جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آیت‌الله میرباقری: زیارت اربعین وقتِ حُر و زهیر شدن است

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 703793
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار کرد: در این لحظه‌هایی که امام انسان را دعوت کرده و او راه افتاده آمده به‌سوی امام، همه چیز آماده است که تصمیم‌های بزرگ بگیرد و بشود حُر، این تصمیم‌ها را اینجا می‌شود گرفت؛ جای دیگر نمی‌شود.
آیت‌الله میرباقری: زیارت اربعین وقتِ حُر و زهیر شدن است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید مهدی میرباقری با اشاره به اینکه در سفر‌هایی که به زیارت سیدالشهدا (ع) می‌آییم، باید به عزم‌های بزرگ برسیم گفت: الحمدلله این قلوب را امام (ع) دعوت کرده. شک نکنید که دعوت از آن طرف است. اول ظهر اگر نماز می‌خوانیم، خدا صدا زده؛ ما شروع نمی‌کنیم. در دعای ابوحمزه آمده است که «بِکَ عَرَفْتُکَ وَ أَنْتَ دَلَلْتَنِی عَلَیْکَ وَ دَعَوْتَنِی إِلَیْکَ»، اگر من سحر ماه رمضان آمدم و دارم اشک می‌ریزم تو من را صدا زدی، شروع از تو بوده، تو دل من را داغ کردی، تو خواب را از چشم من بردی و من مشغول مناجات شدم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: تردید نکنید که در این سفر‌ها شروع از امام حسین (ع) بوده است؛ از آن طرف یک جذبه‌ای می‌آید و آدم راه می‌افتد. بی‌نهایت هم باید این را شکر کنیم، اگر شکر کردید «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُم»، توفیقاتتون زیاد می‌شود، زیارتتان پربارتر می‌شود و دست‌پُرتر برمی‌گردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: احدی هم منت بر امام ندارد. همهٔ عالَم رهینِ امام هستند. فرمود: مالی که در راه امام خرج می‌شود دوهزار برابرِ خیرات دیگر است، جان هم همین‌طور است، عمر هم همین‌طور است؛ عمری که خرج امام می‌شود تفاوتش با کار‌های خیر دیگر خیلی زیاد است. زیارت یعنی عمر را خرج امام کردن، قدم‌تان را خرج امام می‌کنید. این نعمتی که خدا به شما داده، بی‌نهایت قیمت دارد، قدرش را بدانید و شکر کنید.

میرباقری ادامه داد: در این زیارت‌هایی که انسان می‌آید، در این لحظه‌هایی که امام انسان را دعوت کرده و او راه افتاده آمده به‌سوی امام، همه چیز آماده است که تصمیم‌های بزرگ بگیرد و بشود حُر، این تصمیم‌ها را اینجا می‌شود گرفت؛ جای دیگر نمی‌شود. تصمیم‌های بزرگ را در محرم می‌شود بگیرید، در روز عاشورا و سفر زیارت می‌شود بگیرید. یک قراری با خدا ببندیم و یک دفعه با همه وجودمان به‌طرف امام حسین (ع) بیاییم. فرمود: زیارت، اتمام عهد است؛ ما یک عهدی با امام داشتیم و تا زیارت نیاییم عهدمان ناقص است، می‌آییم عهدمان را با امام خودمان کامل کنیم. در این اتمام عهد باید تصمیم‌های بزرگ بگیرید، حالا وقت حُر و زهیر شدن است. راه باز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند ساله؟ ....