پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

جزیره پوکت؛ افسانه ای قابل دسترس در جنوب تایلند

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 704311
تایلند کشوری که با مردمی صمیمی و رفتار دوستانه، غذاهایی لذیذ و هیجان انگیز، فرهنگ و تاریخی غنی و طبیعت و سواحلی کم‌ نظیر، بیشترین بازدیدکننده را در سال‌ های اخیر به خود جذب کرده است. احتمالاً شما هم با شنیدن این تعاریف به همراه تعریف معابد پر زرق ‌و برق و سواحل دل ‌نشین گرمسیری تایلند هوس سفری هیجان انگیز با تور تایلند به این کشور پر جاذبه را در سر م یپرورانید.
تایلند کشوری که با مردمی صمیمی و رفتار دوستانه، غذاهایی لذیذ و هیجان انگیز، فرهنگ و تاریخی غنی و طبیعت و سواحلی کم‌ نظیر، بیشترین بازدیدکننده را در سال‌ های اخیر به خود جذب کرده است. احتمالاً شما هم با شنیدن این تعاریف به همراه تعریف معابد پر زرق ‌و برق و سواحل دل ‌نشین گرمسیری تایلند هوس سفری هیجان انگیز با تور تایلند به این کشور پر جاذبه را در سر م یپرورانید. اگر اینطور است و علاقه دارید بیشتر با کشور تایلند آشنا شوید، با ما در لست سکند همراه باشید.
همچنین برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با این هتل ها و سایر هتل های تایلند می توانید وارد این مقاله شوید و بر روی نام هر هتل کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن هتل در سایت لست سکند شوید.
پوکت
جزیره پوکت به عنوان بزرگترین جزیره کشور توریستی تایلند یکی از بزرگترین قطب های گردشگری این کشور آسیایی را بوجود آورده است. این منطقه زیبا که از آن به عنوان بهشت تایلند و مروارید دریای آندامان یاد می کنند به دلیل قرار گرفتن بر سر راه مسیر تجاری هند و چین در اغلب گزارش های کشتی های تجاری پرتغالی، فرانسوی، هلندی و انگلیسی از آن نام برده شده است. پوکت به سه ناحیه، 17 منطقه و 103 روستا تقسیم می شود. از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت می توان به سواحل عمومی بسیار زیبای آن اشاره کرد. اگر علاقمندید بیشتر با جغرافیا، آب و هوا و فصل سفر، هتل ها، رستوران ها و جاذبه های این جزیره رویایی آشنا شوید، با ما در لست سکند همراه باشید.
 

موقعیت جغرافیایی پوکت
پوکت در دریای آندامان در جنوب تایلند قرار گرفته است. این جزیره بیشتر کوهستانی است و دامنه کوهستانی آن از شمال تا جنوب جزیره ادامه پیدا کرده است. مساحت جزیره 576 کیلومتر مربع (تقریبا اندازه مساحت کشور سنگاپور) و جمعیت آن حدود 386000 نفر است. با توجه به اینکه این جزیره از دور شبیه به یک تپه به نظر می رسد ظاهرا نام آن برگرفته از یک کلمه مالایی به همین معنی است.

آب و هوا و فصل مناسب سفر به پوکت
پوکت آب و هوای موسمی و گرم دارد و به دلیل مجاورت با استوا کمتر در معرض تغییر درجه حرارت قرار می گیرد. بیشترین درجه دما بطور متوسط در این شهر 32 درجه سانتی گراد و کمترین درجه دما 25 درجه سانتی گراد است. در بعضی ماه ها هوا کمی خنک تر است و بارندگی کمتر است که به نوعی بهترین وقت سفر به پوکت نیز در همین بازه زمانی قرار دارد و اکثر تور‌های پوکت در فاصله زمانی بین نیمه های آذرماه تا نیمه های اسفند برگزار می شوند، البته معمولا تا ابتدای اردیبهشت جزء فصل سفر این منطقه توریستی قرار می گیرد.

