کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اثرپذیری عجیب سیاسی باهنر از پسرش +جزییات

21 مهر 1398 ساعت 12:26

اگر به مواضع باهنر در قبل و بعد از اين پيوند توجه شود اعتدالي شدن مواضع دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين مشخص مي‌شود. يعني براي باهنر که روزي دفاع از جريان اصولگرايي و تلاش بي‌وقفه براي غلبه اين جريان بر اصلاح‌طلبان هدف نخست بود، ديگر اين هدف معنايي نداشت و از سال 91 به طور واضح بر همکاري دو جريان و رفع اختلافات تاکيد کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: یک روزنامه اصلاح طلب و نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی طی گزارشی مدعی شده که باهنر تحت تاثیر پسرش، معتدل سیاسی شده است!

به گزارش جهان نیوز، روزنامه آرمان نوشته است: تاثير پيوندهاي خانوادگي بر تغيير گرايش‌هاي سياسي شايد در وهله اول تنها يک گمانه باشد اما به مرور و بررسي مسيري که طي مي‌شود اين نتيجه حاصل خواهد شد که گرايش‌ها به تدريج تحت تاثير اين پيوندها دچار تغييرات مي‌شود مانند ازدواج پسر باهنر با نوه حجت‌الاسلام محتشمي‌پور.

این روزنامه در ادامه مدعی شده است: پيوند پسر محمدرضا باهنر با نوه حجت‌الاسلام محتشمي‌پور نمونه‌اي از اين پيوندهاست که نتيجه خود را در مواضع باهنر نمايان کرده است. پيوند خانواده باهنر و محتشمي‌پور در سال 91 ثبت شد و نکته قابل توجه آنجا بود که در مراسم عروسي آنها مهماناني از دو جناح سياسي کشور در کنار هم و به دور يک ميز خوش و بش مي‌کردند.
احمد شيرزاد نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم در آن زمان گفت: «پديده بسيار جالبي است که اين دو جناح آنچنان به لحاظ زندگي در هم آميخته‌اند که نمي‌توانند همديگر را قلع و قمع کنند و اين بسيار مهم است. يعني ايران با کشور‌هاي عربي فرق دارد که آنجا مثلا دو طايفه و فرقه آنچنان کاملا جدا و ضد يکديگرند که جدال‌هايشان به جنگ خونين بدل مي‌شود اما اينجا پيوند خانوادگي مي‌بندند.» مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون که خودش در مراسم عروسي حضور داشت هم گفته بود: «چنين پيوند‌هايي مرسوم و عادي است. اصلا اين را قبول ندارم که اگر کسي اصلاح‌طلب است نرود با طيف ديگر وصلت کند. ما درصدر اسلام هم موارد مشابه داشته‌ايم. اصلا شايد دختر و پسر از هم خوششان آمد، نمي‌گويم خانواده نقش و حضوري نداشته است، شايد داشته من بي‌اطلاعم. آن هم در حالي که هر دو خانواده متدين و مسلمان انقلابي هستند، کار خلاف که انجام نشده است.»

این روزنامه اصلاح طلب نیز در ادامه نیز نتیجه گرفته است: اگر به مواضع باهنر در قبل و بعد از اين پيوند توجه شود اعتدالي شدن مواضع دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين مشخص مي‌شود. يعني براي باهنر که روزي دفاع از جريان اصولگرايي و تلاش بي‌وقفه براي غلبه اين جريان بر اصلاح‌طلبان هدف نخست بود، ديگر اين هدف معنايي نداشت و از سال 91 به طور واضح بر همکاري دو جريان و رفع اختلافات تاکيد کرد. باهنر يکي از ستون‌هاي گفت‌‌وگوي ملي است و چندي پيش به «آرمان ملي» گفت: «برنامه داريم و گفت‌وگو مي‌کنيم. حامي طرح گفت‌وگوي ملي نيز هستيم اما مطالبي چون آشتي ملي را قبول نداريم. مردم که با يکديگر قهر نيستند» و جملاتي درباره جلسات مشترک با اصلاح‌طلبان گفت که به مذاق دلواپسان اردوگاه اصولگرايي خوش نيامد: «عده‌اي گفتند نکند در گفت‌وگوها مي‌خواهند براي انتخابات ائتلاف کنند! انتخابات و رقابت و غيره سرجاي خودش است، آن رقابت‌ها انجام مي‌شود اما اينکه با هم هيچ مذاکره‌اي نداشته باشيم و قهر کنيم، اين اصلا در ترمينولوژي سياسي خوانده نمي‌شود». البته باهنر گاهي بر سر دوراهي قرار مي‌گيرد به عنوان نمونه روزي با بيان اينکه سران فتنه تلاش زيادي کردند تا کشور را دچار چالش کنند، گفت: «صبر نظام بسيار بود و کمترين برخورد را با آنها کرد و تنها به حصر آنها حکم داد» و چندي بعد مانند 19 ارديبهشت امسال تصريح کرد: «يک عده طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اينکه دارند از اين حصر رزق و روزي‌شان را مي‌خورند و موافق حل اين مشکل نيستند». مواضع باهنر قبل سال 91 و پس از آن گوياي تاثير سياسي اين پيوند بر اوست.


کد مطلب: 703937

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703937/اثرپذیری-عجیب-سیاسی-باهنر-پسرش-جزییات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com