پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۷۳
روایت‌های عجیب روزنامه دولت از حضور زنان در ورزشگاه آزادی:

بزرگترین حسرت زنان ایران پایان یافت/ تاریخی‌ترین روز زنان بعد از چهل سال انقلاب اتفاق افتاد/ سرباز نیروی انتظامی از خوشحالی حضور زنان در ورزشگاه گریه کرد!

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 703803
اولین خان را برای رقم زدن تاریخی‌ترین روز در چهل سال اخیر برای زنان سرزمینم پشت سر گذاشته بودم.
بزرگترین حسرت زنان ایران پایان یافت/ تاریخی‌ترین روز زنان بعد از چهل سال انقلاب اتفاق افتاد/ سرباز نیروی انتظامی از خوشحالی حضور زنان در ورزشگاه گریه کرد!
گروه سیاسی جهان نيوز: قابل پیش بینی بود که ورود زنان به ورزشگاه آزادی امروز با تبلیغات و بزرگنمایی برخی رسانه ها روبه رو شود. اما روایت روزنامه ایران از حضور در استادیوم آزادی آنقدر عجیب و غریب است که نشان میدهد که فقط دستور تبلیغات گسترده با هر دست فرمان و ادبیاتی صادر شده است.

به گزارش جهان نيوز، در حالیکه در چهل سال بعد از انقلاب زنان ایران، سرزمین در عرصه های ایثار، المپیادهای علمی جهان، سکوهای قهرمانی جهانی و آسیایی در حوزه ورزش، درخشش در عرصه فرهنگی و اجتماعی و... روزنامه دولت با وقاحت نوشته است که ورود زنان به ورزشگاه تاریخی ترین اتفاق چهل سال! اخیر بوده است.

با این وجود برای قضاوت خوانندگان محترم بخش های از روایت روزنامه دولت که تلاش شده از زبان چند زن حاضر در ورزشگاه – آنهم با ادبیات نگارشی شبیه به هم!-  حال و هوای زنان در بازی ایران و گامبوج بیان شود به شرح ذیل است:

* حالا رسیدیم به تونلی تاریک که انتهای آن روشنی بود، ناخودآگاه دلت می‌خواست فریاد بزنی، فریاد زدیم: «آزادی ما آمدیم». ناگهان چشممان افتاد به مستطیلی سبز که تنها از صفحه تلویزیون دیده بودیم. بغض کردیم. دلمان می‌خواست ساعت‌ها گریه کنیم برای همه سال‌ها‌یی که باید می‌آمدیم و نشد.

* قرار بود یک روز معمولی باشد مثل همه روزها؛ یعنی می‌توانست این‌گونه باشد. شاید برای خیلی‌ها هم معمولی بود؛ اما برای من نبود، برای ما نبود، برای همه ما چند هزار نفری که توانسته بودیم روزها و روزها را بشماریم و سرانجام تکه کاغذ بنفش رنگ را ته کیفمان بچپانیم و بارها نگاهش کنیم که مبادا گم شود و این شانس از کفمان برود. این تنها نشانی است از همه آن سهمی که در روزگارانی پیوسته، از زنان این جامعه دریغ شده و بابت دریافتش چه تلخی‌هایی که ایشان نچشیده‌اند.

