چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۲۵
اظهارات عجیب ظریف:

۱۰ سال دیگر موفقیت برجام را خواهند دید/ آن بنده خدا و خانم موگرینی پاسوزم شدند!

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 704231
وزیر امور خارجه یک بار دیگر از توافقی هسته‌ای که معاون او آن را توافق در‌آی سی یو خوانده، دفاع کرده و گفته که اگر ۱۰ سال دیگر به برجام نگاه کنند آن را یکی از موفق‌ترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی خواهند دید.
۱۰ سال دیگر موفقیت برجام را خواهند دید/ آن بنده خدا و خانم موگرینی پاسوزم شدند!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد جواد ظریف در عین حال، مذاکره با امریکا بر سر توافق هسته‌ای را برای خود «ناخوشایند» و البته گریز‌ناپذیر خوانده است.

به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف روز سه شنبه در نشستی با فعالان فضای مجازی، از عملکرد دستگاه دیپلماسی دفاع کرد و وزارت خارج را «نماینده همه مردم ایران» خواند در حالی که به گفته او «سایر دستگاه‌ها از عملکرد خود دفاع می‌کنند.» ظریف در سخنان خود که ایرنا آن را نقل کرده، گفته که عادت کرده‌ایم سرمان را بالا بگیریم و این دستاورد بزرگی است و ما برای این دستاورد خون داده‌ایم و مردم فشار تحمل کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی برای چندمین مرتبه، بعد از خروج امریکا از برجام، از این توافق دفاع کرده و می‌گوید: «اگر ۱۰ سال دیگر به برجام نگاه کنند آن را یکی از موفق‌ترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی خواهند دید.» او با این حال، می‌گوید که خود را مدافع برجام نمی‌داند: «من مدافع برجام نیستم. باید از منافع ایران در برجام دفاع کنم.» وزیر خارجه امتیاز گرفتن از قدرت‌های خارجی را مستلزم دفاع از برجام خوانده و گفته است: «در این شرایط است که می‌توانیم از قدرت خارجی امتیاز بگیریم.»

ظریف گفته که سیاست خارجی وجه المصالحه دعوا‌های جناحی نیست و تأکید کرده که اگر بگویم برجام شکست خورده نتیجه‌اش این می‌شود که مردم اعتمادشان را به اقتصاد و نظام از دست می‌دهند! وزیر خارجه اعتماد مردم را به «شکست نخوردن برجام» پیوند زده و گفته است: «چرا به مردم غرور، امید و اعتماد به نفس ندهیم و چرا تزریق ناامیدی کنیم و چه منفعتی دارد که غرور ملی مردم شکست بخورد؟»

رئیس دستگاه دیپلماسی یک بار دیگر دلخوری خود را از نقد‌هایی که به سیاست خارجی می‌شود بروز داد و گفت‌: «چرا باورمان شده امریکا مهم است؟ همانطور که پهپادش از ما شکست می‌خورد سیاست خارجی اش هم شکست می‌خورد. چرا شکست پهپاد را می‌بینیم و سیاست خارجی را نمی‌بینیم؟ بله، امید به دیگری داشتن سم مهلک است، اما آیا درست است که بگوییم اگر با خارجی حرف بزنی حتما کلاه سرت می‌رود؟»

ظریف پیش از این هم دلخوری خود را در این خصوص بروز داده وگفته بود: «اگر دوستان ما معتقدند نمره مذاکره صفر و نمره مقاومت ۲۰ است دیگر ما نزدیک‌تر از سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی به مقاومت نداریم حداقل ببینند آن‌ها چه نمره‌ای به دیپلماسی می‌دهند و آن‌ها چه ارتباطی با بنده دارند.» ظریف می‌گوید: «این همه پیشرفت کشور به‌رغم تحریم به‌دست آمده، این بد است که تلاش شود تحریم کم شود؟»

