جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶

رفتارشناسی آذری جهرمی در شرایط جنگ اقتصادی

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب: 703740
دشمنان نظام و انقلاب در خارج از کشور از نابودی صدها کسب‌وکار مرتبط به صنعت دیجیتال، بیکاری هزاران نفر فعال، آشفتگی اقتصادی داخل کشور و همچنین برهم خوردن امنیت روانی در جامعه ایران خوشحال می‌شوند.
رفتارشناسی آذری جهرمی در شرایط جنگ اقتصادی
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجادله‌های رسانه‌ای خود بر علیه موضوع خدمات ارزش افزوده در گفت‌وگو با رسانه‌ها، نفع برندگان از سرویس‌های ارزش افزوده را جریانی فراتر از یک گروه خاص دانست و گفت که این اقتصاد ناسالم می‌تواند در حوزه‌های سیاسی همچون «انتخابات» هم تأثیرگذار باشد.

این ادعا درست زمانی مطرح می‌شود که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محمدجواد آذری جهرمی در موضوع دنباله‌روی از کارشناسان خارج‌نشین رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی در اتخاذ تصمیات عجولانه هشدار داده‌اند.

چندی پیش سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه و در گفت‌وگو با رسانه‌ها بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی تاکید کرده و گفته بود: «عوامل و کارشناسان غرب‌نشین رسانه‌های ضدانقلاب در حال فعالیت علیه «صنعت دیجیتال» هستند؛ هدف آن‌ها ایجاد حس ناامنی در جامعه است و سعی در معرفی «صنعت دیجیتال و خدمات ارزش‌افزوده» به عنوان عامل کلاهبرداری و تشویش اذهان عمومی از این طریق هستند.»

واضح است دشمنان نظام و انقلاب در خارج از کشور از نابودی صدها کسب‌وکار مرتبط به صنعت دیجیتال، بیکاری هزاران نفر فعال، آشفتگی اقتصادی داخل کشور و همچنین برهم خوردن امنیت روانی در جامعه ایران خوشحال می‌شوند.

رسانه‌های دولت همزمان و همزبان با وزیر جوان، طوری القا می‌کنند که از سودهای بدست آمده از صنعت «وس»، پول‌های کثیف انتخاباتی استخراج می‌شوند و مستقیم و غیرمستقیم جناح مقابل را متهم به سودجویی از این مساله می‌کنند.

روزنامه ایران (روزنامه ارگان دولت) نیز یک یادداشت با عنوان «پول وس و ستاره مربع ها به جیب سیاسیون می‌رود؟» منتشر کرد و نوشت:

«بعضاً برای هرکدام از ما پیش آمده که قبض موبایلمان که می‌آید مغزمان سوت می‌کشد؛ بدون آنکه مکالمه چندانی کرده باشیم هزینه‌های گزافی باید پرداخت کنیم و این ممکن نیست جز با همان ارزش‌های افزوده‌ای که بدون اطلاع از کیسه‌مان می‌رود. این پول‌ها کجا می‌رود؟ این هزینه‌ها معمولاً به جیب شرکت‌های متعلق به بخش خصوصی نمی‌رود یا اگر هم می‌رود آن بخشی از شرکت‌های خصوصی هستند که صوری ثبت شده‌اند و در اختیار برخی سیاسیون قرار دارند و این هزینه‌هایی را که از جیب مردم بیرون می‌کشند خرج مطامع سیاسی کرده یا به قول وزیر کشور جزئی از پول‌های کثیف انتخاباتی می‌شوند. از این‌رو هر وقت بحث ساماندهی یا جمع‌آوری آنها می‌شود فریاد برخی به آسمان می‌رود.»

در حالی این ادعاهای وزیر جوان و همکاران او در رسانه‌ها مطرح می‌شود که پیش از این به دلیل نزدیکی انتخابات بیشتر رسانه‌های معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی آنها را مطرح می‌کردند؛ اکنون مانور رسانه‌ای وزارت ارتباطات درباره «پول‌های کثیف انتخاباتی» بهانه جدیدی به دشمنان نظام و انقلاب داده است تا با القای جو منفی علیه سلامت انتخابات دعوت به عدم حضور در انتخابات مجلس را بیشتر تبلیغ کنند.

رفتارشناسی دشمن در شرایط جنگ اقتصادی
در شرایط جنگ اقتصادی دشمن در حال تقویت پایگاه‌های بین‌المللی خود در منطقه است و به همین دلیل است که در کشورهای عربستان و امارات در حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای دیجیتال همکاری و سرمایه‌گذاری‌های متعدد می‌کند. همین دشمن به شدت به دنبال تضعیف ظرفیت‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه است و همزمان برای جذب نیروی انسانی نخبه ایرانی (خروج نخبگان از کشور) برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

منشا تبلیغات و فضاسازی علیه ظرفیت‌های بومی دیجیتال
دشمنان مردم و نظام هروقت از مقابله مستقیم نتیجه نمی‌گیرند برای تضعیف از یکی مهمترین ابزارهای خود بر علیه کشور استفاده می‌کنند: تبلیغات و فضاسازی از طریق شبکه‌های اجتماعی که مدیریت و کنترلش را نیز در اختیار دارد! به همین دلیل است که اگر سیاست رسانه‌های معاند و منافق یا عوامل خارج‌نشین آنها را با دقت بررسی کنیم متوجه می‌شویم که حوزه «خدمات ارزش افزوده» یا تولید محتوای بومی اپراتوری به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای نقشه‌ها و فضاسازی‌های دشمن تبدیل شده است.