* آن پنجشنبه معمولی بود مثل بقیه روزهای هفته و ماه و سال، اما نه برای ما، نه برای من که از اول صبح لرزش هیجانی دستانم را از چشم پسرانم پنهان می‌کردم، نه حتی برای پسرانم که تلاش می‌کردند آداب ورزشگاه رفتن را یاد مادرشان بدهند و ریز‌ریز می‌خندیدند از این همه نابلدی؛ نه برای راننده‌ای که با هیجان آرزو می‌کرد دوباره زنان را در مسیر آزادی ببیند؛ نه برای دخترانی که برای نخستین بار نگاهشان گره می‌خورد به بنر زرد رنگی که نوشته رویش «ورودی بانوان» را معرفی می‌کرد؛ نه برای مردانی که ورزشکاران را تشویق کردند برای ادای احترام به سمت زنان بیایند؛ نه برای بازیکنانی که به این خواسته لبیک گفتند و سر به زیر به سمتی آمدند که تا پیش از این مردان، خیلی معمولی آنجا می‌نشستند؛ نه برای مأموری که با خنده‌ای مادرانه دعا کرد بار بعدی هم ما را به سمت سکوها راهنمایی کند و نه حتی برای سربازی که سر پست‌اش در حاشیه خروجی ورزشگاه، کلاهش را مقابل صورتش گرفته بود که مبادا کسی بغض هیجانی‌اش را ببیند...

* هیجان انگیز‌ترین ترافیک زندگی‌ام را تجربه کردم. برای اولین بار غر نزدم و به چند خودرویی که بدون نوبت جلویم پیچیدند اعتراض نکردم. با دستفروش‌هایی که دور ماشین را گرفته بودند، شوخی کردم و به چند مأموری که معترض بودند چرا بلیتم دست دوستم است، با خنده و خونسردی پاسخ دادم. بالاخره وارد پارکینگ شدم. اولین خان را برای رقم زدن تاریخی‌ترین روز در چهل سال اخیر برای زنان سرزمینم پشت سر گذاشته بودم. از ماشین پیاده شدم و با چند نفری از دوستانم حرکت کردیم به سمت اتوبوس ها. آنقدر ذوق زده بودیم که از زمین‌های خاکی پارکینگ‌ها هم فیلم بگیریم و در اتوبوس جیغ و فریاد کنیم.بالاخره بعد از رد کردن آخرین گیت رسیدیم به همان تونل معروفی که آقایان توصیه کرده بودند حتماً باید در آن جیغ بزنیم. ما هم جیغ زدیم و دویدیم تا رسیدیم به نور و چند تکه کوچکی که از مستطیل سبز پیدا بود. حالا تقریباً همه تارهای صوتی‌ام از کار افتاده و هنوز سرم درد می‌کند اما این‌ها کمترین بهایی بود که برای تعبیر یک رؤیا پرداختم و پرداختیم و هنوز برای من که کوچکترین ناامنی را احساس نکردم، این سؤال پررنگ است که چرا این خوشی سال‌ها از ما دریغ شد؟

* آمده بودم تا تصورات و تجربیات خودم را رقم بزنم. من آمده بودم تا فریم به فریم آزادی را بدون منت کشیدن از دوربین‌های صداو سیما، از قاب چشمان خودم ببینم. شادی، بهت، حیرت و البته غم دیر رسیدن، حال اغلب ما بود پس از طی تونل و رسیدن به سکوی آزادی. ما عمر زیادی را در حسرت دیدار این زمین گذرانده بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سارا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کل مشکلات معیشتی، رفاه و خانه داری ..... خانوم ها با حضور در استادیوم حل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
با این حساب خانم ها دیگر نباید مشکل اساسی دیگری داشته باشند؟!
Iran, Islamic Republic of
مشکل لج بازی کسانی بود که یک مسیله ساده را در این چهل سال تبدیل به یک معضل اجتماعی کرده بودند. حالا اتفاقی افتاده. جهان نیوز تو که تا دیروز مخالف بودی حالا موافق شدی این خود یک نوع پیشرفت است.
از دیار شهید رجائی
کمی هم انصاف چیز خوبی است. حضور در ورزشگاه آن هم برای خانم، طوری تعریف کرده که انگار یک زندانی حبس ابد از زندان آزاد شده. امروزه زنان ما با مشکلات عینی، مواجه هستند که اصلا به که فکر ورزشگاه رفتن در میان آنها گم می‌شود، گرانی کمر شکن، تورم 200 ـ 300 درصدری که به دروغ 40 درصد گفته می‌شود، مشکلات مربوط به آمار پایین ازدواج و آمار بالای طلاق، مشکلات مربوط به اولاددار نشدن بسیاری از خانم‌ها و... خواهشا این قدر مردم را سیاه نکنید...
مشکل کشا
Iran, Islamic Republic of
حالا به تمامی زنانی که در ورزشگاه حضور یافته اند . یک شغل مناسب داده میشود !!!! و مشکل بی کاری هم به همین راحتی حل میشود !!!!! دیگه چی میخواین !!!!!الی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
این هیجانات کاذب و البته برای افرادی خاص، اهمیت و ارزش نگارش داستانی با این قواره را نداشت!!!!
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان زن اصلا این حسرت را نداشته ام وندارم درصد کمی از بانوان جامعه این دغدغه را داشته اند ..
Iran, Islamic Republic of
تو که راست میگی برادر؟
نه تو راست میگی نماینده تمام خواهران!!
Iran, Islamic Republic of
این مطلب روزنامه ی ایران ارزش نظر دادن هم نداشت
جواد
Iran, Islamic Republic of
..
ناشناس
Russian Federation
دشمنان قسم خورده کشور و نظام مقدس ما از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه های فوتبال جشن گرفتند و آنرا یک پیروزی پس از چهل سال انقلاب میدانند ......
Iran, Islamic Republic of
بالاخره بخش از دختران و زنان جامعه به این موضوع علاقمند بوده اند و اگر حل موضوع تا به الان طول کشیده دلیل اصلی اش بی عرضگی و کم کاری مسئولان ورزش از ابتدا تاکنون بوده.
سرور
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها دنبال ایجاد دوقطبی های کاذب هستند.شما چرا آنها را تحویل می گیرید.بگذارید خوش باشند.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
دولتیها که از اول میگفتند مشکلی نیست برخی تندروها میگفتند اگر بانوان به استادیوم بروند اسلام به خطر خواهد افتاد.
سرور
Iran, Islamic Republic of
ساده ای!
حسین
Iran, Islamic Republic of
این جماعت استاد ساخت هیجانات کاذب و دروغین هستند .
Iran, Islamic Republic of
شما در دیدار حسرت این تکه زمین بودین و به آرزوتون رسیدین خوشا بحال شما که نهایت آرزوتون دیدن این زمین بود وبس.. آرزوی ما ولی دیدن یک جامعه ی سالم و به دور از هیاهو و جدال سیاسی و جناحی و بیکاری و گراني است که اینها همه با ظهور منجی عالم میسر می‌شود و بس..
بزرگترین حسرت زنان ایران پایان یافت!
نخیر بزرگترین حسرت زنان بعنوان بخشی از جامعه ایران اسلامی
عدم استفاده ابزاری از این جمعیت کشور است.
ای کاش وقتی برسد که بهانه ورود واجازه ورود بانوان به استادیم یک دست آویز سیاسی برای بدست آوردن رای نگردد.
حسرت زنان
شغل
ازدواج
مسکن
هست نه باشگاه رفتن.
استادیوم بروی اما شغل نداشته باشی این مسکن موقتی چه خاصیتی دارد.
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب سرباز نیروی انتظامی بحال خودش گریه کرده که با این دختران . آزادی بعد ها دیگر چه خاکی بر سرکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بی عقل مطلق
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر کسانی که با زنان جامعه ما برخورد ابزاری میکنند . و به جای حل کردن مشکلات عدیده انان با طرح مسائل بسیار فرعی و انحرافی اذهان را از مطالبات اصلی منحرف میسازند .
ناشناس
Russian Federation
پروژه مشترک دشمنان کشور و نظام مقدس ما بهمراه خائنین غرب زده داخلی بمنظور گسترش فساد و بی بندباری در سطح جامعه در حال نتیجه دادنه برای همین هم دشمنان قسم خورده بیرونی و خائنین داخلی ، امروز از حضور زنان جامعه در ورزشگاه فوتبال ، هلهله و شادی سر دادن. تبعات منفی این حضور زنان در آینده با برداشتن هماهنگ روسرها در ورزشگاه‌ها کلیک خواهد خورد.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
تند نرو ناشناس مگر پوشش وحجاب برخی از بانوان ورزشگاه نرفته رو تو خیابون نمیبینی؟من میخوام با خواهرم برم ورزشگاه به تو چی ربطی داره ؟
خواهرت مگه خودش نمیتونه تصمیم بگیره؟
جماعتی که تا دو ماه پیش خون بناحق ریخته یک زن جوان را توسط همقطار خویش نادیده گرفتند چقدر وقیحانه می توانند امروز از آرزوهای زنان این مرز و بوم حرف بزنند؟
حق مان است چون خیلی چیزها را فراموش میکنیم و اشتباهات خود را تَکرار میکنیم!!
از دیار شهید رجائی
اولین عقب‌نشینی از اصول، دشمن را جری کرده و مطالبات خود را افزاش خوهد داد. مسئولین پاسخ دهند اگر فردا نهادهای صهیونیستی از آنها بخواهند مردها هم در بازهای فوتبال، والیبال و... زنان شرکت کنند، چه پاسخ خواهند داد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در دوران طاغوت ، زنان جامعه بدون حجاب در ورزشگاه‌ها حضور داشتند که یکی از مراکز فساد و تباهی قبل از انقلاب محسوب میشد. مستندات آن زمان از آمار تعداد تجاوزات و منکرات در سطح ورزشگاه‌ها وجود دارد ، لطفا گزارشی از وضعیت بی بندباری در ورزشگاه‌ها در زمان شاه تهیه و در سایت منتشر کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قبل از انقلاب سلبریتی ها و هنرپیشه های عوامل گسترش بی بندباری و مروج فساد در جامعه بودن. فیلمهای دوران طاغوت پر بود از صحنه های تجاوز ، سکس و ترویج مشروب خوری و قماربازی . همچنین کنار دریاها ، سینماها ، ورزشگاه‌ها و نایت کلوپها و کاباره ها محل گسترش فساد و بی بندباری بود. در سطح شهرها مشروبات الکلی بطور علنی به فروش می رسید . به برکت وجود امام خمینی(ره) و جوانان پاک ایران زمین ، انقلاب اسلامی با تقدیم خون‌های زیادی پیروز شد تا فساد از کشور حذف شود. آقایانی که الان تبلیغ بی بندباری میکنند آیا نمی دانند که کشور ما قبل از انقلاب ، مرکز فساد و ترویج فحشا و بی بندباری در سطح منطقه بود؟
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
منم گریه کردم ولی نه از حضور زنان قشری خاص در ورزشگاه از گرانی و بی سروسامانی بازار و از بیکاری جوانان و ...
روحانی
Iran, Islamic Republic of
افسوس و غم دختران ما ازدواج نکردن آنهاست نه ورزشگاه رفتن وقتی آنها به خواسته های طبیعی وفطري خود نمی رسند خواهان دلخوشی های موقتی وکاذب هستند براستی اندوه یک خانم عاقل وفهيم فقط دیدن سبزه فوتبال از نزدیک باید باشد ?واقعا جای تأمل دارد
دهقان اشکذری
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یکی هم برای زنان در ویترین شهر پاریس گریه می‌کرد. زنانی که در این دنیای به اصطلاح مدرن که شعار حمایت از زنان می‌دهد باید در مثلا آزادترین کشور و شهر جهان، منتظر خریدارانی باشند که برای یک شب بردگی جنسی، با صاحبان مغازه معامله می‌کنند.
اف بر این دنیای مکار و فریبکار و مردمان جاهل و نادانش!
ممد
United States
پاریس نیست و آمستردام است ..... بی تجربه ای داداچ!!
Iran, Islamic Republic of
حالا این زنها را کچا دیدی که ایتقدر خوشالی
Iran, Islamic Republic of
من خیلی ناراحتم که رفتم ورزشگاه .. و دیگه نمیروم ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا دوستان مسایل را با هم قاطی می کنند؟ حل هر مشکلی سر جای خودش.... لطفاً بدون منطق چیزها را به هم ربط ندهید؟...
Iran, Islamic Republic of
ایکاش این روزنامه های زنجیره ای از گریه زنان و دخترانی که بعد از تورم 300 درصدی در دولت گلابی کمرشان زیر بار گرانی خم شده گزارشی تهیه می کرد. ...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای رای آوردن نفهمیدین هنوز؟!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان وشریعتمدا ی دیدیدهیچ اتفاقی نمیوفته الکی دلواپس حضورزنان میشیدید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
«الم تر کیف فعل ربک بعاد• ارم ذات العماد• التی لم یخلق مثلها فی البلـد• وثمود الذین جابوا الصخر بالواد• وفرعون ذی الاوتاد• الذین طغوا فی البلـد• فاکثروا فیها «الفساد• فصب علیهم ربک سوط عذاب؛ [۲۲] آیا ندیدی پروردگارت با قوم عاد چه کرد؟!• و با آن شهر ارم باعظمت،• همان شهری که مانندش در شهرها آفریده نشده بود!• و قوم ثمود که صخره‌های عظیم را از (کنار) درّه می‌بریدند (و از آن خانه و کاخ می‌ساختند)!• و فرعونی که قدرتمند و شکنجه‌گر بود،• همان اقوامی که در شهرها طغیان کردند،• و فساد فراوان در آنها به بار آوردند؛• به همین سبب خداوند تازیانه عذاب را بر آنان فرو ریخت!»
Netherlands
این قسط اول بود که بعضی خانمها دریافت کردند. چند ماه بعد باید وام را بصورت رای به تیم بنفش پس بدهند
Romania
تعمیم ندهید .زنان ایرانی نخیر!!!زنان هم فکر خودتان .!!!
نیتا
Iran, Islamic Republic of
سلام ممنون از سایت خوبتون باتشکر تی ال پی اس
Iran, Islamic Republic of
بحث رفتن ونرفتن به ورزشگاه نیست بحث هنجار شکنی عده ای مرفه بی درد است ...
Denmark
نگاه کاسب کارانه و ابزاری اصلاح طلبان در روزنامه های زنجیره ای خود در خصوص ورود زنان به ورزشگاه:
سال ۸۵ روزنامه اعتماد: به آدم گرسنه چیپس تعارف نمی کنند.
سال ۹۸: تاریخی ترین روز زنان ایران بعد از ۴۰ سال.
انشاا... زنان و دختران کشور عزیزمان ایران به این نگاه مزورانه تشنگان قدرت و خستگان خدمت (که استاد گل آلود کردن آب برای انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی خود هستند)، توجه داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ «8»
آنان تصميم دارند كه نور خدا را با دهان‌ها (و سخنان و افتراها) ى خود خاموش كنند، در حالى كه خداوند كامل كننده نور خويش است، هرچند كافران ناخشنود باشند.
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‌ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ «9»
او كسى است كه پيامبرش را همراه با هدايت و دين حق (به سوى مردم) فرستاد تا آن را بر همه اديان غالب سازد، گرچه مشركان آن را خوش نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
///...
باغیرت
Iran, Islamic Republic of
ببینیم وقتی 100 هزار تماشاچی میاد آنوقت چه خبر میشه .تازه قرار بود زن و بچه دولتی ها اول بیان ورزشگاه....
Ukraine
وقتی احترام به حقوق مردم میتونه در فضای ارام هم عملی بشه چرا نگران باشیم و همه را مخالف کشور ویا فتنه گر بنامیم ایا واقعا کسانی که اینگونه حقوق اجتماعی را مطالب می کنند با دشمنان همراه یا مثلا فتنه گر هستند؟ اجازه بدهید مردم همراه انقلابشان باشند.
بحث مردم نیست بحث کلاه گذاشتن بر سر مردم است برای فراموش کردن وعده های دروغین شان!
چقدر دلمان پر شد از این همه غصه و درد دل یک ملت!!! واقعا اینها مردم را چه فرض کرده اند؟ خانواده ها زیر قرض و گرانی و بیکاری و ازدواجهای بسیار دیر هنگام خفه شده اند بعد این جماعت شعر نو تحویل ما میدهند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این آقایان و خانمهایی که حضور زنان در ورزشگاه ها را تجویز می کنند ، آیا نمی دونن که قبل از انقلاب ، خانمها برای دیدن فوتبال به ورزشگاهها می رفتند و ورزشگاهها پاتوق گسترش فساد در جامعه بود؟ یعنی حضور زنان در ورزشگاهها تجربه جدیدی نیست که نتایج آن مشخص نباشد و بخواهد جدیدا تجربه‌ شود !!!!! بلکه قبلاً در زمان طاغوت این روند بوده و نتایج وحشتناک و تبعات منفی و اسف بار حضور زنان در ورزشگاه‌ها بصورت مستند موجوده فقط باید بصورت مستند اطلاع رسانی بشه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
بردن انسان ها به ورزشگاه کاری ندارد کافی است درهارا بازکنید تا هزاران نفر وارد شوند، اگر راست می گوئید بیکاری ، تورم و گرانی را درست کنید.
یک خانم
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین حسرت زنان ایران پایان یافت/ تاریخی‌ترین روز زنان بعد از چهل سال انقلاب اتفاق افتاد/ سرباز نیروی انتظامی از خوشحالی حضور زنان در ورزشگاه گریه کرد!
😶😶😶😶😶😶😶
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم !
من بعنوان یک زن معتقدم فوتبال را حذف و هزینه ان را خرج مشکلات جدی و واقعی جامعه کنید
Iran, Islamic Republic of
با تشکر
United Arab Emirates
فرموده اند اگر نهی از منکر در جامعه ترک شود اراذل حاکم می شوند و دعا هم مستجاب نمی شود..
Iran, Islamic Republic of
...
ننه قمر
Iran, Islamic Republic of
ول هکن بابا .حسرتم کجا بود .جو نده رسانه
Iran, Islamic Republic of
چرامتن هایی که انتقادی هستند،مخصوصاانتقادبه مسولان راحذف میکنید،معلوم میشودشماهم ترس ازواقعیت وانتقاددارید،پیام من فقط دارای مطالب واقعی وانتقادمودبانه بود،وکلمات توهین امیزهم به کاربرده نشده بود،پس چرا! !!!!!!!!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
حالا معنی حرفهای خاخام اسرائیلی که میگفت باید شعیان را با فوتبال مشغول کنیم را میفهمم!
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
United Arab Emirates
وقتی هیچ کاری برای زنان انجام نداده اند و نمی خواهند بدهندباید اینگونه رپرتاژ کنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقا خیلی تأثیرگذار بود، من گریه م گرفت خداوکیلی.
چرا ما چهل سال به این بانوان گرامی ظلم کردیم آخه؟!
دم آقای روحانی گرم، درسته به خاک سیاه نشوندمون ولی لااقل این مشکل بزرگ رو برای خانوما حل کرد...
فقط یه سوال: مادربزرگ من 85 سالشه و باید با ویلچر بیارمش استادیوم، امکانش فراهمه؟ منم راه میدن قسمت خانوما که ویلچرشو هل بدم؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینم سهم خانوم ها از دولت مقتدر کار امد روحانی.دیگه چی میخایید.؟؟؟؟؟؟؟