وزیر امور خارجه درباره استعفایش می‌گوید: «دوستان می‌گویند چرا من آن شب استعفا کردم؟ چون تلاش من حفظ برند ایران بود. آن شب من به این نتیجه رسیدم دیگر من برند ایران نیستم. اگر می‌خواستم برند ظریف باشد، جایزه صلح نوبل را می‌گرفتم یعنی خیلی راحت بود.» ظریف اضافه کرد: «آن شبی که قرار بود جایزه صلح نوبل را اعلام کنند، کسی به من زنگ زد و گفت سخنرانی‌ات را نوشتی؟ به او گفتم خیالت راحت راحت باشد، به من جایزه صلح نوبل نخواهند داد. دو سال متوالی بالا‌ترین امتیاز جایزه نوبل را بنده داشتم. آن بنده خدا هم پا سوز ما شد. خانم موگرینی هم پا سوز ما شد. برای این که قرار نبود برند یک فرد را دنبال کنم، قرار بود برند ایران را دنبال کنم.»

وزیر خارجه بیان نکرده که منظورش از «بنده خدا» یی که پاسوز او شده، چه کسی بوده است و ظاهراً منظور او جان کری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: «آن شب من یک فرد شدم. همان کاری که تلاش کرده بودم در طول چندین سال مانع از آن شوند. یعنی این تصور در دنیا ایجاد شد که ظریف نماینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه نماینده یک دیدگاه است. دیدگاهی که قابل حذف است. این ظریف کارش برای شخص خودش خیلی راحت می‌شد، اما دیگر آن کسی نبود که بتواند از سیاست جمهوری اسلامی دفاع کند.»

ظریف با بیان این که برجام یکی از برجسته‌ترین تجربیات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: «من مدافع برجام نیستم من مدافع جمهوری اسلامی ایران هستم. اگر از منافع برجام دفاع کنم باید امتیاز بدهم، اما وقتی از منافع جمهوری اسلامی دفاع می‌کنم می‌توانیم از قدرت خارجی امتیاز بگیریم. ظریف تصریح کرد: برند ایران باید حفظ شود. وظیفه ما در وزارت خارجه حفظ برند ایران است نه یک فرد، تفکر یا دستگاه.»

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش گفت: «طرف دعوای شما نیستید طرف دعوای من کری است. در یک جلسه کری به من گفت ما می‌توانیم فردو را بزنیم خیال نکنید جایی است که نمی‌توانیم بزنیم. به او گفتم به فرض این که زدید بعد از آن چه؟ چقدر بعد از ویتنام موفق شدید؟ مردم ویتنام را نابود کردید چه به دست آوردید؟ در عراق و افغانستان چه به دست آورده‌اید؟ می‌دانید که مردم ایران فرق می‌کند. گفت به همین خاطر است که نمی‌خواهیم وارد دعوا شویم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: «ببینید من دعوایم آنجاست. دعوایم شما نیستید شما به تنهایی به قاضی رفته‌اید، موفق هم بیرون آمدید، چون ما سکوت کردیم و حرف نزدیم اصلاً حرف نزدیم.»

ظریف از کسانی که برجام را «جسد» می‌خوانند انتقاد کرده و گفته است: «اینکه می‌گویید برجام یک جسد است این جسد را خاک کنید، شش قطعنامه شورای امنیت را داشته باشید، آقای ترامپ هم برای شما جشن می‌گیرد و هیچ مشکلی ندارد.»

‌انتقاد ظریف از منتقدان در حالی است که پیش از این، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه نیز گفته است: «برجام در آی. سی. یو به سر می‌برد و حالش خوب نیست.» وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه یکسری گفتند قطعنامه کاغذ پاره است رفتند شش قطعنامه علیه ایران برای کشور گرفتند، خاطرنشان کرد: «هر چقدر به آن‌ها التماس کردند که اگر قطعنامه‌ای بگیریم بدون رضایت امریکا نمی‌توانند از آن قطعنامه بیرون بیاییم. آن وقت ریش ما گرو امریکا می‌شود. گوش نکردند و شعار دادند. به هزینه این مردم شعار دادند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما هیچ کاری نکردیم مگر آنکه امریکا قبل از آن کاری را کرده باشد، ابراز داشت: «همواره می‌گویند نقد داده‌ایم و نسیه گرفته‌ایم، اما آقای ترامپ چه می‌گوید؟ آقای ترامپ می‌گوید ۱۵۰ میلیارد دلار نقد به ایران دادیم، اما نسیه گرفته‌ایم. این حرف ترامپ است. من به شما می‌گویم ما هیچ اقدامی را انجام ندادیم مگر آنکه امریکا قبلش تعهد خود را انجام داده باشد.»

ظریف با بیان اینکه ما یک پیچ از نطنز را باز نکردیم قبل از آنکه اوباما امضا نکرده باشد، عنوان کرد: «او کار دیگری نمی‌توانست بکند. ما چه کار می‌توانستیم بکنیم. آیا من می‌توانستم دختر اوباما را اینجا گروگان بگیرم؟ چه کار می‌توانستیم که ما انجام ندادیم؟»

ظریف گفت که حتی در زمان امضای برجام هم می‌دانسته که امریکا بد عهد است: «من همان زمان هم می‌دانستم امریکا بدعهد است وگرنه بند ۳۶ و ۳۷ برجام با عبارت عدم تعهد طرف مقابل شروع نمی‌شد.»

ظریف یک بار دیگر تأکید کرد: «آیا ما براساس اعتماد مذاکره کردیم که این دو بند را در داخل برجام قرار داده‌ایم که اگر آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، ما می‌توانیم این کار‌ها را بکنیم و تعهداتمان را انجام ندهیم.» ظریف با این حال، توضیح نمی‌دهد که با وجود این حد از بی اعتمادی به امریکا، چرا بر تصویب برجام در کنگره امریکا اصرار نکرده است، انتقادی که منتقدان آن را بار‌ها مطرح کرده‌اند.

وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکره بر سر برجام، برای اولین بار از لفظ «ناگزیر شدن» استفاده کرده و پرسیده که «اما چرا ناگزیر به این کار شدیم؟ چون شش قطعنامه شورای امنیت علیه ما گرفته بودند و ما ناچار بودیم برای آنکه بتوانیم این قطعنامه‌ها را برداریم صحبت کنیم. این کار خیلی خوشایند من نیست. شما فکر می‌کنید دل من لک زده بود که با طرف امریکایی صحبت کنم؟ دلم لک زده که با آن بنده خدا در خیابان راه بروم تا در هر تظاهرات و راهپیمایی که در ایران می‌روم از این خیابان بیایم و از خیابان بعدی بیرون بروم به خاطر آنکه برادران بلافاصله تابلوهایشان را که عکس من و یک گرگ در حال راه رفتن یک خیابان هستیم. دست نگیرند.»

‌ظریف در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ما بعد از برجام ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به ایران آوردیم. من چه کار کنم که کمتر از ۵ میلیارد دلار آن جذب شد. اگر ۸۰ میلیارد دلار محقق شده بود ترامپ که هیچ پدر جد ترامپ هم نمی‌توانست کاری بکند. چون آنقدر منابع اقتصادی در ایران شکل گرفته بود که هیچ کس نمی‌توانست ما را تحریم کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرار به جلو، حمله به عقب ، پروژه عبور، فرافکنی و ... تز همیشگی اصلاح طلبان. دست بردارید 10 سال دیگه چرا؟ مگه آقای رییس جمهور نگفت در شب تصویب برجام؟ از آنروز که 5 سال گذشته؟! آقای ظریف قبول کن...
فرجام برجام
Iran, Islamic Republic of
دکتر ظریف راست میگه
10 سال دیگه موفقیت برجام رو خواهید دید ...!!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
به قول دکتر قالیباف درختی که 4 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
یعنی باید 10سال دیگر هم برجام را تحمل کنیم؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وای خداااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!! ده سال دیگر قیمت دلار را به چند می رساند؟؟؟؟؟؟؟
معترض
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود با برجام قیمت همه چیز 4 برابر شد.
Iran, Islamic Republic of
..بعد از ده سال؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
قبل از تصویب برجام روحانی می گفت که در روز اجرای برجام، تحریمها، بالمره د؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!لغو می شود نه تعلیق. ولی حال ظریف می گوید «10سال بعد».
Iran, Islamic Republic of
انتظار دیگری داشتی
Iran, Islamic Republic of
قطعا ملت ایران قدر زحمات امثال دکتر ظریف را میدانند وحتما بعد از آنکه در سالهای آتی برجام اجرا شد و نتایج ملموس آن در صنعت هسته ای نمایان شد ومحدودیتهای ایران یکی پس از دیگری رفع شد ، منتقدین ظریف هم به او وخدماتش احسنت میگویند.
Iran, Islamic Republic of
...!!
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لب لب کند گه دانه دانه
Iran, Islamic Republic of
تا انقلاب حضرت مهدی هم صبر کنید از برجام نه تنها آبی گرم نمی شود بلکه بدبختی هایمان را نیز صد برابر می کند.
هاشمی
United States
عجب !!!
چهار سال گذشته
قرار بود بالمره باشد !!!!
این یعنی چه که بالمره ۱۴ سال طول بکشه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا در ثواب ظریف شریکش کن.آمین.
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
واي كه چقدر شماها دربرابر رفقاتون رمانتيك هستيد و تخيلتونو ناباورانه و بيش از حد تحريك ميكنيد!!...
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف این 10 سال دقیقا" از زمان صحبت شما شروع می شود، یا اینکه از زمان امضای برجام؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اولش قرار بود برجام بالمره نتیجه بدهد!بعدش گفتند برای ثمره درخت برجام باید کمی صبر کنید!! الان می گویند 10 سال دیگر نتیجه آن را می بینید!!! سال 1408 هم می گویند 100 سال دیگر نتیجه برجام را خواهید دید!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف ، 10 سال دیگر معلوم نیست آیا کسی زنده هست که پاسخگوی خسارت برجام باشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم 10 ساله دیگه ما را تحمل کنند و به ما رای دهند گلابی تو سفرشونه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