هتل های پوکت
مشهور است که اقامت در هتل های تایلند تجربه ای بیش از یک اقامت معمولی است و به دلیل مهمان نوازی تایلندی ها اقامت در مراکز اقامتی آن ها به عنوان قسمتی به یاد ماندنی در سفر گردشگران محسوب می شود. پوکت و در کل تایلند به دلیل برنامه ریزی طولانی مدت و دقیق برای جذب گردشگر و ساخت امکانات زیربنایی بسیار گسترده، توانسته اند امکان سرویس دهی به سلیقه ها و بودجه های مختلف گردشگران را فراهم کنند. پوکت حدود 300 هتل و اقامتگاه دارد که تقریبا اتاق متناسب با هر بودجه ای را می توان در آنجا پیدا کرد. با توجه به رتبه بندی سایت لست سکند و نظرات کابران این سایت از بهترین هتل های پوکت می توان به 4 هتل زیر اشاره کرد:
  • دوآنجیت ریزورت و اسپا
    هتل رویال کلیف پیچ
    هتل نووتل
    هتل بایوک اسکای
همچنین برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با این هتل ها و سایر هتل های پوکت می توانید بر روی نام هر هتل کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن هتل در سایت لست سکند شوید.
 

رستوان های پوکت
اگر شکم گرد هستید و به گردشگری غذایی علاقه دارید حتما پوکت یکی از بهترین و جذابترین مقاصد مد نظر شما خواهد بود. آشپزی این جزیره در سال های اخیر تحولات زیادی پیدا کرده است و انتخاب رستوران را احتمالا کمی سخت کرده است. رستوران های پوکت هر سلیقه ای را با غذاهای غربی و آسیایی راضی می کنند و تنوع غذایی آن ها یکی از بهترین تجربه های غذایی گردشگران را می سازند.
 

غذاهای تایلندی به دلیل داشتن طعم شگفت انگیز و مواد تازه، شهرت دارند، به ویژه در پوکت غذاهای دریایی بسیار مشهور و پرطرفدار هستند. رستوران های این جزیره زیبا را ترکیبی از رستوران های فانتری و مدرن به همراه رستوران های اصیل و محلی تشکیل می دهند. با توجه به رتبه بندی بهترین رستوران های پوکت در سایت لست سکند و نظرات کابران این سایت از بهترین رستوران ها می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:
  • رستوران رد ساکای
    رستوران پلیس
    کافه کلاب
    رستوران پادیران
همچنین برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با این رستوران ها و سایر رستوران های پوکت می توانید بر روی نام هر رستوران کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن در سایت لست سکند شوید.

جاهای دیدنی پوکت
پوکت با سواحلی همراه با ماسه های نرم و سفید، آبی گرم و زلال، نخل هایی سر به فلک کشیده، شهری پر زرق و برق و جنگل های سرسبز بسیار دیدنی، یکی از بهترین مناطق ساحلی جهان را تشکیل می دهد. همچنین سفر به جزایر اطراف پوکت با قایق یکی از تفریحات هیجان انگیز سفر به این جزیره محسوب می شود. از جمله سواحل جذاب پوکت می توان به ساحل کاتا، ساحل کارن و ساحل آزادی اشاره کرد. با توجه به رتبه بندی بهترین جاهای دیدنی پوکت در سایت لست سکند و نظرات کابران این سایت از بهترین جاهای دیدنی پوکت می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:
  • پاتونگ بیچ
    مایا بی
    پوکت بیگ بودا
    تور کایاک سواری در جزیره هونگ
برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین جاهای دیدنی پوکت می توانید بر روی نام هر جاذبه کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص آن در سایت لست سکند شوید.


دانستنی های عمومی سفر به پوکت
با وجود ارزانی نسبی کشور تایلند، پوکت یکی از شهرهای گران تایلند محسوب می شود و متوسط هزینه برای تور های پوکت به نسبت متوسط هزینه در پاتایا و بانکوک بیشتر است. برای راحت تر بودن هزینه در این شهر بهتر است پول مورد نیاز خود را از قبل به بات یا همان پول رایج تایلند تبدیل کنید. همچنین در حوزه برقراری ارتباط زبانی معمولا افرادی که در پوکت سکونت دارند توانایی برقراری ارتباط با زبان انگلیسی بصورت روان و حرفه ای را ندارند ولی در حد رفع نیاز می توانند ارتباط بگیرند.

با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی که به سمت پوکت پرواز دارند معمولا قوانین محدودیت بار (15، 20 و 25 کیلوگرم) را اعمال می کنند، بهتر است اگر قصد سفر به دیگر مناطق تایلند را نیز دارید، پوکت را در ابتدای سفر قرار دهید تا برای حمل سوغات و بار خود مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشید.

منبع این مقاله: www.lastsecond.ir
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *