پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

پلوسی: تصمیمات عجولانه ترامپ امنیت ملی ما را به خطر انداخته است

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 704211
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از تصمیم اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره سوریه، گفت تصمیمات او موجب به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا شده است.
ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است
به گزارش جهان نيوز، پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد نانسی پلوسی، رئیس این مجلس، ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در خصوص سوریه اعلام کرد ترامپ علت تشدید بحران در سوریه است.

او در بیانیه‌ای درباره فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات دولتی ترکیه و نهاد‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنند، اعلام کرد: «رئیس جمهور ترامپ باعث تشدید ناامنی و آشفتگی در سوریه است. اطلاعیه او درباره اعمال تحریم علیه ترکیه، فاجعه انسانی بوجود آمده را مرتفع نمی‌کند. رئیس جمهور ترامپ، به ترکیه برای حمله به شرکای کرد ما چراغ سبز نشان داد، به هزاران جنگجویی که جانشان را برای حفظ امنیت جهان در برابر وحشی‌گری داعش به خطر انداختند، خیانت کرد.»
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «تصمیمات عجولانه و شتابزده او، زندگی‌ها را تهدید کرده، امنیت ملی را به خطر انداخته و اعتبار آمریکا را در جهان تضعیف کرده است. اعضای کنگره اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات همچنان اقدامات رئیس جمهور را محکوم می‌کنند و از او می‌خواهند تغییر رویه بدهد. رئیس انگل (الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا) و مک‌کال، عضو بلندپایه جمهوری‌خواه این کمیته، هفته گذشته قطعنامه دو حزبی را در رد تصمیم خطرناک رئیس جمهور در سوریه ارائه کردند و ما این هفته اقدام دو حزبی را برای مخالفت با این تصمیم غیرمسئولانه به جریان می‌اندازیم. مردم آمریکا و متحدانمان انتظار و استحقاق یک رهبری واقعی را از واشنگتن دارند.»

ترکیه در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم» عملیات تجاوزکارانه خود را شمال شرق سوریه آغاز کرده است. ترامپ در این تماس تلفنی از عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه خبر داد و عملا پشت شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه را که از حمایت واشنگتن برخوردار بودند، خالی کرد.

عملیات تجاورکارانه آنکارا در حالی صورت گرفت که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حیوانات حیات وحش آفریقای جنوبی زبان انسان های می درک می کنند و می فهمند ولی، آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر وسازمان های بین المللی تاکنون زبان انسان های درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ایرانی توسط ریاض و کاخ سفید انجام شده است...