نکته جالب‌تر اینجاست؛ چالش‌ها، کمبودها و تخلفات در «وس» که به عنوان یک زیرساخت مهم اقتصاد دیجیتال علاوه بر ظرفیت‌های خاصی که در رشد دانش و فناوری بومی، اشتغالزایی و توسعه کسب‌وکارهای استارتاپی حوزه آی‌تی در کشور دارد، به دلیل ارتباط نزدیک‌تر از طریق تلفن‌های همراه با مردم، بیشتر قابل لمس هستند. دشمن هم دقیقا برای فضاسازی از همین ویژگی بهره می‌برد. پلتفرم‌های نصب و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی، و زیرساخت‌های فناوری‌های پرداخت موبایلی هم شرایط مشابه با «وس» را دارند.

پس به سادگی قابل فهم است که چرا افرادی  که در آمریکا زندگی می‌کنند و سابقه فعالیت و همکاری کارشناسی با شبکه‌های رادیو-تلویزیونی معاند و مخالف نظام را دارند، به صورت تمام‌وقت در حال فضاسازی علیه بسترهای نصب و توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی، پلتفرم‌های ویدیوی آنلاین، پیام‌رسان‌های داخلی و زیرساخت‌های فناوری‌های پرداخت الکترونیکی و پلتفرم خدمات ارزش افزوده یا همان «وس» هستند.

مسئولان وزارت ارتباطات یا دنباله‌روی سیاست‌های دشمنان؟
واضح است که چرا دشمنان نظام و انقلاب در خارج از کشور از نابودی صدها کسب‌وکار مرتبط به صنعت دیجیتال، بیکاری هزاران نفر فعال «وس»، «فناوری‌های پرداخت» و «توسعه نرم‌افزارهای بومی» که آشفتگی اقتصادی داخل کشور و همچنین برهم خوردن امنیت روانی در جامعه ایران را به دنبال دارند خوشحال می‌شوند.  اکنون چند سوال مطرح می‌شود:

یک- مسئولان وزارت ارتباطات چرا از بستر نرم‌افزارهای غربی مثل توییتر به همزبانی و بازمطرح‌کردن عناویتی چون «کلاهبرداری»، «دزدی» و «تخلفات» گسترده به اهداف تشویش اذهان عمومی و توسعه نگرانی‌های اجتماعی و بر هم زدن امنیت روانی رسانه‌های معاند کمک می‌کنند؟

دو- در حالی که به ایام انتخابات نزدیک می‌شویم، چرا مسئولان وزارت ارتباطات با استفاده از قدرت رسانه‌ای دولتی، همزمان و همزبان با دشمنان کشور، طوری القا می‌کنند که منابع مالی و سودهای بدست آمده از صنایع دیجیتال غیرشفاف هستند و از آنها «پول‌های کثیف انتخاباتی» استخراج می‌شوند؟

سه- در حالی که در داخل کشور نهادهای امنیتی، قضایی، قانون‌گذار و تصمیم‌ساز، نظامی و انتظامی وجود دارند و دلسوزانه وظایف خود را انجام می‌دهند و می‌توانند برای حل چالش‌ها و مقابله با تخلفات وارد عمل شوند، کدام جریان می‌خواهد ماجراهای یک صنعت دارای ظرفیت بالا در رسانه‌های عمومی تبدیل به جنجال شود؟ چرا مسئولان وزارت ارتباطات برای اتهام‌زنی مدام در رسانه‌ها موضوعات خلاف واقع و مبهم را مطرح می‌کنند در صورتی که اثبات نشده و یا قابل اثبات نیست؟

این رفتارها دقیقا دشمنان رسانه‌های معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی را بیشتر خوشحال می‌کند. آنها با یک تیر سه نشان زده‌اند: در «جنگ اقتصادی» کشور را تضعیف کرده‌اند؛ در «جنگ رسانه‌ای» به فضاسازی‌های تبلیغاتی پرداخته‌اند و در «جنگ سیاسی» با مطرح کردن مساله «پول‌های کثیف انتخاباتی»، سلامت جریان انتخاباتی داخل کشور را زیر سوال برده‌اند تا استقبال مردمی از آن را دچار چالش کنند.

منبع: حلقه وصل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما الان دارید از خدمات ارزش افزوده دفاع می‌کنید؟...
میثم
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
بله، همین دفاع خود تایید ادعاهای اذری جهرمی است!
حميدرضا
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یک فناوری سطح پایین است که از رده خارج شده الان همه گوشی هوشمند دارند و به سادگی و با سرعت از طریق اینترنت نسل چهارم می توانند از طریق اپلیکیشن ها حجم وسیعی از اطلاعات را با هزینه کم دریافت کنند. درحالیکه استفاده از ها و پیامک یک فناوری از رده خارج شده است که اطلاعات بسیار کمی را با هزینه زیاد در اختیار مخاطب قرار می دهد و بیشتر متناسب با گوشی های قدیمی بود که کاربر برای دستیابی به اطلاعات امکانات کمی در اختیار داشت. قطعا کسانی که در چند سال گذشته در این فناوری قدیمی که سودآوری بالایی هم دارد سرمایه گذاری کرده اند مقاومت نموده و حاضر به تغییر رویه و استفاده از فناوری های به روز تر نیستند و با رپرتاژآگهی در سایتهای خبری و فشارهای سیاسی قصد دارند منافع خود را حفظ کنند.!!!!