... ملت به آنها کمک کرده اند در این فرضیه!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امریکا از حالا عزا گرفته که سال اینده برابر برجام ، تحریم تسلیحاتی ایران لغو می شود.
Iran, Islamic Republic of
یادتونه چطور از برجام حمایت میکرد.؟!!!
احسان
Iran, Islamic Republic of
درختی که در 8 سال ثمر نداد چی؟
فرجام برجام
Iran, Islamic Republic of
با این سانسور 180 درجه معنای حرف عوض شد

لا اقل همه اش رو ساسنور کن

روز قیامت چی میخوای جواب بدی؟!؟!؟
Iran, Islamic Republic of
اینا روز قیامت رو برای من و شما میگن
خودشون اگه میترسیدن این جور حق الناس به گردن خودشون نمیداختن. ...
بیژن
Iran, Islamic Republic of
10 ساله دیگر...!!!!
سوال
Iran, Islamic Republic of
به قول دکتر ولایتی حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
10 سال نشد 100 ساله دیگه فقط صبر کنید
United States
صد سال دوم درست میشه !!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته اگه زنده باشیم
Iran, Islamic Republic of
10 سال دیگر ؟! ظاهرآ از سیب و گلابی نا امید شده
Iran, Islamic Republic of
کاش آقایان میگفتند برجام مانند نهال پسته است که ده سال بعد بار میدهد چون نهال سیب و گلابی معمولا بین سه تا چهار سال به بار مینشیند. آقایان حواله به زمانی میدهند که تا آن وقت دیگر کسی نیست که از آنها گلایه کند.
Iran, Islamic Republic of
بعد از شش سال وعده 100 روزه 10 ساله شد!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ظریف و روحانی باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
حتی برای خرید یک خانه یا ماشین هم در قرارداد حق ضرر و زیان برای طرف مقابل در نظر گرفته می شود.
Iran, Islamic Republic of
یه بچه هم چوب بستنی رو اینجوری معامله نمیکنه
=
Iran, Islamic Republic of
بحث اساسی اینست که مسئولین دیپلماسی ما همچنان در رویای برجام هستند!!!!!
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
تحریم ظریف و تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن گلابی برجام است .
کاوشگر
Iran, Islamic Republic of
برجام باید در کنار قراردادهای ترکمنچای و گلستان در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود تا درس عبرت نسل های آینده باشد.
ارستو عامل
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
جواد جون، همکلاسی عزیز؛ خداییش خراب کردی
حسين
Germany
جناب آقاى (ظريف) از قديم گفته اند سالى كه نكوست از بهارش پيداست .
پدرام
Iran, Islamic Republic of
...!!!
حسام
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های هسته ای ایران رو نابود کرد اما زیرساخت های تحریم های ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
دقيق ترين كامنت
Iran, Islamic Republic of
....

