چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

۸۵ کشته در جریان برگزاری انتخابات افغانستان

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 704216
دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان در گزارشی جدید اعلام کرد: اقدامات خشونت بار و تروریستی در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سراسر افغانستان ۸۵ نفرکشته و ۳۷۳ تن زخمی برجای گذاشت.
۸۵ کشته در جریان برگزاری انتخابات افغانستان
به گزارش جهان نيوز، دفتر هیئت معاونت سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)  روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای افزود: از جمله تلفات این رویداد ۲۸ کشته و ۲۷۷ زخمی غیر نظامی هستند که یک سوم آن را کودکان تشکیل می دهند.
 
یوناما دراین گزارش تاکید کرد :  ۸۰ درصد تلفات خشونت های انتخاباتی که توسط طالبان رخ داده، غیر نظامی هستند و علاوه بر آن تعداد زیادی از غیر نظامیان نیز در روز انتخابات و پیش از آن مورد آزار و اذیت و تهدید قرار گرفته اند.

«تدامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان دراین گزارش اظهار کرد: حملات همراه با اعلامیه ای که از طرف طالبان منتشر شد، نشان دهنده یک کمپین عمدی برای تضعیف روند انتخابات و محروم ساختن شهروندان از حق آنها بوده است.

وی افزود: اما شمار زیادی از افغان ها با وجود تهدیدات علیه آنها، در انتخابات شرکت کردند، اقدام شجاعانه ای که من آن را ستایش می کنم.

یاماماتو گفت: اقدامات خشونت بار علیه رای دهندگان، کارمندان ، مراکز ،دستگاهها ، اجتماعات انتخاباتی و مراکز رای گیری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

یوناما روز گذشته نیز از کارکرد شفاف کمیسیون انتخابات افغانستان حمایت کرد و گفت: همه نامزدان باید به تصمیم کمیسیون احترام گذاشته و نتایج اعلام شده توسط این نهاد را بپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گاردین: ترامپ بدترین هفته سیاست خارجی آمریکا بعد از حمله به عراق را رقم زد
سه شنبه 23 مهر 1398 - 19:48

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره سوریه نوشته این تصمیم بدترین هفته سیاست خارجی آمریکا از زمان جنگ عراق را رقم زد.