جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

استقرار نیرو‌های روسیه در شمال شرق سوریه

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 704224
روسیه نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد تا از رویارویی مستقیم نیرو‌های دمشق و مهاجمان ارتش ترکیه جلوگیری شود.
استقرار نیرو‌های روسیه در شمال شرق سوریه
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در چند روز گذشته نیروهای ارتش سوریه بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع را در اطراف شهر منبج (واقع در شمال استان حلب) به کنترل خود درآورده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهایش در خارج از شهر منبج، گشت‌زنی در خط مقدم و حدفاصل بین مهاجمان ترکیه از یک سو و نیرو‌های دولت مرکزی سوریه از سوی دیگر را آغاز کرده‌اند.

الکساندر لاورنتیف، نمایندۀ مسکو در امور سوریه اعلام کرد که هیچ‌کس علاقه‌ای به آغاز جنگی بالقوه میان نیرو‌های دولت سوریه و ترکیه ندارد و «روسیه اجازه چنین کاری را نخواهد داد.»

او همچنین تایید کرد که سران شبه نظامیان کرد سوریه و نمایندگانی از دولت بشار اسد هفتۀ گذشته در یکی از پایگاه‌های روسیه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. اگرچه از نتایج این مذاکرات خبری منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که پس از مذاکرات، آرایش نظامی جدیدی در مناطق کردنشین سوریه در حال شکل گیری است.

هم اکنون نیرو‌های ترکیه منطقه‌ای مرزی به طول ۱۰۰ کیلومتر را بین شهر‌های تل ابیض و راس العین در کنترل خود دارند. نیرو‌های دولت مرکزی سوریه نیز در دو طرف این منطقه از جمله در منبج در غرب آن و قامشلی و حسکه در شرق آن مستقر شده‌اند و در حال تقویت حضور خود هستند.

آرایش نظامی جدید در حالی شکل گرفته است که تنش‌ها میان اعضای ناتو، پس از محکومیت حملات ترکیه توسط کشور‌های غربی و در مقابل اعتراض آنکارا به آن، افزایش یافت.
خبر‌ها همچنین حاکی از ادامۀ نبردی سنگین در نزدیکی منبج میان شبه نظامیان کرد‌ و مهاجمان ترکیه است؛ ترکیه مدتهاست که به دنبال خارج کردن کنترل این شهر از دست نیرو‌های کرد است.

در جبهه‌ای دیگر نیز نیرو‌های کرد در تلاش برای باز پس گیری شهر راس العین از نیرو‌های ترکیه هستند. بنابر گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس، از بامداد سه‌شنبه حومۀ این شهر بشدت توسط نیرو‌های ترکیه بمباران شده است.

هفت روز از آغاز حملۀ ترکیه به سرزمین‌های شمالی سوریه می‌گذرد و بنابر اعلام شبه نظامیان کرد، تعداد تلفات آن‌ها به ۶۸ کشته رسیده است. شبه نظامیان کرد ناامید از سیاست‌های آمریکا، برای محافظت از خود به دولت بشار اسد و حامی دمشق یعنی روسیه پناه برده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون به همراه اروپایی ها جنایتکار شماره یک به دروغ شعار مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و گروه های تروریستی سرمی دهند. ولی درحقیقت از تروریسم، القاعده، طالبان و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند....