پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۳۸

از نزدیک ۱۲ شب تا چهار صبح با کروبی بحث کردیم

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 703795
من آن روز عازم قم بودم و خواستم سری بزنم. من گفتم چطور است با آقای کروبی بحث دو نفره طلبگی خصوصی با هم داشته باشیم، گپ و گفتی داشته باشیم.
از نزدیک ۱۲ شب تا چهار صبح با کروبی بحث کردیم
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام ذوالنوری، در برنامه «دستخط» به بیان نکات جدیدی پیرامون وضعیت دو تن از سران فتنه پرداخته است که در ادمه خواهید خواند:

به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی، به نظرم بد نیست مردم بدانند دو نفری که شرایط خاصی دارند و به اسم محصور شناخته می‌شوند، از چه امکاناتی محروم هستند؟
یک زمانی هست کسی خود را محروم می‌کند و یک زمانی سیستم و نظام و دستگاه او را محروم می‌کند. الان اینها اگر بخواهند مسافرت بروند، تفرج و تفریح داشته باشند، اگر بخواهند سفر زیارتی بروند، اگر بخواهند دکتر و معالجه بروند ممنوعیت ندارد. تحت‌الحفظ این سفرها را بروند کما اینکه برخی این را رفته‌اند، ولی می‌بینیم یک نفر از اینها از همین فرصت‌ها استفاده می‌کند و یک نفر از موضع لجاجت حاضر نیست، لجبازی و لجاجت است و مقاومت می‌کند.

*خودش استفاده نمی‌کند.
بله. لذا اینجا نمی‌توانیم نظام را متهم کنیم. الان هم گشایش‌های زیادی ایجاد شده، ملاقات‌ها متعدد است، رفت‌وآمد بستگان متعدد است، ارتباط با برخی دستگاه‌های ارتباطی فراهم است، امروز رفت‌وآمدها بیشتر است و اسم و عنوان «حصر» است و برخی اتفاقاً به همین معترض هستند که ...

*در دوران حصر شما با آقای کروبی 14 ساعت بحث دو نفره داشتید؟
بله. حدود 14 ساعت بود.

*شنیدیم اولین بار که گشایشی برای ایشان اتفاق افتاده یکی از اسم‌هایی که گفتند می‌خواهم ببینم و با او حرف بزنم شما بودید.
این که ایشان گفتند یا نگفتند را من نمی‌دانم ولی جناب آقای کروبی بار اولی که خدمت ایشان دیدار داشتم، این بود که ایشان آمده بود یکی از بستگان مسئول ستاد دفتر ایشان که مرحوم شده بود و برای آن ختم آمده بودند. بعد خواستند منزل آیت‌الله صانعی هم سر بزنند، مردم آمده بودند و ایشان در خانه آیت‌الله صانعی با هجوم جمعیت محصور شده بود و خواستند ایشان را فراری بدهند، جمعیت اجازه نداد و این را در خانه دیگری بردند. از بعد از ظهر سیل جمعیت خیابان‌های اطراف را پر کرده بود.

*در قم؟
بله. من آن روز عازم قم بودم و خواستم سری بزنم. من گفتم چطور است با آقای کروبی بحث دو نفره طلبگی خصوصی با هم داشته باشیم، گپ و گفتی داشته باشیم. گفتند خیلی خوب است و استخاره هم کردم خوب آمد. نزدیک 12 شب تا نزدیک 4 صبح با هم بحث کردیم و در مجموع من به یک نتیجه رسیدم ؛ برخی دیدند مذاکرات بنده و جناب آقای کروبی به جایی می‌رسد سیاسیونی نمی‌خواستند این اتفاق رخ دهد چون اگر حصر شکسته شود چه بهانه‌ای برای تریبون‌ها دارند تا تحریک احساسات کنند لذا نمی‌خواهند. این حصر کاسبانی دارد که نمی‌خواستند اجازه دهند این اتفاق بیفتد.

*که باعث شد آن نامه نوشته شود.
بله. همان‌هایی که مسلط هستند.

*آن نامه بعد از دیدار آخر شما شد؟
بله. بعد از دیدار آخر من بود. حتی ایشان در جلساتی به من فرمود ما بعد از حضرت امام نگران بودیم که چون شرط قانون اساسی برای رهبری مرجعیت بود، ایشان می‌فرمود ما نگران بودیم اینهایی که مرجع هستند، احساس می‌کردیم با کهولت سن و قدرت مدیریت کشور را نمی‌توانند اداره کنند. آنهایی که می‌توانند کشور را اداره کنند شرط قانون اساسی که مرجعیت است را ندارند. ایشان می‌فرمایند محضر آیت‌الله العظمی گلپایگانی رفتیم و گفتیم حدس ما این است که بهترین گزینه بعد از امام شما هستید، ولی اگر نمی‌خواهید این کار را بپذیرید ما موضوع را طرح نکنیم که موضوع خراب شود و ایشان فرمودند، من جواب می‌دهم.

*این برای زمانی بود که امام هنوز رحلت نکرده بودند.
بله. ایشان می‌فرمود بعد حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از قول آیت‌الله العظمی گلپایگانی به ما پیغام دادند که من اگر این کار را بپذیرم هم رهبری ضایع خواهد شد و هم مرجعیت! من اگر بتوانم همین فقه را مدیریت کنم کار بزرگی کرده‌ام.

*این را حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی به آیت‌الله صافی می‌فرمایند.
بله. آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به آقای کروبی بیان می‌کنند. این نقل آقای کروبی است و من مسئولیت این حرف را نمی‌پذیرم. چیزی است که ایشان برای من نقل کردند و شما عظمت روحی آیت‌الله العظمی گلپایگانی را ببینید که ایشان ... بعد می‌فرمایند رهبری شرایط دیگری غیر از اجتهاد و مرجعیت می‌خواهد. آگاهی به زمان، بصیرت، قدرت مدیریت، تسلط بر مسائل داخلی و خارجی می‌خواهد و اگر من بپذیرم این اتفاق خواهد افتاد. بعد هم که مقام معظم رهبری رهبر شدند بالاترین حمایت‌ها را حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی از مقام معظم رهبری داشتند که من حرف‌هایی از زبان خود مقام معظم رهبری در این زمینه دارم که حالا فرصت نیست این مطالب را بیان کنم.

*این را شما دارید؟
بله؛ خود بنده دارم. اجمالاً اینکه آقای کروبی خودشان در ملاقات‌هایی که با ایشان داشتم، فرمودند که امروز هم اگر همه کره زمین را بچرخیم و بگردیم کسی شایسته‌تر از مقام معظم رهبری برای رهبریت پیدا نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از 12 شب تا 4 صبح میشه 4 ساعت نه 14 ساعت !!!!
Iran, Islamic Republic of
یه باز دیگه بخونی متوجه میشی:
نزدیک 12 شب ... نزدیک 4 صبح. یعنی از ساعات قبل شروع شده و نزدیک 12 ... نزدیک 4 صبح....
ااااافتاد؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدش هم اصل قضیه رو بچسبیم :
1-فساد کل وجود این ها رو گرفته و بحث فایده ای نداره(در خانه اگر کس است یک حرف بس است)
2- توهم زدن فکر میکنن خیلی گنده اند و طرفدار دارن، اگه بیان بیرون مردم با سنگ و ... میزننشون.
3-همون آخرای عمرشون رو توی حصر بمونن هم به نفع خودشونه و هم مملکت
Iran, Islamic Republic of
هر گونه حصر و مجازاتی بدون برگزاری دادگاه غیر قانونی و از پایه باطل است
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی خطاب به میرحسین موسوی: از آنجا كه ممكن است این روزها افرادی بخواهند نسبت به دولت خدمتگزار شبهات و القائاتی در اذهان عامه به وجود آورند و زحمات بی شائبه و طاقت فرسای شما را خصوصا در مسئله جنگ خدشه دار نمایند، لازم است این نكته را تذكر دهم كه من همچون گذشته شما را فردی لایق و دلسوز برای انقلاب اسلامی می دانم ، و زحمات شمارا در دوران جنگ و تجهیز سپاهیان اسلام فراموش نمی كنم ، و الان نیز شما را تایید وحمایت می كنم جلد بیست و یکم - صفحه 199 - : 3 آذر 1367
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: مخالفان میرحسین موسوی توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند
ب2
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
میشه یه رفرنس برای حرفتون بدید؟ بعد نظرت راجع به عبارت "ملاک حال فعلی افراد هست" چیه؟
Iran, Islamic Republic of
یکم جستجو کنی در صحیفه امام پیداش میکنی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: جناب آقایی موسوی آنان که در مقابل شما ایستاده اند توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند. صحیفه نور جلد 21 ص 199
Iran, Islamic Republic of
این صحبت ربطی به انتخابات 88 نداره و مربوط به زمان نخست وزیری میرحسین موسویه - چرا خلط مبحث می کنید وقتی منطق ندارید؟!
Iran, Islamic Republic of
دیگه بهونه نیار برادر تسلیم حقیقت شو
Iran, Islamic Republic of
حال فعلی افراد را مردم مشخص میکنن نه شماها
Iran, Islamic Republic of
نشد دیگه جرزنی نکن
حال فعلی افراد رو قانون مشخص میکنه نه من و شما - قانون هم برای فتنه و آشوبگری مجازات تعیین کرده - افتاد؟!.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فتنه چیست؟ فتنه گر کیست؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط اگر مردم موافق موسوی نبودند چرا در انتخاب بعدی به روحانی رای دادند و نه به یک اصولگرا ؟!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
در صورت صحت ادعای شما بد نیست ببینیم مخالفان آن زمان موسوی چه کسانی بودند ( قضیه معروف 99 نفر )
یکی از آنها آقای ابراهیم اصغر زاده نبود؟
و......!!!
Iran, Islamic Republic of
99 معروف و بقیه مخالفان موسوی کاملا مشخص هستند با یک کم جستجو خیلی زود پیدا میشن
Iran, Islamic Republic of
چرا از برگزاری یک دادگاه علنی و آزاد عاجزید؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
و..
دوست عزیز مطلب را میخوندید
ایشان بیان کردند که مدت 14ساعت در دوران حبس نه در اون جلسه!
Iran, Islamic Republic of
حبس و حصر و ممنوع التصویری بدون حکم دادگاه خلاف قانون است
مصطفی
...
Iran, Islamic Republic of
«بار اولی که خدمت ایشان دیدار داشتم،»یعنی چند دیدار داشته اند که مجموع آنها14ساعت می شده.لطفا متن را دقیق بخوانید.
Iran, Islamic Republic of
خوب نتیجه بحث بلاخره چی شد؟
وقتیکه
سران فتنه به قانون اساسی ووساطت های محتلف در تمکین از قانون تبعیت وپیروی نکردند قطع یقین بدانید که از وساطت وخیر خواهی ذوالنور بزرگوار هم چیزی عاید نمیشد.
چرا که خود بزرگان اصلاحات هم بر کوبیدن بر شایعه تقلب معترف بودند.
Iran, Islamic Republic of
نخست وزیر محبوب امام میرحسین موسوی
Iran, Islamic Republic of
کسی که امکان جواب دادن نداره پشت سرش حرف نزنید
چرا
اتفاقا بهترین امکانات را برای جواب دارد.
از بستگان ایشان تا روزنامه های حامی ونشریات مدافع وبیانیه هایی که به نام اینها صادر میگردد.
نمونه بارز آن بیانیه هایی که در موقع انتخابات از سوی اینها صادر میشود وصراحتا در دفاع از شخص خاصی مطلبی را بیان میکند این یعنی امکان بیان دیدگاه ونظرات وجود دارد.
مصطفی
با سلام
استاد ارجمند وگرانقدر جناب آقای ذوالنور که حقیقتا یکی از چهره های ولایی وارزشی در مجلس هستید از حضرتعالی چند تقاضا دارم :
1-این رفتن نمایندگان مجلس به دولت( بالاخص وزارت امور خارجه) چه معنایی می تواند داشته باشد .آیا قبلا مامور دولت بوده اند والان در حال برگشتن به ادارات خود هستند ویااینکه خدایی ناکرده این مزدی در قبال مرید وبنده دولت ی ها بودن بوده است.
2- طرح های فراوانی در مجلس وجود دارد که با توجه به گذشت زمان وتقریبا چیزی نماندن به پایان مجلس بهتر است در به سرانجام رساندن این طرح ها حرکتی انجام دهید من جمله ( برگرداندن اعضا درجه یک مسئولین کشور و یا تکلیف تعطیلی پایان هفته واز این نمونه ها)
3-کاش یک ساز وکاری در مجلس ویا حداقل در همین کمیسیون امنیت ملی مطرح میکردید که در قبال موضعگیری ها واظهار نظر های همکارانتون که عنوان یدک( عضو کمیسیون امنیت ملی) را دنباله خود دارند در موضعگیری ها وبیان نظرات یک وحدت رویه ایجاد میکردید مگر غیر این است که کمیسیون سخنگو دارد پس هرکسی نتوند هرچی خواست بخاطر( نمایان شدن) به رشته بیان ونوشتار بیاورد
هادي
Iran, Islamic Republic of
كروبي مي دانست آخر احمدي نژاد دولت بهار است ...
Iran, Islamic Republic of
وقت خودت را تلف کردی .!1
Iran, Islamic Republic of
مگه موسوی و کروبی که شهر و مملکت رو به آشوب کشوندن کارشون قانونی بود؟رای موسوی وقتی ریزش کرد که مردم وقتی فهمیدن موسوی از طرف هاشمی حمایت میشه، چون مردم هنوز تورم و گرونی دوران هاشمی رو فراموش نکرده بودن.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس چرا مردم که به قول شما دوران هاشمی را فراموش نکرده بودن به روحانی رای دادند
احسان
Iran, Islamic Republic of
...