شما ودیگر همفکران ونشریات وسایت های مختلف در خصوص روز پس از برجام مطالبی را به رشته تحریر وبیان در آوردید ولیکن الان به یک دهه دیگر آدرس میدهید!
آخرش ما متوجه نشدیم قرار بود کاری کنیم( برجام) که هم چرخ زندگی بچرخد هم چرخ سانتیفیوژها !
آخرش چه شد......یعنی تا ده ها سال دیگر باید صبر کنیم.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که هم سانتریفیوژ خوابیده وهم چرخ زندگی مردم !
سناریویی دیگر در راه است!
به امید ده سال دیگر بشینید
ده سال را رها کن...
فکری به حال هزینه های ده ها دلاری کن که تقریبا برای هیچ(برجام) هزینه کردید.
راستی امضای کری که تضمین بود! الان دقیقا برجام کجاس
آقای ظریف مکانیسم ماشه رو اطلاعی دارید؟!!!

Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از قطعنامه های قبلی لغو نشده اند و در قطعنامه جدید 2231 تجمیع شده اند و با شکایت هریک از اعضاء 5+1 در عرض یکماه قابل بازگشت هستن (مکانیسم ماشه)
Iran, Islamic Republic of
ظریف و دیپلماسی که جز خسارت نداشت تعجب در این است که ظریف هنوز هم چشمش به دست غربی هاست ...!×!
Iran, Islamic Republic of
آنهم چه خسارتی که ویرانی وحشتناکی بود و همه امید ها را نیز خاکستر کرد ...
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنیم کمی بیشتر فداکاری کنید زودتر از ده سال ببینیم انتظار سخت است
Iran, Islamic Republic of
...!!!!
Iran, Islamic Republic of
ظریف با کدام مدرک و مستند می گوید 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری به ایران آورد ه ....؟!!!!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
طبق آمار موثق قبل از برجام و در دولت قبل میزان سرمایه گذاری خارجی بسیار بیشتر از امروز بود.
امیر
Iran, Islamic Republic of
وقتی ۵ قطعنامه علیه ما بود تحریم بودیم الان هم تحریم هستیم باید دید چه چیز هایی را هدیه به غرب کردیم و کشور را از ان محروم
مسعود
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
اگر تاریخ نویس وابسته نباشد، آنگاه خواهیم دید که آیندگان شما را چگونه قضاوت خواهند کرد، ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
به بهانه این که ده سال دیگر نتایج معلوم خواهد شد می خواهندبه مردم بگویند باید با این فرمول ما حرکت کنید تا نتایج معلوم شود ،مردم عزیز بصیرت و .... ما سحر بیان بعضی افراد را نباید فراموش کنیم
مگر الان چیزی در مورد قطعنامه ها عوض شده همه آمده در قالب یک قطعنامه ان هم با رضایت نسبی بعضی دست اندر کاران و تشکریک نفر این یعنی دارای بار حقوقی برای کشور اما در زمان تصویب قطعنامه های قبلی هیچ رضایتی نبود
Iran, Islamic Republic of
...
بیژن
Iran, Islamic Republic of
این حنا دیگر رنگی ندارد
Iran, Islamic Republic of
حنای برجام دیگر رنگی ندارد .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فعلا دست بردار ده سال بعد قضاوت مردم را در تاریخ ضبط می شود .
Iran, Islamic Republic of
ظریف میگه چه منفعتی دارد که غرور ملی مردم شکست بخورد؟!
جناب تردد 800 متری!
غرور ملی مردم در داشتن انرژی هسته ای و غنی سازی 20 درصد بود که شما همه را به باد دادین رفت.
جای غرور و سرشکستگی را عوض نکن!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای ظریف نمی گوید که چرا در این قرارداد بندی اضافه نشده بود که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد وما هم شکایت کردیم پرونده به شورای امنیت نخواهد رفت ولی قراداد طوری منعقد شده که ایران هرچه کار کند پرونده مستقیم به شورای امنیت خواهد رفت وبرای ایرا ن تحریم های سازمان ملل وشورای امنیت اجرائی خواهد شد وبعد آیا آقای ظریف نمی دانست که باید قراداد با آمریکا باید توسط کنکره تصویب شود .////و...!!
Iran, Islamic Republic of
ظریف گفته که سیاست خارجی وجه المصالحه دعوا‌های جناحی نیست!
ظریف سال 95 در آمریکا و در پاسخ به هاله اسفندیاری، یکی از عناصر انقلاب‌های مخملین، به او یادآوری می‌کند که اگر مذاکرات شکست بخورد؛ جریان رقیب آنها انتخابات مجلس را خواهد برد!
بنظرتون ظریف، سیاست خارجی اش را وجه المصالحه دعواهای جناحی نکرده؟!
Iran, Islamic Republic of
"ر یک جلسه کری به من گفت ما می‌توانیم فردو را بزنیم خیال نکنید جایی است که نمی‌توانیم بزنیم. به او گفتم به فرض این که زدید بعد از آن چه؟ چقدر بعد از ویتنام موفق شدید؟ مردم ویتنام را نابود کردید چه به دست آوردید؟ در عراق و افغانستان چه به دست آورده‌اید؟ می‌دانید که مردم ایران فرق می‌کند. "

