشکنیم و الا آدم نمی‌شود، باید با دشمن مقابله کنیم، اینجا دوئل است یعنی باید بزنیم و بکشیم و کشته شویم»؛ سپس با طرح مساله رفراندوم که چند سالی می‌شود بصورت مبهم در رابطه با آن سخن می‌گوید، گفت: «مسئله تعامل یا عدم تعامل یک مورد است دهها مورد داریم که دانشگاه‌ها باید به عنوان مسائل استراتژیک وارد شوند، اگر در این مسائل استراتژیک سال ها  بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم، باید به دنبال همه‌پرسی از مردم برویم»

در همین رابطه، احمد سالک نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارات رئیس‌جمهور و تلاش وی برای ایجاد دو قطبی‌های جدید در انتخابات را برای فرار از پاسخگویی در مورد عملکرد دولت دانست و گفت: «رئیس‌جمهور به جای این بازی‌های سیاسی باید به مشکلات مردم پاسخ دهد.»

وی معتقد است: «طرح موضوعاتی در مورد برگزاری رفراندوم جهت تعامل با دنیا در راستای ایجاد دوقطبی در جامعه به مصلحت کشور نیست»

سخنرانی امروز روحانی در کنار دو اظهار نظر قبلی‌اش درخصوص «خودسوزی سحر خدایاری» و «حمله به شورای نگهبان» این مهم را ثابت کرد که باید تا روز برگزاری انتخابات در اسفندماه ۹۸ منتظر دوقطبی‌های جدید از سوی رئیس‌جمهور و جریان سیاسی و رسانه‌ای حامی او باشیم.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکلات امروز مردم و کشور و... به خاطردر نادیده گرفتن شکایت ها واعتراض های مردم و... ازسوی دولت، دولتمردان، مسئولان، مدیران ونمایندگان مجلس بوده است.
مشکل اقتصادی مردم نتیجه ای بی نظمی ها، ناتوانی، کوهاهی و سکوت مدیران دولت روحانی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
هر ماهه یارانه تعدادی از افراد پردرآمد قطع می‌شود به خاطرناتوانی و ناکارآمد دولت روحانی بوده است. متاسفانه چرا برخی ها از ناتوانی و ناکارآمد دولت روحانی حمایت و دفاع می کند.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی توافق هسته ای و برجام تاکنون مشکلات اقتصادی مردم و کشور را حل نکرده است و فقط مردم و کشور را گرفتار کرده است. توافق هسته ای و برجام تاکنون هیچ فایده و سود برای مردم و کشور نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون به همراه اروپایی ها جنایتکار شماره یک به دروغ شعار مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و گروه های تروریستی سرمی دهند. ولی درحقیقت از تروریسم، القاعده، طالبان و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی به جای مذاکره درمورد صلح آمیز هسته ای ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی و صدام مورد حمایت آمریکا آمریکا و کشورهای اروپایی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران وکشتن 290 شهروند غیرنظامی ... را پیگیری و حمایت و دفاع می کرد، نه هسته ای ایران
United Arab Emirates
برجام هیچ فایده ای نداشت.
Iran, Islamic Republic of
ارتش سوریه وظیفه حمایت از کردها را دارد/ ترکیه از داعش خطرناک تر است
Iran, Islamic Republic of
اروپا از اجرای تعهداتش ناتوان است
متأسفانه شاهد اقدام مؤثری نبودیم و اروپا نشان داد از اجرای تعهداتش ناتوان است.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکنون هیچ فایده و ارزشی برای ایران نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی خیالت راحت؛ دیگر 45 هزار تومان یارانه به کار مردم نمی‌آید
Iran, Islamic Republic of
کالا تولید داخلی 200 هزار تومان، نتایج ناتوانی دولت روحانی 2 میلیون شد، دولت روحانی هنوز از برکات برجام می گوید
Iran, Islamic Republic of
روحانی: مذاکره می‌کنیم اما نه با فرد چاقوکش/ آقای روحانی مسئولان قبلی آمریکا هم چاقوکش بوده ولی متاسفانه شما مذاکره کرده است.
چرا حسن روحانی حرفش را در مورد مذاکره با آمریکا عوض کرد؟
Iran, Islamic Republic of
مگر زمین و مسکن از آمریکا وارد می شود که قیمتش به کهکشان رسیده، مگر برنج از آمریکا وارد می شود که هر کیلو ۲۵ هزار تومان شده، مگر دوغ وارد میشه که ۷ هزار تومان شده و بر تا الی آخر. واقعا مدیریت کشور ضعیف داره حرکت می کنه و اگر دولت وجود نداشت هم قیمت ها اینقدر بالا نمی رفت.
Iran, Islamic Republic of
روحانی به وعده هایش عمل کرد. دولت روحانی رئیس جمهور این کشور به وعده های انتخاباتی خود تاکنون عامل نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در اغلب داروخانه‌ها چند دختر جوان بدحجاب با آرایش افراطی و غلیظ امور مراجعین را انجام می‌دهند. از مسئولان غیور و متصدیان داروخانه‌ها درخواست می‌شود این افراد را فرزندان خود تلقی کنند و در معرض دید و ویترین عمومی قرار ندهند. همچنین لازم است ضابطین قانونی در این امور هم وارد شوند تا مانع گسترش و فراگیرشدن این بیماری شوند.
Iran, Islamic Republic of
قرار بود دولت الکترونیک واسطه‌ها را از بین ببرد و مراجعه ارباب‌رجوع را به مراکز دولتی کاهش دهد اما دولت الکترونیک فعلی شفافیت لازم را ندارد و مردم نمی‌توانند به‌طور مستقیم با سازمان‌های دولتی ارتباط داشته باشند. ضمناً اگر احیاناً شاهد تخلفی در پیشخوان‌های دولت الکترونیک باشیم به کجا باید مراجعه کنیم
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکار شماره یک بیش از4 سال است نشان داد از اجرای تعهدات خود ناتوان است.
حمله کنندگان به نفتکش ایرانی در دریای سرخ باید تاوان بدهند
Iran, Islamic Republic of
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشوورمان به جای مذاکره درمورد صلح آمیز هسته ای ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی و صدام مورد حمایت آمریکا آمریکا و کشورهای اروپایی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران وکشتن 290 شهروند غیرنظامی ... را پیگیری و ازحق مردم و کشور حمایت و دفاع می کرد، نه هسته ای ایران
Iran, Islamic Republic of
سازمان تعزیرات حکومتی چگونه به شکایت رسیدگی می کند.
سازمان تعزیرات حکومتی تاکنون هیچ کاری برای گران فروشی درسراسرکشور نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
کاری دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون فقط شد حرف شعار و مذاکره/ هیچ کاری برای مردم ایران و کشور تاکنون نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
کشف تجهیزات مخابراتی قاچاق در سیرجان

۵۰۳ دستگاه تجهیزات مخابراتی قاچاق، به ارزش ۶ میلیارد ریال درسیرجان کشف شد.
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان با قاطعیت پیروز خواهند شد و این برای همه مردم یک موضوع کاملا مشهود است.