پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

بازتاب شکست ایران مقابل بحرین در رسانه‌های عربی

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 704247
شکست تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برابر بحرین در رسانه های عربی بازتاب داشت.
بازتاب شکست ایران مقابل بحرین در رسانه‌های عربی
به گزارش جهان نيوز، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی فوتبال بحرین در منامه از ایران پذیرایی کرد. بحرین از امتیاز میزبانی خود به خوبی استفاده کرد و توانست در این دیدار با یک گل به پیروزی برسد.
 
همچنان که پیش‌بینی می‌شد پیروزی بحرین برابر ایران در رسانه‌های عربی بازتاب داشت.

خبرگزاری BNA: "پیروزی ارزشمند بحرین برابر ایران"
خبرگزاری رسمی بحرین در این باره نوشت: تیم ملی فوتبال بحرین پیروزی ارزشمندی را برابر ایران به دست آورد. تک گل بحرین را محمد الحردان از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۳ به ثمر رساند تا بحرین سه امتیاز بازی را به دست آورد. دو تیم بازی را سریع و بدون احتیاط آغاز کردند و فرصت‌های نصف و نیمه‌ای هم روی دروازه‌ها خلق شد.

نخستین فرصت گلزنی را ایران توسط کریم انصاری فرد خلق کرد و چند دقیقه بعد هم احسان حاج صفی موقعیت بهتری داشت که نتوانست از آن استفاده کند. بعد از این دو موقعیت توان بدنی بازیکنان ایران کم شد و این به بحرین اجازه داد تا روی دروازه بیرانوند موقعیت گلزنی ایجاد کنند. در نیمه دوم هم شرایط تغییر نکرد. تیم ملی ایران بدون آنکه خطر جدی را خلق کند حمله می‌کرد. سنگربان بحرین دو بار فرصت را از طارمی گرفت و چند دقیقه بعد این بار نوبت به بیرانوند رسید که با واکنش خوب خود مانع باز شدن دروازه‌اش شود.

در دقیقه ۶۲ حمیدان توسط مدافع ایران با یک تکل آشکار سرنگون شد و داور ازبکستانی پنالتی گرفت که حردان آن را تبدیل به گل کرد. در نیم ساعت آخر بازی ایران فشار زیادی آورد اما فرصت گلزنی خلق نکرد. این درحالی بود که بحرین به دنبال ضد حملات بود تا اینکه بازی با همین نتیجه به پایان رسید. با این نتیجه بحرین با ۷ امتیاز به صدر جدول رده بندی صعود کرد و هم امتیاز با عراق شد این درحالی است که ایران با ۶ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.
 
Beinsports:"پیروزی تاریخی بحرین برابر ایران"
این شبکه سرشناس عربی هم نوشت: تیم ملی فوتبال بحرین با پیروزی که برابر ایران به دست آورد این تیم را از صدر جدول رده بندی پایین آورد تا خودش صدرنشین شود. بحرین این گل را مدیون الحردان است که توانست از روی نقطه پنالتی دروازه بیرانوند را باز کند. این دومین پیروزی بحرین است تا با ۷ امتیاز از سه بازی در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

در ادامه آمده است: دو تیم بازی را بسیار محتاطانه آغاز کردند و توپ در میانه میدان به گردش در می‌آمد و دو تیم به دنبال محک زدن هم بودند. تیم ملی ایران به سختی خود را به دروازه بحرین می رساند. بحرین روی ارسال توپ های بلند برنامه داشت و موقعیت های خوبی هم به دست آورد. بحرین از روی نقطه پنالتی به گل رسید و ایران در دقایق پایانی با همه توان خود حمله برد و فرصت های هم به دست آورد اما در نهایت نتوانست به گل برسد و تن به شکست داد.

۲۴.ae: "بحرین ایران را شکست داد"
این سایت اماراتی نوشت: بحرین به بازی های بدون شکست ایران پایان داد و توانست در منامه این تیم را با یک گل شکست دهد. بحرین با پیروزی که در این دیدار به دست آورد ۷ امتیازی شد و به صدر جدول رده بندی صعود کرد. ایران که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت با شکست در این دیدار که نخستین شکست این تیم در انتخابی بود به رده سوم سقوط کرد.

khabarmasr:"بحرین ایران را از صدر پایین کشید"
این سایت مصری هم در واکنش به پیروزی بحرین برابر ایران نوشت: تیم ملی فوتبال بحرین در دیداری حساس در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ایران پذیرایی کرد و توانست با یک  گل به پیروزی برسد. تک گل بازی را الحردان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بحرین با پیروزی که در این دیدار به دست آورد ایران را از صدر پایین کشید و خودش به صدر جدول رده بندی صعود کند.

السومریه: "بحرین با شکست ایران صدرنشین شد"
این سایت عراقی هم در واکنش به شکست ایران نوشت: تیم ملی فوتبال بحرین در یکی از دیدارهای حساس انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ایران پذیرایی کرد و توانست با یک گل به پیروزی برسد. بحرین با پیروزی که در این دیدار به دست آورد به صدر جدول رده بندی صعود کرد و هم امتیاز با عراق شد این درحالی است که ایران به رده سوم سقوط کرد.

اخبار الخلیج: "تیم ما ایران را شکست داد و صدرنشین شد"
این سایت بحرینی هم نوشت: تیم ملی بحرین پیروزی ارزشمندی را برابر ایران به دست آورد. این دیدار در ورزشگاه پر از تماشاگر در منامه برگزار شد و با تک گلی که الحردان به ثمر رساند به صدر جدول رده بندی صعود کردیم. باید در ابتدا این پیروزی را به جناب شیخ ناصر بن حمد تقدیم کنیم که با سخنان خود نقش بسزایی در کسب این پیروزی داشت و البته به هواداران، اعضای فدراسیون و بازیکنان.

هواداران نشان دادند که شماره یک هستند. همه تلاش کردند تا پیروز این بازی شویم و در نهایت هم به هدف خود رسیدیم. هواداران ورزشگاه را مزین به اهتزاز پرچم های قرمز کردند. آنها با خوشحالی و با بوق زدن در بیرون ورزشگاه پیروزی را جشن گرفتند و پرچم کشور خود را به اهتزاز درآوردند.

ما در هر دو نیمه بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. شرایط را برای تیم ایران سخت کردیم و آنها را حسابی خسته کردیم. فضاها را بستیم و اجازه ندادیم زیاد دروازه ما تهدید شود. همه بازیکنان ما ستاره بودند و این شادی را به هواداران هدیه کردند. ستاره های ایران به ویژه در خط حمله در بازی غائب بودند و اجازه ندادیم که خطر ایجاد کنند.

نیمه نخست متعادل بود و دو تیم بیشتر همدیگر را محک زدند. در نیمه دوم ایران فشار آورد اما تیم ما به خوبی دفاع کرد. آرامش در بحرین برقرار بود و صبر بازیکنان ما جواب داد و با یک ضربه پنالتی دروازه بیرانوند باز شد تا در نهایت پیروز این بازی حساس شویم.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
واقعا بازی ایران افتضاح بود.قدر فرصتها را ندانستند وباختند. وقتشه امثال سردار آزمون کنار زده شوند