وقتی انقدر ضعیف صحبت می کنید، خوب دشمن طمع می کند. آخر شرایط امروز ما شرایط ویتنام است؟! اگر آمریکا بخواهد روزی به ما حمله کند، ان شاء الله از اسرائیل و تمام پایگاه هایش در منطقه چیزی باقی نمی ماند و تازه این حداقلش است.
Iran, Islamic Republic of
عملکرد زیانبخش ..م.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
آری تاریخ و آیندگان قضاوت میکنند که برجام چه بود؟!!
Iran, Islamic Republic of
سالهاست ملت اسیر وعده های شما هستن..
لل
Iran, Islamic Republic of
یعنی دو سال از دولت مونده دو دوره چهارساله هم به طیف آقای ظریف و شاید خود آقای ظریف رای بدیم تا گلابی های برجام برسه.!!!!!! بعد ده سال چی میگن.... ؟...
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکار شماره یک بیش از 4 سال است گامی اساسی درباره توافق هسته‌ای برنداشته است
Iran, Islamic Republic of
من که دیگه از ظریف قطع امید کردم!...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
برجام دیگر وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
خ
Iran, Islamic Republic of
دلشون خنک نشده :قرار بود برجام ها تا 8 تا برجام ادامه داشته باشد.و...
Iran, Islamic Republic of
تلاش ظریف برای عصبانی کردن مردم ایران است
وعده اف
Iran, Islamic Republic of
من واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
اقاي رييسي لطفا تكليف ملت و كشور را با اين جماعت روشن نماييد//
Iran, Islamic Republic of
چشم روشن می کنم!!
Iran, Islamic Republic of
جرم سیاسی هم در قانون اساسی تعریف ومجازات دارد...!!
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
توافق هسته ای و برجام نشان داده است هیچ فایده، سود و ارزشی برای مردم ایران و کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.......................
بزار خودم سانسور کنم زحمت شما کم بشه
علیرضا
Romania
...
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
...
Denmark
البته تا 10 سال دیگه طبق برجام آژانس قانونا" فعالیت های هسته ای ایران را به رسمیت می شناسد ! اگه بزارن !!
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم باید به حرف ها خندید یا بابت آن گریست...!1
Iran, Islamic Republic of
با این حساب، آقای دکتر ظریف بهتر نبود اون 30 تا سکه را هم 10 سال دیگه می گرفتید؟!!!!!
علی
United States
البته رئیست فرمود یک سال دیگه گلابی میده.
ولی حالا خودتان فهمیدین که این درخت نرکه و میوه نمیده....
Iran, Islamic Republic of
واقعا من به عنوان یک ایرانی نه اول برجام را فهمیدم ونه اخر ان
سیدعلی
Romania
آقای ظریف شما که موقع امضاء خود وکری گفتید همین حالا تحریم‌ها یک باره برداشته میشه
ولی چرا پس ازچند سال انتظار بی نتیجه حالا به جای پاسخگویی به مردم کشورت
وعده 10سال آینده می دهی
واقعا عجب شفافیتی؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید چی سوز تو شدند؟؟؟
جابرخراپرست
Iran, Islamic Republic of
جواد جان لطف یه ختم برا برجامتون بگیرید فقط لطف کنید بنوسید که هزینه ختم ( ولیمه ) صرف دلار ۴۲۰۰ شد تمام
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه برای صلح تلاش کنیم
جهان به یاری خداوند متعال به طرف خیر و خوبی پیش میرود...
أصغر
Mozambique
...
Iran, Islamic Republic of
دم ظریف گرم ، الکی نیست که بعد از سردار سلیمانی ، محبوبترین شخصیت در بین ایرانیان است ... ایشان مرید قائد ما خامنه ایست و بهمین دلیل بارها مورد تشویق معظم له قرار گرفته اند ...
Iran, Islamic Republic of
اگه تونستی بگی قبر یزید کجاست ، ده ساله دیگه اسم برجام رو میشنوی . آقای ظریف !
United States
سعدی ۷۰۰ سال پیش در جواب آقایون گفت: مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید!
عبدالله حق پرست
Iran, Islamic Republic of
این که می گوید آن شب که استعفا دادم احساس کردم برند ایران نیستم؛ مغالطه « ظریفی » است که جز منطق خوانده ها و نکته سنجها نمی توانند به عمق آن برسند و آن اینکه وقتی کسی مانند بشار اسد می آید و ایشان استعفا می دهد، معنایش این نیست که اگر او بعد از آن استعفا نمی داد برند « ظریف » بود نه برند ایران بلکه معنایش این است که من فعلا این آقا را نماینده سوریه نمی دانم و اعتراض دارم ؛ حالا اگر پشت پرده امر دیگری بوده است و کسی نمی داند فبها ولی آنچه بعدا اتفاق افتاد از سخنان واعظی در توجیه کمبود وقت و خبر نکردن ایشان و دلجویی و استمالت سردار سلیمانی؛ برای ظریفانی غیر از ظریف، معنای دیگری دارد؛ تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
رضا
Germany
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
مردحسابی شما توروز روشن که میلیونها نفر از برجامتان بیچاره شدند شکستتان راقبول نمی کنید. تا حرف میزنند قهر می کنی اون یکی به جای گلابی کوه سر مردم خراب میکنه. اونوقت به ده سال دیگه حواله میدی...
Iran, Islamic Republic of

ده سال هیچ
Iran, Islamic Republic of
طلبکاری این جماعت چرا تمامی ندارد!!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف با این اوضاعی که شما درست کردید شاید ما ده سال آینده را نبینیم میشه لطفا همین یکی دو ساله نتیجشو ببینیم؟ ضمنا قرار بود از روز اول دیوار تحریمها ترک بخوره ... هنوز روز اول نشده؟
Iran, Islamic Republic of
...